Hands-on – Assassin's Creed Valhalla

Robot
Hands-on – Assassin's Creed Valhalla

Vikingarna ser ljuset i Englands mörker, och FZ spelar Assassin's Creed Valhalla.

#assassins-creed, #assassins-creed-valhalla, #ubisoft


Medlem

Haha! Jag visste att ni hade en hands-on

Medlem

efter att ha sett både gameplay trailern och eran hands on nu ikväll så måste jag säga att jag är tyvärr inte jätteimponerad utav den gameplay som visats hitils. Jag saknar fortfarande mycket, speciellt stealth.

Baserat på vad vi sett hitils så verkar vi få ialafall tillbaka social stealth, vilket är kul och bra, men utav den lilla stealth vi fått se hitils så ger det mycket att önska.

De verkar dessutom använda sig utav samma grafikmotor som i origins och odessey, så grafiken verkar också bli samma som förut, vilket är tråkigt, speciellt nu iom next-gen konsoller på g.

Sen så som många redan kommenterat, speciellt via youtube kommentarer så har vi 0 face animations, hoppas inte på en ny mass effect andromeda nu bara.. (Det är ju bara early work in progress som visats, men vem vet..)


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Skrivet av Hawake:

efter att ha sett både gameplay trailern och eran hands on nu ikväll så måste jag säga att jag är tyvärr inte jätteimponerad utav den gameplay som visats hitils. Jag saknar fortfarande mycket, speciellt stealth.

Baserat på vad vi sett hitils så verkar vi få ialafall tillbaka social stealth, vilket är kul och bra, men utav den lilla stealth vi fått se hitils så ger det mycket att önska.

De verkar dessutom använda sig utav samma grafikmotor som i origins och odessey, så grafiken verkar också bli samma som förut, vilket är tråkigt, speciellt nu iom next-gen konsoller på g.

Sen så som många redan kommenterat, speciellt via youtube kommentarer så har vi 0 face animations, hoppas inte på en ny mass effect andromeda nu bara.. (Det är ju bara early work in progress som visats, men vem vet..)

Dessa spelen kommer ut för ofta för att KUNNA vara för olika helt ärligt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hawake:

Sen så som många redan kommenterat, speciellt via youtube kommentarer så har vi 0 face animations, hoppas inte på en ny mass effect andromeda nu bara.. (Det är ju bara early work in progress som visats, men vem vet..)

Fast nu var det ju inte 0 face animations. Såg man på den extra långa presentationen efter showen så fanns det en del bättre sådana (scenerna med Oswald), men samtidigt en del mindre bra. Ser ut som att det helt enkelt handlar om polering, något de kan göra väldigt mycket av under de 5 månaderna till release.

Medlem

Det som rullade ut på eventet ikväll såg betydligt bättre ut än de material som läckte ut häromdagen. Även om Ubisoft tabbade sig rejält med eventet ikväll (alla försökte logga in och plocka åt sig Watch Dogs 2 = crash) så är jag rätt sugen på Valhalla ändå. Det finns inte jättemånga moderna spel som behandlar "Vikingar" även om Valhalla innehåller en del fiktion och fabler.

Medlem

Ja, svårt. Jag vill gilla det, så jag hoppas att "work in progress" betyder att det blir bättre.
Med tanke på andra spel som är på g så kan jag nog avvakta med denna (tyvärr?).

Medlem

Miljövalet ser precis lika trist ut som det lät när de avslöjade att det handlade om vikingar. Gameplay ser ut som ett re-skinnat Odyssey (vilket är positivt) men jag skippar nog detta på grund av vikingar/England-temat.

Medlem

Alltså, jag gillar temat och jag gillar att det är köttigt denna gång, men otroligt mycket ser precis ut som alla andra AC spel. Det säger flera av de som spelat, att det i princip är AC Odysses med ett annat tema och såklart en del ändringar men väldigt likt.

Fult är det väl inte men kom igen, det kan väl uppa grafiken och stilen lite mer dramatiskt någon gång ? Formulan, stilen, grafiken, ytligheten är densamma. Jag har svårt för att se det som något positivt att spelet är stort och öppet när det är så ytligt som alla andra UBI-spel, från Farcry till AC.

Hade hellre tagit ett episkt linjärt AAA-äventyr i Vikinga-anda med högt produktionsvärde, typ som the last of us.

Är det bara jag eller saknas det inte lite... tyngd?
Som att karaktärernas rörelsemönster måste fullföljas var för sig trots att de egentligen ska inverka med varandra?


signatur

Viam inveniam aut faciam

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av heady89:

Alltså, jag gillar temat och jag gillar att det är köttigt denna gång, men otroligt mycket ser precis ut som alla andra AC spel. Det säger flera av de som spelat, att det i princip är AC Odysses med ett annat tema och såklart en del ändringar men väldigt likt.

Fult är det väl inte men kom igen, det kan väl uppa grafiken och stilen lite mer dramatiskt någon gång ? Formulan, stilen, grafiken, ytligheten är densamma. Jag har svårt för att se det som något positivt att spelet är stort och öppet när det är så ytligt som alla andra UBI-spel, från Farcry till AC.

Hade hellre tagit ett episkt linjärt AAA-äventyr i Vikinga-anda med högt produktionsvärde, typ som the last of us.

Det borde väl snarare vara Origins med annat tema, kan man tycka? Med tanke på att det är Ubisoft Montreal som leder utvecklingen av detta menar jag (det gjorde dem även med Origins, medan det var Ubisoft Quebec som skötte Odyssey).

Men det kanske bara indikerar hur toppstyrt Ubisoft är och hur lite inflytande de olika studiorna har.

Medlem

Efter att ha sett gameplay med kommentarer så får jag säga att det blir nog manlig Eivor ändå.

Reddit klagar på som Reddit gör i vanlig ordning gällande spelet. Personligen så tycker jag det verkar precis i stil med vad jag förväntade mig, en liten uppgradering från Odyssey med utbytta modeller och texturer. Jag vet med garanti att jag kommer ha kul med spelet, ser fram emot det oavsett.

Spännande att det har release 2 dagar innan Cyberpunk dock.

Medlem

"den mörka tiden" jag som trodde att det kallades så för att dom inte hade lampor

Skrivet av Keneralen:

"den mörka tiden" jag som trodde att det kallades så för att dom inte hade lampor

Sen poängterar någon att lampor funnits i åtminstone 70 000 år.

Finner det hela lustigt att de måste poängtera "the dark ages" när skandinaverna inte ens omfattas i begreppet. Dåtidens hillbillies från den förhistoriska vildmarken.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Suktar givetvis efter att få leva som viking för en stund, dock blir det här inte ett köp vid lansering. Blev ganska besviken på stora delar av Odyssey, tyckte spelet saknade "själ" så att säga. Att släppa spelet två dagar innan Cyberpunk gör det till något som jag plockar från reabacken ett tag senare, tyvärr.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Oj oj så oinspirerat, får kanske bli ett rea-köp. Dessutom kommer Cyberpunk så valet är inte svårt?

Medlem

Föga imponerad tyvärr, som många säger så ser det verkligen ut som ett reskin av AC: Odysseye, som jag förövrigt inte ens mäktade med att spela klart för att det blev så tjatigt. Är lite mer intresserad av denna setting dock så det kanske blir ett köp när det är rea i framtiden men i övrigt så.. njae.

Om man verkligen älskar vikingar etc. så kan jag tänka mig att man kan ha riktigt kul med det dock, hade det t.ex. varit i en mer medeltida setting hade jag varit jäkligt pepp.

Medlem

Har inte fastnat för AC sedan 2an då jag alltid tyckt det varit så immersion-breaking med lysande outlines på fiender och markörer överallt. Detta fick mig inte att bli sugen igen, så att säga. =P Gillar spel där det inte behövs massa hjälpmedel för att göra bra stealth/action. Och då ska det inte bara vara möjligheten att stänga av det i options, utan spelet ska vara byggt med det i åtanke.

Medlem

Är det bara jag som ogillar deras nya combat system som implementerades i de senare utgåvorna (Origins/Odyssey)? Blev väldigt besviken när jag såg ingameplay videon från Valhalla. Måste det vara damage-siffror och healthbars, räcker det inte med healthbars? Är totalt ointresserad av hur många siffror damage jag gör i sammanhanget. Personligen önskar jag de skall gå tillbaka till de tidigare combat systemet som fanns i t.ex. Assasisins Creed 3 och Black Flag där man kunde få in en trevlig skriptad combo beroende på vilken situation man befann sig i. De skulle kunna utvecklat detta system och lägga till lite fler combo variationer bara, tror det hade passat bra i Valhalla. Men det är väl som många säger här i tråden det är rara rinse and repeat men det är väl som många säger här inne Valhalla är ett putsat Odyssey i ny en kostym. Fast vad hade jag förväntat mig, det är ju Ubisoft, de borde byta namn till U- bi-off och satsa på filmbrachen i stället

Assassins Creed 3:

Black Flag:


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Jag älskar Assassins creed, och AssCreed: Eivor. Ser så jäkla bra och roligt ut, äntligen få vara viking och bränna byar och loota. Noice!

Hoppas på detta blir lika roligt gameplay som asscreed: Malaka var, så skoj att sparka folk till höger och vänster. Känna sig riktigt OP för engångskull i spel. Ubisoft you go girl!

Medlem

För mig är ett Odyssey med vikingatema precis det jag vill ha, så jag är nöjd

Medlem

@SgtBlack: Eh? Smaken är som baken.
Men att AC3/AC4 stridssystemet skulle vara bättre med sitt buttonmashande var något helt nytt för mig :D...
Detta är väldigt mkt mer moderniserat och likt exempelvis Witcher 3 med ett system baserat kring dodge, parry etc.
Det var väl förra också i någon mån, om än LT+Y x 1000 tills 100 st döda av scriptade counters.
Det är ju inte direkt känsla.

Medlem

Trevligt att äntligen få se gameplay. Har sett fram emot detta. Jag hade förväntat mig mer av ett AAA-spel i grafik och animations -väg 2020 dock.

Jag kan ingenting om spelutveckling, men 2 saker som jag tycker de borde ändra på.
1) Mer delay på när man kallar på skeppet och hästen. Att dom bara poppar upp ur tomma intet stör mig.
2) Randomized npc karaktärer snälla. När man möter exakt samma fiende bakom nästa hörn.. Så oestetiskt.

Medlem
Skrivet av zumo:

@SgtBlack: Eh? Smaken är som baken.
Men att AC3/AC4 stridssystemet skulle vara bättre med sitt buttonmashande var något helt nytt för mig :D...
Detta är väldigt mkt mer moderniserat och likt exempelvis Witcher 3 med ett system baserat kring dodge, parry etc.
Det var väl förra också i någon mån, om än LT+Y x 1000 tills 100 st döda av scriptade counters.
Det är ju inte direkt känsla.

Jag körde iof sig med tangentbord och mus, Buttonsmaschande blir det väl oavsett
Skall du dra in Witcher 3 vilket är en förolämpning då tycker jag Witcher 3 har bättre känsla än alla ovanämnda.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Avstängd

Tycker det ser otroligt bra ut men det hade jag förväntat mig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Trevlig läsning. Är lite mer sugen på spelet nu.

Den mörka tiden betydde f.ö. från början varken smuts eller dåligt med källmaterial. Det handlade istället om att senmedeltida böknördar ansåg att litteraturen under den mörka tiden var för jävla dålig jämfört med den under antiken. De två andra betydelserna kom först senare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

...Gameplay ser ut som ett re-skinnat Odyssey...

Blev mindre hypad för det nu, så länge dom inte visar upp nåt bättre så lär det inte bli köp till release dagen utan det blir att vänta istället.
Speciellt när Cyberpunk 2077 är så gott som samtidigt och det just nu ser mycket roligare ut att spela än Valhalla


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

@SgtBlack: Man kunde stänga av skadesiffrorna i både Origins och Odyssey, förväntar mig inget annat i Valhalla. Jag ogillar starkt alla de siffrorna också, så hoppas de behåller den inställningen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

@SgtBlack: Man kunde stänga av skadesiffrorna i både Origins och Odyssey, förväntar mig inget annat i Valhalla. Jag ogillar starkt alla de siffrorna också, så hoppas de behåller den inställningen.

Det visste jag inte, tack för tipset.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

12
Skriv svar