Death stranding pc

Medlem
Death stranding pc

Hejsan, jag undrar om någon räv där ute som kan berätta om det alls funkar med mus o keyboard 🙃🙃 eller blir det liksom ovärt. Jävligt sugen på death stranding faen


signatur

Allätare

Medlem

Tja, har inte kört enormt mycket ännu, men hade inga problem i det jag spelat än så länge iaf att använda mus & tangentbord.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Hej,

Jag spelar på PC (oj vad jag tycker det är spännande, till skillnad från min bror) - med Xbox-kontroll. Inte testat med m+t. I mitt fall tycker jag det är ett optimalt handkontroll-spel.

En Xbox handkontroll ligger runt 500kr. Sedan finns det andra varianter såklart.

Kör hårt!


signatur

Niet.

Medlem

Jag körde The Witcher 3 de första 70-80 timmarna med mus och tangentbord. Det funkar utmärkt, särskilt när man kör dialogval och spelar Gwent.

Men sen testade jag att koppla in min vanliga PS4-kontroller till PC och nu kör jag en kombination! Combat=PS4, Gwent=mus och tangentbord.

Jag gissar på att jag skulle köra Death Stranding likadant på PC, men jag har redan spelet på PS4 och är ca. 80-90 timmar in. Btw. Helvete vad bra spelet växer sig... storymässigt, atmosfär, karaktärer och gameplaymässigt. Bästa spelet 2019 Imo.

Ett möjligt bekymmer med mus och tangentbord till Death Stranding kan bli när du ska balansera vänster och höger, eller hålla in båda samtidigt som du går.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

jag kör med mus o Tbord. Funkar riktigt bra.

Avstängd

Käre Gud ett sådant tråkigt spel, ja jag vet vad Koshima vill säga med spelet men när personer som spelat säger för att dom spelat Death Stranding känner förtroende för främmande och att dom fått en slags uppenbarelse när dom spelat är det lätt att brista ut i skratt.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

jbx
Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Käre Gud ett sådant tråkigt spel, ja jag vet vad Koshima vill säga med spelet men när personer som spelat säger för att dom spelat Death Stranding känner förtroende för främmande och att dom fått en slags uppenbarelse när dom spelat är det lätt att brista ut i skratt.

Har inte bestämt mig för om jag ska köpa det eller inte. Verkar finnas två läger, ett som du verkar tillhöra och de andra som prisar det till skyarna.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Avstängd

@jbx: Om du inte vill riskera att förlora pengar är det bäst att testa när det blir "gratis" och då bestämma sig om man vill köpa det.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Käre Gud ett sådant tråkigt spel, ja jag vet vad Koshima vill säga med spelet men när personer som spelat säger för att dom spelat Death Stranding känner förtroende för främmande och att dom fått en slags uppenbarelse när dom spelat är det lätt att brista ut i skratt.

Du låter avundsjuk.

Spelet är objektivt skitbra!
Det är djupt, kommer med originell (och tankvärd) story, med intressanta karaktärer och ett gameplay som utvecklas och förändras ju längre du kommer. Jag vet inte, vad kan man mer önska här? Grym musik också!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd
Skrivet av Hanzo:

Du låter avundsjuk.

Spelet är objektivt skitbra!
Det är djupt, kommer med originell (och tankvärd) story, med intressanta karaktärer och ett gameplay som utvecklas och förändras ju längre du kommer. Jag vet inte, vad kan man mer önska här? Grym musik också!

Avundsjuk🤣. Du är rolig, storyn är inte underhållande, vet vad den går ut på och nej fick ingen uppenbarelseupplevelse, betackar mig tråkigheten som den serverar. Vill du spela det så är det ingen som hindrar dig, likaså är det min rätt att vägra spela det mer. Kompis har PS4 och spelade det i ett par timmar, ungefär som att se målarfärg torka.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

@Spelentusiast:
Du, jag är 80-90 timmar in, i chapter 11 på hard.

Ja.. spelet må vara begränsat och segt i chapter 1-2 (säg 2-4 timmar), men därefter tar det fart, och JÄVLAR vad det tar fart!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Geeks Gaming
Skrivet av Spelentusiast:

Käre Gud ett sådant tråkigt spel, ja jag vet vad Koshima vill säga med spelet men när personer som spelat säger för att dom spelat Death Stranding känner förtroende för främmande och att dom fått en slags uppenbarelse när dom spelat är det lätt att brista ut i skratt.

Spelade du på ps4 eller nu på pc?
Skaffade det precis och får se vad man tycker

Geeks Gaming
Skrivet av jbx:

Har inte bestämt mig för om jag ska köpa det eller inte. Verkar finnas två läger, ett som du verkar tillhöra och de andra som prisar det till skyarna.

Kojimas spel är oftast så, antingen älskar man eller så tycker man inte om dom.
Personligen så har jag inte fastnat för hans spel men med just DS så är det något som jag tycker är intressant.
Ingen aning varför dock 😁

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Avundsjuk🤣. Du är rolig, storyn är inte underhållande, vet vad den går ut på och nej fick ingen uppenbarelseupplevelse, betackar mig tråkigheten som den serverar. Vill du spela det så är det ingen som hindrar dig, likaså är det min rätt att vägra spela det mer. Kompis har PS4 och spelade det i ett par timmar, ungefär som att se målarfärg torka.

Du är verkligen en negativ person. Det är allt jag har att säga.

Medlem
Skrivet av jbx:

Har inte bestämt mig för om jag ska köpa det eller inte. Verkar finnas två läger, ett som du verkar tillhöra och de andra som prisar det till skyarna.

Testa! Fick mitt för ca 300 på Epic Store.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

@Spelentusiast:
Du, jag är 80-90 timmar in, i chapter 11 på hard.

Ja.. spelet må vara begränsat och segt i chapter 1-2 (säg 2-4 timmar), men därefter tar det fart, och JÄVLAR vad det tar fart!

Jag ligger däromkring, är tillfredsställd 😊 och ser fram emot fortsättningen.


signatur

Niet.

Medlem

Verkar inte vara jättepopulärt på steam. Noterade att inte en enda person på min vänlista köpt det.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Käre Gud ett sådant tråkigt spel, ja jag vet vad Koshima vill säga med spelet men när personer som spelat säger för att dom spelat Death Stranding känner förtroende för främmande och att dom fått en slags uppenbarelse när dom spelat är det lätt att brista ut i skratt.

Subjektivitet vettu...Nämn ditt favoritspel så är jag säker på att vissa tycker det är det sämsta som gjorts.

Men den här tråden var ju inte inriktad på att diskutera huruvida spelet är bra eller ej så jag vet inte varför du kände behovet av att hoppa in och spy galla över det.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av Hanzo:

@Spelentusiast:
Du, jag är 80-90 timmar in, i chapter 11 på hard.

Ja.. spelet må vara begränsat och segt i chapter 1-2 (säg 2-4 timmar), men därefter tar det fart, och JÄVLAR vad det tar fart!

Såg en bit in på Youtube och det är inte för mig.

Skrivet av NordhNet:

Spelade du på ps4 eller nu på pc?
Skaffade det precis och får se vad man tycker

Samma spel som på PS4 bara att det är snyggare grafik på PC.

Skrivet av NordhNet:

Kojimas spel är oftast så, antingen älskar man eller så tycker man inte om dom.
Personligen så har jag inte fastnat för hans spel men med just DS så är det något som jag tycker är intressant.
Ingen aning varför dock 😁

Bara att gillar man inte dom så tar det inte hus i helvete som för hans fans.

Skrivet av Greenz:

Du är verkligen en negativ person. Det är allt jag har att säga.

Har lätt till skratt så negativ som person är jag definitivt inte. Däremot är du alldeles för känslig om spel som Death Stranding.

Skrivet av Soulless:

Subjektivitet vettu...Nämn ditt favoritspel så är jag säker på att vissa tycker det är det sämsta som gjorts.

Men den här tråden var ju inte inriktad på att diskutera huruvida spelet är bra eller ej så jag vet inte varför du kände behovet av att hoppa in och spy galla över det.

Har inte hävdat någonting annat, för mig var det tråkigt spel. Spy galla är att ta i. Såg nu vad ts skrev, såg Death Stranding så tänkte att det var diskussion om spelet, moderatorn kan väl flytta saker som bättre passar på andra Death Stranding teman.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Geeks Gaming

@Spelentusiast: Anledningen till att folk reagerar är ju för att du väljer att skriva som du gör:

Citat:

Käre Gud ett sådant tråkigt spel, ja jag vet vad Koshima vill säga med spelet men när personer som spelat säger för att dom spelat Death Stranding känner förtroende för främmande och att dom fått en slags uppenbarelse när dom spelat är det lätt att brista ut i skratt.

Hade du låtit bli att ”göra narr” av folk som faktiskt tyckte det var kul hade folk inte reagerat likadant.
Det är det som är skillnad på en diskussion och flamewar

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Såg en bit in på Youtube och det är inte för mig.
Samma spel som på PS4 bara att det är snyggare grafik på PC.
Bara att gillar man inte dom så tar det inte hus i helvete som för hans fans.
Har lätt till skratt så negativ som person är jag definitivt inte. Däremot är du alldeles för känslig om spel som Death Stranding.
Har inte hävdat någonting annat, för mig var det tråkigt spel. Spy galla är att ta i. Såg nu vad ts skrev, såg Death Stranding så tänkte att det var diskussion om spelet, moderatorn kan väl flytta saker som bättre passar på andra Death Stranding teman.

Alrite, gott så!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Känner mig ibland som den ende som inte tillhör någon av "extremfalangerna" i diskussionen av spelet.

Aldrig spelat ett Kojimaspel tidigare.

Tyckte storyn var väldigt bra och miljöerna otroligt vackra. Gameplay var stundtals väldigt underhållande och vissa leveranser gav verkligen en inre tillfredsställelse. Däremot blev det ofta segt och repetitivt.

Combat är vansinnigt frustrerande under de moment du använder vapen, men det tycker jag å andra sidan om alla shooters på konsol. Fick tvinga mig att spela ibland under chapter 2 (var det va? det första stora), men när storyn drar igång blev det väldigt intressant.

Väldigt glad att jag spelade spelet, men skulle aldrig kunna tänka mig att spela det igen.

Medlem
Skrivet av jbx:

Har inte bestämt mig för om jag ska köpa det eller inte. Verkar finnas två läger, ett som du verkar tillhöra och de andra som prisar det till skyarna.

Det bästa är ju att testa själv. I detta fall är det också ytterst svårt att avgöra vilket ”läger” som passa en själv, eftersom det är så oerhört kluvet mellan ”grupperna”.
Jag har ju läst Framsideförstörarens recension såklart, och även läst/tittat på de personer som har annat att säga. Många ser ju också olika saker i spelet som dom tycker om/inte tycker om.

Så jag beslöt mig för att uppleva det själv - och köpte det igår. Jag gick in med tanken om att det får bära eller brista då jag kände precis som jag skrev, två allt för dividerade grupper av åsikter.

Men har du ekonomi kan du ju köpa det och bara gå in med tanken att tiden får utvisa vad du tycker.
Har du inte ekonomi så får du suga på karamellen tills det kommer på rea. 👍😀


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av redruM:

Verkar inte vara jättepopulärt på steam. Noterade att inte en enda person på min vänlista köpt det.

För oss övriga är den statistiken ganska intetsägande.
Hur många vänner har du? Hur ofta köper dom spel?
Vilka spel köper dom? Spelar dom klart alla spel dom köper? Osv. 😀


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Har inte hävdat någonting annat, för mig var det tråkigt spel. Spy galla är att ta i. Såg nu vad ts skrev, såg Death Stranding så tänkte att det var diskussion om spelet, moderatorn kan väl flytta saker som bättre passar på andra Death Stranding teman.

Då blir alla tacksamma om du väljer att läsa första posten lite bättre nästa gång, i nästa tråd. Alltid gott med åsikter, snyggt paketerade och levererade, men på rätt ställe. ❤️


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

För oss övriga är den statistiken ganska intetsägande.
Hur många vänner har du? Hur ofta köper dom spel?
Vilka spel köper dom? Spelar dom klart alla spel dom köper? Osv. 😀

Jag är naturligtvis medveten om det men tycker ändå det säger något. De flesta stora och hypade spel brukar spelas av minst 10 på listan, ofta fler. Att inte ens en enda har köpt det hade jag nog inte förutsett.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Jag är naturligtvis medveten om det men tycker ändå det säger något. De flesta stora och hypade spel brukar spelas av minst 10 på listan, ofta fler. Att inte ens en enda har köpt det hade jag nog inte förutsett.

Okej! Så köp vid release (eller 3 dagar efter) är alltså ytterligare en faktor i din statistik. Förstår hur du tänker, men som du säkert vet så är spelet en vattendelare av gudsnåde (se ovan). 😀

Vem vet, när det är rea kanske många slår till som vill testa?


signatur

Niet.

Medlem

Alltså ....... !!! ???

=

Geeks Gaming

@nils45: Calle ”Cornetto” Johansson Sundelius

Medlem
12
Skriv svar