Tävling - Vinn Asus ROG Phone 3!

Medlem

Att telefonen har inbyggt stativ man kan fälla ut som en nintendo switch fast med olika gradlägen som är lite stabilare samt bra handkontrollslösning a’la nintendo switch och självklart Skyrim 🏹🐲🐉


signatur

Enjoy!

Medlem

Att trådlöst streama lika enkelt till vilken skärm som helst som Tony gör i Ironman filmerna och helt laggfritt så klart ^^

Medlem

En bra ai behövs, jag skulle rekommendera S.H.O.D.A.N.

Medlem

Att det ingår dockningsstation där jag jag koppla in skärm, tangentbord, mus, gamepad. Då kan jag lira allt jag har på Steam genom GeForce now utan att behöva en dator.

Medlem

Nästa otroliga mobil blir gravity belt. Man knäpper den runt midjan som vilket annat skärp som helst men sedan suger den tag i en och poff så åker den där irriterande kulan in och man ser genast 15 år yngre ut!! Och det bästa av allt är att ingen kommer missbruka för mycket skärmtid längre då man anser den numera gör mer nytta runt magen än i handen!

Medlem

Själv hade jag gärna sett en funktion där man lägger ner telefonen och aktiverar "Print Mode" och telefonen fälls ut till en fungerande 3D skrivare, då den redan har glas så blir det en perfekt yta att skriva ut på som också tål lite stryk, sen får man köra någon benchmark i bakgrunden som värmer upp telefonen så att munstycket blir varmt så att filamentet(plasten) kan skrivas ut med jämna och fina lager!

Kamerorna kan användas till att hålla ett öga på skrivningen och självklart streama detta till te.x sin egen dator eller varför inte twitch!

Vem vill inte ha en telefon som bokstavligt talat skriver vägen för framtiden


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

Självklart vill man ju att huvudfunktionen i telefonen ska vara en tidsmaskin. Då åker man såklart tillbaka till framtiden och lägger vantarna på den senaste konsolen, PC-hårdvaran, eller den bästa telefonen (från Asus såklart) som finns i... ja, framtiden.
Bättre speluppevelse kan det ju inte bli! Tänk om man t ex på 80-talet kunde få spela de spel som finns idag. Då hade man ju tappat hakan, svimmat och allt som har med socialt liv att göra. Helt underbart.
Kanske att man kommer att behöva släpa med sig en del kringutrustning om man vill att allt ska fungera med det nyaste från framtiden i nutid, men det är det såklart värt!!

Självklart kan man ringa hem på den också...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Lätt. Den ska ju såklart skicka ut små drönare med inbyggda wipers och spolfunktion så att man slipper pausa spelet när man klar på dass.

Medlem

Att den kommer med inbyggd projektor samt gör skärmen till en touchkontroll, så man kan börja spela på 60" vart man än är 😏. Väntar på flyget? Tandläkaren blir försenad? Tåget är försenat? Ba dra upp telefonen och starta inbyggda projektorn på närmsta vägg, och gå loss.

Medlem

Oändligt med batteri samt kunna spela riktiga pc-spel på den.

Medlem

Det jag vill se är en kombination av två saker; en ordentligt handkontroll tillbehör där det finns 2 riktigt bra analoga-kontroller, utöver alla vanliga kontroller/knappar såklart, men just dom analoga spakarna är det som skulle höja spelupplevelsen någon rejält.

Förhoppningsvis har den nya Asus luren också en QHD + OLED-skärm med en 120Hz uppdateringsfrekvens och hoppas att man kan använda 120Hz-uppdateringsfrekvensen vid QHD +, snarare än på FHD + för att maximera spelupplevelsen.

Vore ju också fantastisk om de kunde inleda ett samarbete med Asus, Stadia och Steam. Tanken att lira sina Steam spel på Asus mobilen med Stadia kontrollen. Sedan att antingen ta detta on the go eller casta bilden till Chromecast så kan man egentligen ta med sig en fullständig spelkonsoll vart man än befinner sig. Verkligen ett "on the go" spelupplevelse och drömma sig iväg kan man verkligen göra!


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

Det finns otroliga möjligheter med denna smartphone, min dröm med just denna vore om den har ett inbyggt fack för hörlurar så man inte behöver ha dessa vid sidan och som även kan laddas från telefonen. Dessa behöver vara så platta att de går att trycka in i telefonen (möjligtvis bygga ut den sidan av telefonen lite tjockare om detta behövs).
Uöver detta ska telefonen även gå att dra ut till en längre skärm när denna hålls horizontellt för genom att man aktiverar en funktion som låser upp att dra ut skärmen, detta blir alltså en film/spel-läget med större skärm.
Då jag gillar att spela på min smartphone skulle det även vara fördelaktigt att erbjuda accessoarer i form av trådlös joystick med klick-funktion eller en mindre version som går att sätta på telefonen genom sugpropsliknande lösning. Detta ger användaren en möjlighet att välja vart på mobilen man vill ha dessa och de ansluts automatiskt när de känner av dessa likt fingtrycksavläsaren som oftast finns idag (dessa skall såklart gå att flytta när man vill).

Har många fler förslag men får spara på dessa tills någon kontaktar mig

För att summera detta:

1. Port för trådlösa hörlurar
2. Funktion att kunna ladda dessa från telefonen (av/på)
3. möjligthet att utöka skärmen vid vissa lägen
4. Accessoarer i form av trådlöst och större joystick eller mindre variant med automatiskt anslutning via touch som man själv sätter på valfri plats på telefonen och går att flytta.

Lycka till alla andra!


signatur

treat others as you want them to treat you

Medlem

Det jag skulle vilja se är:

Triggerknappar som L1, L2, R1 och R2.

Ultra bright screen mode för att Kuna spela utomhus när solen ligger på

WiFi 6 support

5G

Support från Google och Nvidia att köra högre framerate på deras spel-streaming tjänster

Sist men inte minst, om man ändå får önsketänka lite... Ett Nintendo Switch cartridge slot för att kunna spela Swicth spel på mobilen ;D

Medlem

Undrar om det går att surfa på den.
Den kanske blir så varm så det går att rosta bröd på denna eminenta spelmaskin.
Kanske den kan vara go att ha i fickan när det är kallt ute.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Jag vill att rogphone 3 ska se mer stilren ut så att även andra samsung & iphone användare som inte är gamers kan välja asus istället för andra etablerade mobilmärken men som ändå vill ha en snygg, bra och prisvärd mobil som kan fånga deras intresse. Det tror jag kommer konkurrera ut dessa mainstream märken och att folk testar något nytt.

Medlem

Asus nya lur kommer bli en game changer eftersom den, med SD 865+ och säkert 12+GB med motsvarande DDR6 RAM, kommer lyfta spelupplevelsen ytterligare. Det skulle för övrigt inte förvåna mig om skärmen är en fet OLED 144Hz och batteriet 5000+MAh. Håller tummarna för en VR-rig kompatibel med luren också!

Medlem

Det jag skulle vilja se är en liknande knappfunktion på telefonen som påminner om playstationens r1,r2,l1,l2. Detta skulle sitta bra i hand samt höja spelupplevelse

Så länge ja kan göra de för nu på luren i rog phone 3 så e ja fett nöjd men en bra kamera å ett psr gryma in ear i rog tema som följer me så e taget å en bra skärm

Medlem

En utskjutbar gamepad, tänk Sony Ericsson Xperia X10 mini pro tangentbordet fast ut kommer istället en gamepad med thumbsticks som poppar upp, styrkors och så vidare.

Medlem

En knapp med en FZ logga! När man trycker på denna knapp så fixar den världens bästa motivering på varenda tävling här på FZ så man kan vinna en massa coola prylar!

Medlem

Snapdragon 865 Plus@3GHz+

16GB quadchannel LPDDR5-5500 för att maximera chipsetet, bästa multitaskingen och snabbaste grafiken.

144Hz AMOLED skärm för att maximera chipsetet, högsta svärtan och lägsta lagget.

Klassledande batteri för att driva skärmen.

Ingen störande flärp eller hål i skärmen.

5G för det snabbaste nätet och lägsta pingen när inte har Wi-Fi.

Wi-Fi 6 för det snabbaste nätet och lägsta pingen när inte har 5G.

Stereohögtalare för bättre inlevelse där man kan höra från vilket håll något/någon kommer.

Bakåtkompatibilitet med spelkontrollen till ROG Phone II för att göra din investering värt det.

Medlem
Skrivet av Sigma:

En utskjutbar gamepad, tänk Sony Ericsson Xperia X10 mini pro tangentbordet fast ut kommer istället en gamepad med thumbsticks som poppar upp, styrkors och så vidare.

Sony Ericsson Xperia Play hade typ detta.

Medlem

Här kommer mitt bidrag.

/Hullken

Medlem
Medlem

Men shiiieet vad sjuk telefon blir nog skyrim endå 😜🐲🏹🐉🥰


signatur

Enjoy!

Medlem

Den behöver ett gamer-lexikon.

Medlem

Ett välbyggt BIOS med dom mest vanliga protokollen, för att lätt kunna använda telefonen till vilket ändamål som helst. T.ex. olika OS, använda som low-end server etc.

Medlem

Mina tankar...

Hårdvara:
- Grym kylförmåga då den ska hållas i handen hela dagen och särskilt under långa bil eller tågresor.
- Snabb laddningsförmåga, inget värre än att bli avbruten mitt i en session med vänner.
- USB!
- Stöttålig så den klarar eventuella ragequits. =p
- Epic grafik, såklart.
- Enormt minneskort.

Funktioner:
- Möjlighet att synka med alla stora klienter, steam, battlenet etc.
- Samma motion controlls som playstation kontrollerna, för körkänsla vid racingspel.
- Efter att ha sett priset, inbyggd delux försäkring. xD

Utseende:
- Skulle gärna vilja se, iaf som tillbehör att man kan fästa den på vristen som i mycket sci-fi filmer/spel. Skulle vara grymt till spel som tex Pokemon Go.
- Äkta regnbåge RBG, ingen gamerlur utan det. =p

Medlem

Tänk en telefon, med batteri som faktiskt håller längre än 6st avsnitt på valfri serie. Tänk en telefon som inte blir explosivt varm av att den kör Tetris. En telefon som får dig att ifrågasätta din dator. En telefon i mörkt trä där knapparna är av guld, vid start så lyser den guldiga loggan på baksidan, som även visar batteri mängden.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Utökad och förbättrad cast-funktionalitet utan delay så att man enkelt och smidigt kan gå från 6-tum till 32+ sömlöst och utan att pausa spelet (alla vet att man inte kan pausa onlinespel). Medföljande tangentbord och trådlös mus så skulle man kunna ersätta till och med en laptop med enbart sin telefon, tänk dig att ha med riggen i fickan, snacka om LAN-party potential utan dess like!

Skriv svar