Bästa spelmusiken

Medlem
Bästa spelmusiken

Ja, det säger väl sig självt, vilka spel tycker ni har bäst soundtrack? Kom att tänka på detta när jag nu lirar Doom (2016) för första gången, riktigt gött med lite rivit industrimetal som får ackompanjera demonslaktandet.

Medlem

B A T T L E F I E L D 1 9 4 2

oXo
Medlem
C64
Medlem

Olof Gustafsson han gjorde så bra musik när DI va DI
vart tog han vägen ? jag brukar nynna på hans musik ofta

här en liten intevju
https://www.youtube.com/watch?v=NjsNtlZsQj0

Medlem

Kan inte minnas att jag har svarat i någon av de andra "bästa soundtrack" trådarna. Så jag svarar i denna i stället 😀

Musiken i princip alla Sunsoft spel till NESet ligger mig varmt om hjärtat. Kanske att Mr. Gimmick pch Return of the Joker är en gnutta vassare.
Älskar basen i Sunsofts 5B-chip!

Ducktales har också en bra låtlista, speciellt månbanan.

Men sett till hela soundtracket har nog Rush n' Attack det bästa i mitt tycke.

Här är ett spår som jag lyssnar mycket på:

Visserligen är det inte helt original. (kanalerna från VRC6-chippet har lagts till). Men det är ta mig fan ståpäls rakt igenom hela låten 😀

C64
Medlem
Medlem

1) Chrono Cross
2) NieR
3) Castlevania: Symphony of the Night

Medlem

Jag måste nog säga musiken i Mass Effect eller Elder Scrolls V: Skyrim, framför allt musikstycket ''Sovngarde'' Körsången i denna sång är helt otroligt stämningsfullt.
Om jag ska ge ett musikstycke från Mass Effect så måste det nog bli ''Vigil'' En av mina absoluta favoriter i serien. Det är något med själva musiken och känslan i sången som tilltalar mig.


signatur

Lycka är jävligt överskattat, man får vara nöjd man är glad ibland.
-Gunvald Larsson

Medlem

Folk har redan nämnt många bra titlar, håller speciellt med om "Vigil" från Mass Effect och Homeworld.
Annars gillar jag "City of Rome" från Assassin's Creed Brotherhood, Jedi: Fallen Order hade mycket bra musik, Final Fantasy XII, och självklart Halo serien

Inaktiv

Eve-online, vet inte hur många timmar jag satte upp volymen, medans jag bara gjorde missions.
Man blev förhäxad.

Medlem

För mig är det helt klart The Curse of Monkey Island, hela soundtracket är super! Mycket nostalgi till när man var liten och spelade igenom det första gången Denna låten har jag som alarm på morgonen, precis lagom mysig men ändå lite pepp så man kommer igång

Medlem

Gareth Coker Är jäkligt bra, senast är musiken till Ori and the will of the wisps.
Sen finns det mycket gammalt som är bra, fast oftast då i nya versioner på tex spelmusiks konserter. Åker på Joystick i Malmö varje år, riktigt bra om man gillar spelmusik!

Beyond two souls
Destiny 1 och 2
Halo 3
Unravel
Bastion
Journey
God of war
Dark Void
Defiance
Elder scrolls Morrowind

Mfl

Inaktiv

Hehe, vilken timing. Postade precis en liten recension där jag skrev att jag anser att spelet i fråga har årets bästa soundtrack.

"Beyond Blue"

Medlem

Kör lite remixes...

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag har ingen aning om vilket spel som har bäst soundtrack - det finns för många att välja på!

Spelar dock just nu igenom Pillars of Eternity 2, och det har onekligen ett riktigt bra soundtrack. Lite LotR-vibbar över det. Min personliga favorit är Commanders, 1:16:33 in i videon, främst för att det är den dänga jag mest förknippar spelet med.

Utöver det "vanliga" soundtracket så finns det även för alla er som gillade "shanties" i t.ex. AC: Black Flag mer guld att hämta här. Ett favoritexempel;

En annan goding;

Medlem

Katamari Damacy har ett varierat och extremt kreativt soundtrack som passar perfekt till spelet. Lite udda, helt unikt men varje låt är underbar och minnesvärd. Det gör mer än bara fylla tystnaden.

jbx
Medlem

Megaman 2!!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

The Last Ninja 2 (och 1)

Matt Gray i högform!


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Donkey Kong Country och Mega Man X.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Halo. Fyfan vilken bra musik, och det passar perfekt till spelen.

1
Skriv svar