Testa nära 70 osläppta Xbox One-spel

Robot
Testa nära 70 osläppta Xbox One-spel

Istället för E3 - spelbara demos hemma i din soffa, med start senare denna månad.

#demos, #xbox


Medlem

Det är så korkat att man inte längre gör demos för allmänheten utan endast förd de som recenserar spelen. Demos var en stor faktor till att jag köpte spel förr, ofta räckte det att testa ett demo för att veta, det där spelet kommer jag säkerligen gilla. Hade det inte varit för ett demos på Battlefield 2 hade jag inte köpt det samma dag det som det lanserades.

Att man nu gör detta för att ersätta E3 och sedan gör det till något som är tidbegränsat är ännu mer korkat. Jag minns en tid när demos inte bara fanns i mängder, det var heller inga som helst problem att ladda ner demo även långt efter att spelet hade släppts. Unreal Tournament 2004 går mig veterligen fortfarande att köra, körde länge demot på Battlefield 2142.

Men de har visat något jag länge missänkt, dagens s.k Alpha/Beta tester är inget annat än Alpha/Beta demos. Demos är begränsade, fulla Alpha och Beta tester är det inte, finns ingen vits för utvecklare att bara testa delar av ett spel, man testar allting fram till den punkten. Demos däremot, demos är begränsade antingen till den del av spelet eller så har de begräsning via tid.

Observera detta är inte en "rant" för bara Xbox demos, detta gäller även de s.k demos som Steam och GoG hade nyligen.

Medlem

@PcGamer: kommer fortfarande ihåg känslan när PC gamer låg i brevlådan när man kom hem från skolan och man sprang upp på rummet för att testa alla demos som följde med.

Medlem

Är dessa demos endast om man gör en pre-order? 🤦‍♂️


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det är så korkat att man inte längre gör demos för allmänheten utan endast förd de som recenserar spelen. Demos var en stor faktor till att jag köpte spel förr, ofta räckte det att testa ett demo för att veta, det där spelet kommer jag säkerligen gilla. Hade det inte varit för ett demos på Battlefield 2 hade jag inte köpt det samma dag det som det lanserades.

Att man nu gör detta för att ersätta E3 och sedan gör det till något som är tidbegränsat är ännu mer korkat.

Observera detta är inte en "rant" för bara Xbox demos, detta gäller även de s.k demos som Steam och GoG hade nyligen.

Jag håller med dig i princip..
Anledning varför Microsoft gör dem begränsade till det här Summer eventet, stavas marknadsföring och hype. Om de släppte ut dessa demos vilt i det fria... Så skulle de få mindre publicitet för hela grejen..
Tror Spencer som sade att en del av dessa demos kan komma upp senare storen.

Med högsta sannolikhet lär de ju ha sin beryktade July event med First party spel i samband med det här eventet.
Med all Rant med brist på gameplay Microsoft fick för sitt förra event... Vad säger den stora massan om en del av First party spelen finns som demo på store efter visningen?

Sist och slutligen är det ju inte Microsoft som bestämmer vad speltillverkarna och utgivarna, lanserar för demos...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det är så korkat att man inte längre gör demos för allmänheten utan endast förd de som recenserar spelen. Demos var en stor faktor till att jag köpte spel förr, ofta räckte det att testa ett demo för att veta, det där spelet kommer jag säkerligen gilla. Hade det inte varit för ett demos på Battlefield 2 hade jag inte köpt det samma dag det som det lanserades.

Att man nu gör detta för att ersätta E3 och sedan gör det till något som är tidbegränsat är ännu mer korkat. Jag minns en tid när demos inte bara fanns i mängder, det var heller inga som helst problem att ladda ner demo även långt efter att spelet hade släppts. Unreal Tournament 2004 går mig veterligen fortfarande att köra, körde länge demot på Battlefield 2142.

Men de har visat något jag länge missänkt, dagens s.k Alpha/Beta tester är inget annat än Alpha/Beta demos. Demos är begränsade, fulla Alpha och Beta tester är det inte, finns ingen vits för utvecklare att bara testa delar av ett spel, man testar allting fram till den punkten. Demos däremot, demos är begränsade antingen till den del av spelet eller så har de begräsning via tid.

Observera detta är inte en "rant" för bara Xbox demos, detta gäller även de s.k demos som Steam och GoG hade nyligen.

Saknar också demos. Hade inte några planer på att köpa Bravely Second men efter att ha spelat genom demot och nått slutet på det så ville jag ha mer så det kändes som ett ganska givet köp efteråt.

Medlem

Det vore riktigt coolt om de avslutade juli-eventet med att utannonsera ett spelbart demo till Halo Infinite! Vågat av Microsoft om detta är fallet, då det givetvis inte ger den kompletta upplevelsen från XSX. Jag hoppas på multiplayer som går tillbaka till rötterna med ett långsammare och mer metodisk gameplay med större banor och fokus på taktisk positionering. Även om Halo 5 Multiplayer stundtals bevarade essensen av Halo, fanns det fortfarande tok för mycket variabler som påverkade upplevelsen negativt med alla spartan abilities. Genom att skala ned på dessa skulle det bli enklare för dem själva att designa nya multiplayerbanor och upprätthålla en levande community med ständiga tillskott av mappacks.

Medlem

Saknar demos, självklart.

Tycker ändå att detta är ett bra initiativ, det låter ju oss att känna och klämma på nya spel som är ganska få för förunnat. En digital spelmässan helt enkelt.
Kommer inte kunna spela själv pga konsolval. Men det kommer vara kul att se och läsa intryck av titlar lite här och där då jag gissar att anatagligen det mesta även kommer släppas på PS också.

Medlem

Ohhh kan detta vara en indikation av hur många spel Xbox kommer att ha på Juli eventet? 70st demos. Kanske hälften nya spel?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ohhh kan detta vara en indikation av hur många spel Xbox kommer att ha på Juli eventet? 70st demos. Kanske hälften nya spel?

Tvivlar på det. Så många spel skulle ta alldeles för lång tid att visa upp på ett matnyttigt sätt.

Medlem

Vilket häftigt iniativ. Nu önskar man att man hade Xbox

Medlem
Medlem

Som jag förstår det är det inte riktigt som demon på den gamla goda tiden (som även jag saknar) utan mest spel som fortfarande är under utveckling. Vissa kommer säkerligen vara mer klara än andra men i vissa fall blir det mer som att testa en prototyp. Oavsett så är det en riktigt bra idé som jag hoppas de gör igen och att även andra tar efter.

Ambassadör
Xbox

Mhm, det här är riktigt trevligt! Blir lite E3-feeling under den veckan.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
1
Skriv svar