Recension – Ghost of Tsushima

Robot
Recension – Ghost of Tsushima

En samurajdröm, ett vindspel och en Assassin's Creed-fantasi i feodala Japan.

#ghost-of-tsushima, #playstation-4, #sucker-punch-productions


Medlem

Låter som att jag gott kan vänta med att skaffa detta spel, har ändå inte tid att spela så mycket just nu.

Medlem

Roligt! Har varit lite orolig att det här skulle bli ett nytt Days Gone, men nu känner man sig lite lugnare iallafall. Har dock inte dykt upp några recensioner på Metacritic än så återstår väl att se vad domen blir där.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Roligt! Har varit lite orolig att det här skulle bli ett nytt Days Gone, men nu känner man sig lite lugnare iallafall. Har dock inte dykt upp några recensioner på Metacritic än så återstår väl att se vad domen blir där.

Du hittar dem om du går in under "critic reviews": https://www.metacritic.com/game/playstation-4/ghost-of-tsushi...

84/100 just nu med 55 reviews inne.

Medlem

GameReactor Sverige gav spelet 7 av 10. Kommer köpa spelet i slutet på månaden iaf. Hade tänkt shoppa nu på Fredag men gjorde av med för mycket cash på Steam sommar rea..
___________________________________________________________________________
+
Många scener ger nygenerationsvibbar, magisk grafik, underbar ljussättning, intressant berättelse, roligt stridssystem
-
Väldigt repetitiv uppdragsdesign, karaktärsuppgraderingarna och upptäckarglädjen har sina brister


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jösses, Ännu en leverans till ps4an. Sony har verkligen haft flyt den här generationen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Redaktör
Ponny
Skrivet av SunShine:

Jösses, Ännu en leverans till ps4an. Sony har verkligen haft flyt den här generationen.

Definitivt! För inbitna ensamvargar har det ju gång på gång levererats mäktiga äventyr. Det är inte utan att man är tacksam, och för min del får gärna detta solofokus bestå också under PS5-eran.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ser skoj ut, hur är Kurosawa läget?

Medlem

Hoppade last of us 2 för detta. Plockar upp den på rean istället då man är fanatisk japanofil. Det blir att jaga platinum som sekiro.

Medlem

Är det så att man kan klara sig utan AAA spel så är detta långt ifrån slutet för PS4. Personligen så sätter jag det övriga spelutbudet mycket högre än de få storspel folk hänger upp sig på.

Så nej detta knyter inte ihop någon säck.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Är det så att man kan klara sig utan AAA spel så är detta långt ifrån slutet för PS4. Personligen så sätter jag det övriga spelutbudet mycket högre än de få storspel folk hänger upp sig på.

Så kul för dig!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Ser bra ut trots de tekniska nedgraderingarna. Får se om jag väntar på PS5 eller slår till redan nu, givet köp dock. Ser ut som Sekiro fast bra.

Redaktör
Ponny
Skrivet av omgponies:

Ser skoj ut, hur är Kurosawa läget?

Alltså, jag gillar ju det och tycker det gör ett bra jobb. Är man super-samuraj-film-fan tror jag nog man gillar det ÄNNU mer, men jag skulle för allt i världen inte vilja byta ut färgpaletten i spelets grundläge.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag ska inte läsa recensionen - jag vill spela utan fördomar
återkommer några dagar efter släppet.
En bra 4 känns iaf bra.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Definitivt! För inbitna ensamvargar har det ju gång på gång levererats mäktiga äventyr. Det är inte utan att man är tacksam, och för min del får gärna detta solofokus bestå också under PS5-eran.

Håller verkligen med. Jag är så glad att denna genre inte är utdöd som många förutspått. Även om Ghost förmodligen är lite för open world för min smak. Klurar fortfarande på om jag ska köpa nu eller beta av backloggen och fynda i höst/vinter.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Fasiken blir nog ett köp den 17e


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Riktigt trevlig recension! Jag fick bra känsla för spelet och jag tror det kommer att passa mig som handsken. 😊

Redaktör
Ponny

@Nemo: Tack! Kul att höra. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bra recension. Ser fram emot att spela detta på fredag!


signatur

I drank what?

Medlem

Mycket bra recension. Förbeställde det nu 👍

Medlem

Kommer patchen installeras innan släppet? Funderar på att dra med ps4an till sommarstället men 4g är inte lika snabbt ju...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ser bra ut trots de tekniska nedgraderingarna. Får se om jag väntar på PS5 eller slår till redan nu, givet köp dock. Ser ut som Sekiro fast bra.

Allt jag läste var repetitivt och tråkigt gameplay. Det ser ju också sämre ut grafiskt än sekiro.

jbx
Medlem

Ännu ett spel att lägga till i ps5-listan, skoj!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Blir nog ett köp lite senare. Måste spela färdigt The Last of Us II (och kanske en varvning på det) först.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ser bra ut trots de tekniska nedgraderingarna. Får se om jag väntar på PS5 eller slår till redan nu, givet köp dock. Ser ut som Sekiro fast bra.

Tycker nog tvärtom, det lite ut som Sekiro fast mycket sämre. Framförallt om man ser till kontrollerna och kameran som var otroligt tajta och bra i Sekiro och här verkar lite sega.

Medlem

Rabblar massa bra solospel, nämner inte bloodborne 😢

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kavakava83:

Kommer patchen installeras innan släppet? Funderar på att dra med ps4an till sommarstället men 4g är inte lika snabbt ju...

Det har patchats ett par gånger under rec-spelandet. Jag vet inte riktigt hur förladdning funkar, men då borde väl patcharna som släppts inkluderats...? Någon som vet? Kan också lugna dig med att det varit stabilt och fritt från buggar oavsett fas i recensionsspelandet. Någon visuell bugg här och där, men de hör verkligen till undantagen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vad gäller digitala köp så brukar patchar bakas in i den nedladdningsbara filen så att det är klart på förhand så att säga.
Så de patchar som släppts misstänker jag redan finns implementerade.

Skrivet av Påskmust:

Roligt! Har varit lite orolig att det här skulle bli ett nytt Days Gone, men nu känner man sig lite lugnare iallafall. Har dock inte dykt upp några recensioner på Metacritic än så återstår väl att se vad domen blir där.

För mig får det gärna vara ett nytt Days Gone då det var ett smått fantastiskt spel om du frågar mig haha.
Det var ett sådant spel där man insåg direkt man gjorde bort sig med kopian man släppte iväg för recension för day one patchen, som var fet som satan, tog bort nästintill allt som recensenter klagade på.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

kanske bara e jag, men tycker inte det ser så kul ut. jag gillade inte sekiro heller iofs, och inte så glad i samurajer och sånt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Hoppade last of us 2 för detta. Plockar upp den på rean istället då man är fanatisk japanofil. Det blir att jaga platinum som sekiro.

Du bör verkligen spela tlou2, är det youtubers som skriker för att få likes och knäcker skivor som skrämmer? 😝 Storyn är... Speciell, ett spel som verkligen skapar nya känslor.

123
Skriv svar