Skägg.
10 Chambers

Körde det första spelet när jag var på Spelmuseumet förra helgen. Det kändes betydligt klumpigare än vad jag mindes det.


signatur
Ambassadör
Xbox

@uberpwnage2.0: Nu har jag läst! Mycket trevlig recension

Jag gillade ju verkligen den mindre settingen i Asylum och Metroidvania-stuket så det ska bli lite intressant att se om Batman håller i open world också... Bra tips om sidouppdragen där, sådant är min kopp te så de skall jag söka upp. Låter bra att det finns en del stealthsegment också, det var det bästa med Asylum för min del.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

@uberpwnage2.0: Nu har jag läst! Mycket trevlig recension

Jag gillade ju verkligen den mindre settingen i Asylum och Metroidvania-stuket så det ska bli lite intressant att se om Batman håller i open world också... Bra tips om sidouppdragen där, sådant är min kopp te så de skall jag söka upp. Låter bra att det finns en del stealthsegment också, det var det bästa med Asylum för min del.

För mig är spelet bättre på alla sätt utom ett, den öppna världen. Den är inte lika intressant som det mer tighta Metroidvania-stuket vi fick i första spelet. Allt annat tycker jag annars är bättre såsom storyn, karaktärerna och gameplay i helhet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Den här recensionen fick mig att ta ner alla spelen via epic games store. Sparar till när snön börjar falla

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rockefellerz:

Den här recensionen fick mig att ta ner alla spelen via epic games store. Sparar till när snön börjar falla

Vad kul! Du kommer inte ångra dig när du väl börjar spela


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

Den här recensionen fick mig att ta ner alla spelen via epic games store. Sparar till när snön börjar falla

Grattis har du inte spelat spelen tidigare gjorde du precis ett kap


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Arkham City håller jag för det bästa spelet någonsin, alla kategorier. Den enda besvikelsen var att jag inte kunde glida ut från toppen av Wonder Tower, över murarna och in i stan.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag håller Arkham City, Arkham Asylum och sedan Arkham Knight. Arkham Origins känns det verkligen att det är en annan utvecklare. Sämre grafik o spelkontroll. Jag gillar faktiskt Arkham Knight mycket. Visst scenerna med bilen var lite sämre men annars var spelet top notch. För övrigt så är PC versionen av spelet lagat och håller samma kvalite som konsol versionerna, enligt flera steam vänner. Har inte testat själv ännu dock.

Kan skriva under på att dwt fungerar fint på steam nu. Klarade det för några månader sedan och hade väldigt få problem.

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Kan skriva under på att dwt fungerar fint på steam nu. Klarade det för några månader sedan och hade väldigt få problem.

Oj. Gammal tråd.
Funkar det med spelkontroll? Asylum och City var jag tvungen att lira med mus o KB. Den vägrade läsa kontrollen. Även Origins funkar ej dosa för mig. Märkligt. Drygt o fightas med mus o tangentbord.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Oj. Gammal tråd.
Funkar det med spelkontroll? Asylum och City var jag tvungen att lira med mus o KB. Den vägrade läsa kontrollen. Även Origins funkar ej dosa för mig. Märkligt. Drygt o fightas med mus o tangentbord.

Kör du spelen via Steam så borde kontroller inte vara några problem.
Xbox, Playstation Nintendo switch pro stöds alla


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kör du spelen via Steam så borde kontroller inte vara några problem.
Xbox, Playstation Nintendo switch pro stöds alla

Yes, jag lirade de till Steam och både PlayStation 4 och Xbox ONE dosan vägrar fungera med dessa spel på min PC. Mycket märkligt alltså.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Yes, jag lirade de till Steam och både PlayStation 4 och Xbox ONE dosan vägrar fungera med dessa spel på min PC. Mycket märkligt alltså.

Ok jag spelade spelen med Xbox 360 kontrollen och fungerade precis som vanligt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok jag spelade spelen med Xbox 360 kontrollen och fungerade precis som vanligt.

Köpte en sådan 2016 för att jag hört flera lira med en sån men inte fungerade den heller på systemet. Nåt skumt på min PC. Däremot funkar alla andra spel med mina dosor. Lämna tillbaks Xbox 360 kontrollen dagen efter till NetOnNet. Väldigt irriterande att lira Batman med mus och tangentbord men stämningen i spelen är så pass bra att jag aldrig gav upp. Hehe


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Köpte en sådan 2016 för att jag hört flera lira med en sån men inte fungerade den heller på systemet. Nåt skumt på min PC. Däremot funkar alla andra spel med mina dosor. Lämna tillbaks Xbox 360 kontrollen dagen efter till NetOnNet. Väldigt irriterande att lira Batman med mus och tangentbord men stämningen i spelen är så pass bra att jag aldrig gav upp. Hehe

Mycket märkligt.
Imponerande att du enså körde med mus plus tangentbord.
Spelet känns som ett sånt där typiskt "kontroll" spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Mycket märkligt.
Imponerande att du enså körde med mus plus tangentbord.
Spelet känns som ett sånt där typiskt "kontroll" spel

Kör alla spel med mus och tangentbord, funkar fint 🙂

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Kör alla spel med mus och tangentbord, funkar fint 🙂

Det gör det säkert, bara att man började med kontroll så fortsatte man hela serien.
Spelade spelen på projektorn också och inte framför datorskärmen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av CARTMAN:

Köpte en sådan 2016 för att jag hört flera lira med en sån men inte fungerade den heller på systemet. Nåt skumt på min PC. Däremot funkar alla andra spel med mina dosor. Lämna tillbaks Xbox 360 kontrollen dagen efter till NetOnNet. Väldigt irriterande att lira Batman med mus och tangentbord men stämningen i spelen är så pass bra att jag aldrig gav upp. Hehe

Hatten av, testade själv först med tgb + mus, men nej...kändes inte bra. Lirat själv igenom både Asylum och City på steam med PS4-kontrollen (med DS4Windows) och det fungerade galant, så lite märkligt att du inte fick det att fungera.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Mycket märkligt.
Imponerande att du enså körde med mus plus tangentbord.
Spelet känns som ett sånt där typiskt "kontroll" spel

Skrivet av ChalleT:

Kör alla spel med mus och tangentbord, funkar fint 🙂

Skrivet av Molotov:

Det gör det säkert, bara att man började med kontroll så fortsatte man hela serien.
Spelade spelen på projektorn också och inte framför datorskärmen.

Skrivet av hoppalängdhopp:

Hatten av, testade själv först med tgb + mus, men nej...kändes inte bra. Lirat själv igenom både Asylum och City på steam med PS4-kontrollen (med DS4Windows) och det fungerade galant, så lite märkligt att du inte fick det att fungera.

I 3e personspel föredrar jag att lira med kontroll men i 1a personspel måste det vara mus & tangentbord. Nästintill omöjligt att lira FPS med en kontroll. Jag har inga problem att lira 3e person med mus & tangentbord om spelet har vapen men i spel som Batman när man förlitar sig på hand to hand combat blir det osmidigt med mus & tangentbord för egen del.
Fortsatte spelandet då jag blev förtrollad av Arkham Asylum och Arkham City världarna och atmosfären. Det kändes verkligen som en Batman film. Mycket trevlig känsla.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

12
Skriv svar