Ansiktsuttrycken i Assassin's Creed Valhalla kommer "definitivt" förbättras

Robot
Ansiktsuttrycken i Assassin's Creed Valhalla kommer "definitivt" förbättras

Detsamma gäller rörelser i stort, lovar Ubisoft.

#assassins-creed-valhalla, #ubisoft


Medlem

Någon mer som tycker att Valhalla inte riktigt imponerar så mycket?

Skribent
Skrivet av nils45:

Någon mer som tycker att Valhalla inte riktigt imponerar så mycket?

Jag känner mig också lite skeptisk. Det känns som att man kommit lite väl långt från Assassin's Creed och att det blir mer och mer Warrior's Creed för varje spel som släpps.

Bra blir det säkert, men hur bra? Jag håller tummarna, för jag gillar ändå miljön och potentialen för handlingen.

Medlem
Skrivet av nils45:

Någon mer som tycker att Valhalla inte riktigt imponerar så mycket?

Både ja och nej faktiskt, känns som flesta spel det är bara en re-skin.
Men samtidigt miljöerna, grymheter är det jag fastnat för, sen älskar jag viking historia.

Men helt klart, hade hoppats på mera wow känsla.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag känner mig också lite skeptisk. Det känns som att man kommit lite väl långt från Assassin's Creed och att det blir mer och mer Warrior's Creed för varje spel som släpps.

Bra blir det säkert, men hur bra? Jag håller tummarna, för jag gillar ändå miljön och potentialen för handlingen.

Tror du satte ord på hur jag känner bättre än jag själv kunnat göra. För egen del känns det som att man har fått väldigt långt ifrån AC som dom tidigare spelen, AC1, AC:II - > Brotherhood och i viss mån också Revelations. Man har tappat bort känslan som spelet ska förmedla, och handlar om grafik, rollspelsinspiration, effekter och stridsanimationer.

Back to basics med lönnmördandet och lite långsammare tempo.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Varför kan de inte bara chilla lite med spelen o vänta med några år? Så när dom visar spelet på riktigt så är det "vad dom tänker visa"

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag känner mig också lite skeptisk. Det känns som att man kommit lite väl långt från Assassin's Creed och att det blir mer och mer Warrior's Creed för varje spel som släpps.

Jag tror många glömmer att trots namnet har ju spelen aldrig varit riktiga lönnmördarspel. Vi fick ju vänta 8 spel (AC: Unity) innan vi fick möjligheten att crouch:a, och innan dess så var det som mest "social stealth" som var det vi hade att leka med, och gömma oss i en och annan höbal.

Nu kommer ju "social stealth" tillbaka i Valhalla, så det blandat med möjligheten att crouch:a gör spelet till det mest lönnmördaraktiga Assassin's Creed hittills.

I Origins och Odyssey så var det ju möjligt att vara både en lönnmördare och krigare vid behov utan att det drog ner på varken den ena eller den andra aspekten. Dessutom vet jag inte om det är för att folk inte ens spelat de två sista spelen, men uppfattningen att de på något vis är mindre Assassin's Creed tycker jag är helt fel. Man har snarare mer frihet och möjlighet än någonsin att smyga omkring och ta ut folk i lönndom.

Medlem

Sedan så missar folk att AC har blivit mer RPG nu vilket innebär att du kan spela spelet som du vill. Vill du köra mycket stealth? Gör det då, lär dig de skills du behöver för det och smyg runt och lönnmörda folk med kniv och bilbåge. Vill du köra all out Rambo? Gör det... valet är ditt och du kan klara av uppdragen på det sätt som passar bäst för dig.

Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Jag tror många glömmer att trots namnet har ju spelen aldrig varit riktiga lönnmördarspel. Vi fick ju vänta 8 spel (AC: Unity) innan vi fick möjligheten att crouch:a, och innan dess så var det som mest "social stealth" som var det vi hade att leka med, och gömma oss i en och annan höbal.

Nu kommer ju "social stealth" tillbaka i Valhalla, så det blandat med möjligheten att crouch:a gör spelet till det mest lönnmördaraktiga Assassin's Creed hittills.

I Origins och Odyssey så var det ju möjligt att vara både en lönnmördare och krigare vid behov utan att det drog ner på varken den ena eller den andra aspekten. Dessutom vet jag inte om det är för att folk inte ens spelat de två sista spelen, men uppfattningen att de på något vis är mindre Assassin's Creed tycker jag är helt fel. Man har snarare mer frihet och möjlighet än någonsin att smyga omkring och ta ut folk i lönndom.

Exakt. Jag använder mest lönnmord i camps och warrior mot bossar som cyclops, Meduza osv. Man väljer ju exakt hur man vill spela. Folk som klagar att det inte är AC längre har antagligen bara startat och stängt av spelet Odyssey.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Exakt. Jag använder mest lönnmord i camps och warrior mot bossar som cyclops, Meduza osv. Man väljer ju exakt hur man vill spela. Folk som klagar att det inte är AC längre har antagligen bara startat och stängt av spelet Odyssey.

Eller så har folk med lagom med speltid också en åsikt. Jag tycker fortfarande att det har gått till mindre AC känsla som i dom äldre spelen, och där räknar jag faktiskt in AC1 - AC:B. Möjligtvis Revelations också men där började rollspelandet märkas av i hur man bygger bomberna m.m.

Med det sagt så kan det ju vara en förändring som av många uppskattas så det behöver ju inte vara av ondo


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Avstängd
Skrivet av iBurningMan:

https://i.imgur.com/hgR6WxE.png

Eller så har folk med lagom med speltid också en åsikt. Jag tycker fortfarande att det har gått till mindre AC känsla som i dom äldre spelen, och där räknar jag faktiskt in AC1 - AC:B. Möjligtvis Revelations också men där började rollspelandet märkas av i hur man bygger bomberna m.m.

Med det sagt så kan det ju vara en förändring som av många uppskattas så det behöver ju inte vara av ondo

Du bör ge odyssey en chans om du inte spelat det. Det är mer assasin i detta än i något tidigare AC. Finns ju en skill där du kan bli osynlig, finns chain assasination med mer. Finns ju ett helt skillträd med bara assasination grejer.Dom tidigare spelen är inte ens i närheten när dt gäller sådant.

Och inte att förglömma, Darius är med. Han som uppfann hidden blade.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Du bör ge odyssey en chans om du inte spelat det. Det är mer assasin i detta än i något tidigare AC. Finns ju en skill där du kan bli osynlig, finns chain assasination med mer. Finns ju ett helt skillträd med bara assasination grejer.Dom tidigare spelen är inte ens i närheten när dt gäller sådant.

Och inte att förglömma, Darius är med. Han som uppfann hidden blade.

Han länkade ju en bild som visar att han har 188 timmar i spelet


signatur

K9
:.:

Avstängd
Skrivet av absimilard:

Han länkade ju en bild som visar att han har 188 timmar i spelet

Såg jag ej men i så fall har han inte spelat som assassin. Jag har nog 500 timmar+ och man fick erbjudande om billigare saker som armors osv denna vecka beroende på hur länge duspelat. Jag fick 70% rabatt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av iBurningMan:

https://i.imgur.com/hgR6WxE.png

Eller så har folk med lagom med speltid också en åsikt. Jag tycker fortfarande att det har gått till mindre AC känsla som i dom äldre spelen, och där räknar jag faktiskt in AC1 - AC:B. Möjligtvis Revelations också men där började rollspelandet märkas av i hur man bygger bomberna m.m.

Med det sagt så kan det ju vara en förändring som av många uppskattas så det behöver ju inte vara av ondo

Fast vi snackade ju inte om det var mindre AC känsla eller inte, för det är det ju absolut. Eller en annorlunda sådan. Spelen har ju ändrats. Kommentaren som startade det var ju att det är mindre Assassin's Creed och mer Warrior's Creed, vilket ju inte stämmer då lönnmördardelen inte blev mindre när krigardelen ökade

Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Fast vi snackade ju inte om det var mindre AC känsla eller inte, för det är det ju absolut. Eller en annorlunda sådan. Spelen har ju ändrats. Kommentaren som startade det var ju att det är mindre Assassin's Creed och mer Warrior's Creed, vilket ju inte stämmer då lönnmördardelen inte blev mindre när krigardelen ökade

Kolla jorraptor på YouTube. Han har en film då han lönnmördar ett camp i valhalla. Så mankan välja där med hur du vill spela.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Jodå, det är ju det jag försökt säga i alla mina kommentarer men jag uttrycker mig kanske lite klumpigt 😅

1
Skriv svar