Bekräftat: ingen lokal co-op i Final Fantasy Crystal Chronicles-remastern

Robot
Bekräftat: ingen lokal co-op i Final Fantasy Crystal Chronicles-remastern
Medlem

Köpte spelet till Gamecube.
Blev grymt besviken efter hypen jag läst. Tråkigaste stridssystemet på länge. Men vi körde nån kväll Co-op och det var ändå trevligt.
Men skulle ALDRIG köra skiten i singelplayer eller multiplayer online.

Medlem

"Square Enix praktiserar co-op-distans"

Haha! Satte kaffet i vrångstrupen. Tråkigt när de skippar co-op, blev mycket irriterad när jag upptäckte att Halo MCC till pc var utan.

Medlem

Överhuvudtaget enda positiva med originalversionen var couch co-op.

Kontot avslutas

Det blir alltså billigare att spela detta spelet på GameCube om alla har varsin Gameboy Advance än vad det blir på Switch om alla måste ha varsin Switch plus varsitt spel.

Ända fördelen är ju att man spelar online men inte så kul om man vill spela med en kompis hemma i soffan, då är det ju bättre att få tag på originalet och varsin Gameboy Advance.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Det blir alltså billigare att spela detta spelet på GameCube om alla har varsin Gameboy Advance än vad det blir på Switch om alla måste ha varsin Switch plus varsitt spel.

Ända fördelen är ju att man spelar online men inte så kul om man vill spela med en kompis hemma i soffan, då är det ju bättre att få tag på originalet och varsin Gameboy Advance.

Du behöver visserligen varsin switch, men det räcker att en person har själva spelet. De tre andra kan hoppa in och spela med demo-versionen som finns att ladda online, lite share play-conceptet som med Wolfenstein.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sen kan man ju iof inte dela skärm. Men med Switch kan man ju iof sitta i samma soffa och spela. Tänkte inte på det.

Kontot avslutas
Skrivet av Johlor:

Du behöver visserligen varsin switch, men det räcker att en person har själva spelet. De tre andra kan hoppa in och spela med demo-versionen som finns att ladda online, lite share play-conceptet som med Wolfenstein.

Visste inte att det funkade via demo att spela spelet online. Riktigt bra så att inte alla måste ha sin version av spelet.

Men jag kommer nog leta upp spelet till GameCube om jag vill köpa det, så behöver jag bara köpa en till Gameboy Advance SP om jag vill spela multiplayer.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Den sög ju. Får se hur det blir med detta, hypen har hunnit lägga sig ganska rejält efter förseningar, grådassiga trailers och nu detta.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

1
Skriv svar