I Assassin's Creed Valhalla kan du växla mellan kill- och tjej-Eivor "när som helst"

Robot
I Assassin's Creed Valhalla kan du växla mellan kill- och tjej-Eivor "när som helst"
Medlem

Ja, då var det ju som vi trodde. De ville bara ha "en" story ;P

Medlem

"It was important to make this option available for the player. It's something that the player can decide for the way they want to play, because it has some impact on the narrative..."

Typ som i Unreal Tournament då...

Hmm. Spelet tappar ju lite av sin historiska autenticitet dock, är osäker på om någon medicinman på vikingatiden kunde utföra könskorrigeringar då

Medlem

Lite märkligt val av dom kanske, men finns väl ingen anledning att inte prova båda karaktärerna om så är fallet.

Medlem

Eivor... vafan är det för namn asså

Medlem

Efter påtryckningar från Kotakus lynchmobb? 😅
No pun intended.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Bra, har länge tyckt att de ska lösa ett problem som inte existerar /s

Bra antar jag, för de som efterfrågat en funktion som denna?

Medlem

Eivor får mig att tänka på en gammal dam med permanentat hår och klädd helt i dam-lila kläder.

Det funkar helt enkelt inte för mig att spela en biffig viking kille som heter Eivor, det blir för löjligt

Medlem

Skönt, om man bestämmer sig för att den ena voice actorn är bajs och den andra är bättre. Inte imponerad av femvors röst hittils.

Medlem

Ligger ju perfekt i tiden så varför inte ?! 😅🤣

Medlem

Innoverande sett att ändra svårighetsgrad på...

Medlem

Kassandra var en mycket bättre karaktär i Odyssey. Manliga Eivor verkar dock snäppet vassare i Valhalla. Vi får se vad det blir. Ska kolla på lite mer gameplay först. Ändra mitt i är dock absolut inte aktuellt för mig. Snacka om att bryta inlevelse.

Medlem

Var helt säkert på att jag skulle köra en kvinnlig Eivor för att namnet inte klingar på en manlig. Men efter att ha hört lite av röstskådespeleriet så får det nog bli en manlig ändå.

Medlem

Så med andra ord så är det helt meningslöst och existerar bara för att kunna bocka i en ruta i checklistan med "features"!

Då var det mycket bättre i Syndicate då tvillingarna var helt olika spelmässigt sett!

Medlem

Jag tror jag skippar detta spel. :l

Skrivet av Cirdane:

Eivor får mig att tänka på en gammal dam med permanentat hår och klädd helt i dam-lila kläder.

Det funkar helt enkelt inte för mig att spela en biffig viking kille som heter Eivor, det blir för löjligt

Exakt, samma här, det här är en Eivor (det är Tiffany Persson karaktären från Hipp-Hipp):

Ambassadör
Xbox

Hm...ok.

Föredrar nog om man helt enkelt bestämmer sig för EN huvudperson eller har två separata med lite olika berättelse, interaktioner med NPC's etc. Det senare kräver dock mycket mer jobb.

Det här låter mest konstigt och immersion breaking.


signatur

Jump in.

fp
Medlem

4 922 kvinnor har Eivor som tilltalsnamn
Totalt 10 417 kvinnor har Eivor som förnamn

Medelåldern för tilltalsnamnet Eivor är 78

Källa: SCB

Medlem

Kan man byta hud färg mitt i spelet också? Har dom också tänkt på alla transgender personer som känner sig vara mitt i?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Avstängd
Medlem
Skrivet av cybo:

Kan man byta hud färg mitt i spelet också? Har dom också tänkt på alla transgender personer som känner sig vara mitt i?

Tänkte exakt samma sak. De får lägga till alla könsidentiteter och sen byta namn på spelet till Wokehalla 🤣

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Eivor... vafan är det för namn asså

Hade en lärare i högstadiet som hette Eivor, hon var kvinna

Medlem
Skrivet av fp:

4 922 kvinnor har Eivor som tilltalsnamn
Totalt 10 417 kvinnor har Eivor som förnamn

Medelåldern för tilltalsnamnet Eivor är 78

Källa: SCB

0 män har Eivor som tilltalsnamn
Totalt 0 män har Eivor som förnamn

Lite besviken över att inte kunna spela som Ernst.
Hade verkligen sett fram emot att iklä mig rollen som Ernst Befriaren.

Medlem

Jag är en av de som turligt nog(?) vandrat 40 år på den här planeten utan att träffa, eller en hört talas om någon med namnet "Eivor", så för mig spelar det noll roll vilket kön min karaktär är. Är jag verkligen den enda? Alla gnäller som om namnet var "Greta".

För övrigt så är ju många av er tröttsamt barnsliga. Är medelåldern här på FZ nu 12, fullt med korkade småbarn som fnissar och tycker det är coolt att göra narr av allt som är PC eller woke? Någon på FZ måste väl sitta med lite siffror på detta? Visst kanske jag överdriver lite, men era små "lustiga" kommentarer som nästlar sig in överallt och gör narr av ärliga försök att göra saker och ting mer inklusivt är, som sagt, tröttsamt barnsligt.

Skrivet av Mortaigne:

Hm...ok.

Föredrar nog om man helt enkelt bestämmer sig för EN huvudperson eller har två separata med lite olika berättelse, interaktioner med NPC's etc. Det senare kräver dock mycket mer jobb.

Det här låter mest konstigt och immersion breaking.

Låter mest som att klaga bara för att klaga.

Det finns ju en enkel lösning för dig: byt inte ditt kön under spelets gång.

Spelet är identiskt spelmekaniskt för de olika könen, och ibland inser man ju efter 10 timmar att man valde fel. Kanske är det något med rösten, eller utseendet som inte känns helt rätt. Vanligtvis har du tre val, som inga är särskilt bra:

1. Spela om 10 timmar med andra karaktären.
2. Bita ihop och spela resten av de 100 timmarna med fel känsla som gnager i bakhuvudet, eller
3. Sluta spela.

Så det är helt enkelt en harmlös smart lösning på ett reellt problem, som absolut inte är konstigt eller immersion breaking, såvida du själv inte gör det till det.

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Eivor får mig att tänka på en gammal dam med permanentat hår och klädd helt i dam-lila kläder.

Jag ser tanten framför mig, men hon hette Inga då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tog bort mina spydiga kommentarer, håller med Kyraal

Och ta tillbaka rösta ner-funktionen FZ


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

FM-guru
F.d. Sisyr

@Kyraal: Jag vet inte om fritt tillämpande av ad hominem är den bästa metoden för att styrka din tes om att det är andra som är barnsliga och du den mogna.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag är en av de som turligt nog(?) vandrat 40 år på den här planeten utan att träffa, eller en hört talas om någon med namnet "Eivor", så för mig spelar det noll roll vilket kön min karaktär är. Är jag verkligen den enda? Alla gnäller som om namnet var "Greta".

För övrigt så är ju många av er tröttsamt barnsliga. Är medelåldern här på FZ nu 12, fullt med korkade småbarn som fnissar och tycker det är coolt att göra narr av allt som är PC eller woke? Någon på FZ måste väl sitta med lite siffror på detta? Visst kanske jag överdriver lite, men era små "lustiga" kommentarer som nästlar sig in överallt och gör narr av ärliga försök att göra saker och ting mer inklusivt är, som sagt, tröttsamt barnsligt.

Låter mest som att klaga bara för att klaga.

Det finns ju en enkel lösning för dig: byt inte ditt kön under spelets gång.

Spelet är identiskt spelmekaniskt för de olika könen, och ibland inser man ju efter 10 timmar att man valde fel. Kanske är det något med rösten, eller utseendet som inte känns helt rätt. Vanligtvis har du tre val, som inga är särskilt bra:

1. Spela om 10 timmar med andra karaktären.
2. Bita ihop och spela resten av de 100 timmarna med fel känsla som gnager i bakhuvudet, eller
3. Sluta spela.

Så det är helt enkelt en harmlös smart lösning på ett reellt problem, som absolut inte är konstigt eller immersion breaking, såvida du själv inte gör det till det.

Jag stör mig faktiskt inte nå mycket på namnet. Jag kommer absolut att lira so snubben som jag alltid gör i spel när valet ges.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så med andra ord så är det helt meningslöst och existerar bara för att kunna bocka i en ruta i checklistan med "features"!

Visst är det förjävligt att folk får välja själv och dessutom ÅNGRA SIG. I ett singleplayer spel. Där det inte påverkar dig (som i du, Jozo) ett dyft vad andra folk väljer.

Jag tycker det här är skitbra. Finns folk som ogillar att behöva spela som man/kvinna, så nu kan alla välja själv och som andra påpekat, om man sen inser att man stör sig på en viss animation eller röst, ja då kan man ju bara byta och sen är det inte mer med det. Mer valmöjligheter är väldigt sällan dåligt.

123
Skriv svar