Streamingtjänsten Xcloud slås samman med Xbox Game Pass i september

Robot
Streamingtjänsten Xcloud slås samman med Xbox Game Pass i september

Kräver dock Ultimate-prenumerationen.

#nyhetstips, #xbox, #xbox-game-pass, #xcloud


NuZ
Testpilot

MS fortsätter leverera bra saker. Imponerande att de ”ryckt upp” sig så ofantligt mycket!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kört hittils i sommar Hela Halo 1 CE och halva Halo 2 med min bror.
Jag har också kört en hel del av Hollow Knight genom X-Box Appen.

jbx
Medlem

Är inte Xbox live gold också med i ultimate varianten av gamepass?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

NuZ
Testpilot
Skrivet av jbx:

Är inte Xbox live gold också med i ultimate varianten av gamepass?

Jo, med ultimate får du hela kakan. 135kr dock men överkomligt med vad du får.

Jag som har Nintendos, Psn och Xbox abonnemang som tickar blir det en slant utöver andra tjänster som Netflix osv men men


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Redaktör
Ponny

@jbx: Helt rätt. Tack! Jag lägger till.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Är det detta jag ska ha för att tex kunna spela spel när jag åker till landstället UTAN att ta med min Xbox?
Det låter för bra för att vara sant.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Geeks Gaming
Skrivet av Pretorian24:

Är det detta jag ska ha för att tex kunna spela spel när jag åker till landstället UTAN att ta med min Xbox?
Det låter för bra för att vara sant.

Japp, så länge du har en bra internetuppkoppling

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Är det detta jag ska ha för att tex kunna spela spel när jag åker till landstället UTAN att ta med min Xbox?
Det låter för bra för att vara sant.

Det är för bra för att vara sant så priset lär öka i framtiden.

Medlem

Finns det något intressant att spela på deras tjänst då tanke på att det flesta kommer bara till playstation boxen ? Hade microsoft haft spelen Sony har hade det varit GULD med priserna de kör på det är därför Sony skiter i sån här tjänst då de vet om att de flesta köper sina spel på deras konsol för alla exklusiviteter de släppt den här generationen har fått antingen 4 eller 5 stjärnor av fem i betyg. Tycker Last of us 2, Days Gone, God of War och Death Stranding toppar den exklusiva listan den här generationens spel

Ambassadör
Xbox

Det är ju en riktigt grym tjänst. Xbox Game Pass i fickan... utan extra kostnad. Stadia har det nog svettigt nu.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är ju en riktigt grym tjänst. Xbox Game Pass i fickan... utan extra kostnad. Stadia har det nog svettigt nu.

Har MS gått ut med hur de tänker lösa streaming till TV än? Än går det väl bara streama på telefonen? Ska de konkurrera med Stadia måste de ju kunna streama till alla skärmar inklusive TV utan att behöva köpa Xbox, har sett fram emot att kunna spela nya series X spel men vill inte köpa en konsol.

Medlem
Skrivet av submariner:

Finns det något intressant att spela på deras tjänst då tanke på att det flesta kommer bara till playstation boxen ? Hade microsoft haft spelen Sony har hade det varit GULD med priserna de kör på det är därför Sony skiter i sån här tjänst då de vet om att de flesta köper sina spel på deras konsol för alla exklusiviteter de släppt den här generationen har fått antingen 4 eller 5 stjärnor av fem i betyg. Tycker Last of us 2, Days Gone, God of War och Death Stranding toppar den exklusiva listan den här generationens spel

Finns nog minst ett 30-tal spel på game pass som har bättre snittbetyg än Days Gone. Fullt av riktigt bra spel på tjänsten. Bättre än Death Stranding finns Gears 5, FH4 och ett gäng fler. Ingen brist på kvalitet där.

Medlem
Skrivet av submariner:

Finns det något intressant att spela på deras tjänst då tanke på att det flesta kommer bara till playstation boxen ?

Mer än 95% av alla spelen finns till flera plattformar. Det är bara ett fåtal spel som är konsumentfientliga (dvs. "exklusiva"). Som tur är.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar