Hands-on – Star Wars: Squadrons
För inte alls länge sedan var Star Wars-spelen uträknade. Nu har vinden vänt – eller?
#motive-studios, #star-wars-squadrons
Testade ni i VR tho?
Tyvärr inte (men vill spela hela rymdkalaset i VR!)
En Bamseponny av folket
Jag vete tusan om inte detta blir årets spel för många vr-flygnördar där ute 😁
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Joystiq?
Verkar som om det ska gå att köra med HOTAS till PC i alla fall.
Konsolerna verkar inte få det i nuläget;
https://segmentnext.com/2020/07/14/star-wars-squadrons-hotas-...
Någon annan som hört något annorlunda?
/MJ
Det jag tycker låter trist är att det bara är fem mot fem. Det låter alldeles för lite. Jag vill ha stooora rymdbataljer. Att bara skjuta ner massa ai-motståndare är aldrig kul i mp.
Man kan ju hoppas på att det kommer läggas till framöver.
Kanske ett SW:Squadrons battle royal-läge? Eller inte...
/MJ
Jackfrags levererar. Förklarar mycket ingående hur spelet känns. Och Gameplay, vilket även går att hitta på andra ställen nu
https://youtu.be/yGSkCalsisU
Lirat Ace Combat 7 som fan det senaste så sjukt sugen på mer arkadig flyg-action.
Hoppas dom inte bantat singleplayer kampanjen och bara satsat på multiplayer, jag gillar inte att spela multiplayer. Annars ser det lovande ut.
Det kommer finnas singleplayer men fokus ligger på multiplayer. Tänk dig Battlefront/Battlefield.
Hoppas dom inte bantat singleplayer kampanjen och bara satsat på multiplayer, jag gillar inte att spela multiplayer. Annars ser det lovande ut.
Tror du kommer bli besviken. Det visserligen en kampanj, men den ska nog mer ses som träning inför multiplayer då fokus kommer ligga där. Lite som X-Wing vs. Tie-Fighter.
"Writer and Fighter"
Jag tycker att det verkar väldigt spännande! Visst skulle det inte var allt för dyrt heller?
Stämmer, kostar runt 400 kronor (av priserna jag sett för konsol att döma). Å andra sidan oroar jag mig för att kampanjen i så fall bara är en munsbit, och att priset därmed motiveras av detta. Nå, we shall see.
En Bamseponny av folket
Oj. För en stund ångrade jag mitt köp av Occulus quest, men nu så..
Något säger mig att du inte äger ett. Kanske hur du stavar.
Något säger mig att du inte äger ett. Kanske hur du stavar.
Haha! Vad är du för dryg människa? Gå och lägg dig,
@Johlor: Nja, de sa under visningen att fokus snarare låg på både single- och multiplayer. Dock är jag lite orolig över att (som jag också skrev) båda bitarna blir okej, och ingen blir bäst.
Hmm, "fokus" på båda delarna låter inte riktigt som... fokus.
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
Det jag tycker låter trist är att det bara är fem mot fem. Det låter alldeles för lite. Jag vill ha stooora rymdbataljer. Att bara skjuta ner massa ai-motståndare är aldrig kul i mp.
Du får inte glömma att detta kommer till PSVR.
Processorn is PS4an klarar inte av VR *Och* en massa multiplayer spelare samtidigt
Hoppas man kan justera FOV i PC-versionen.
Kommer det att ge ökat synfält though? Tänker att hyttens kanter begränsar oavsett.
Stämmer, kostar runt 400 kronor (av priserna jag sett för konsol att döma). Å andra sidan oroar jag mig för att kampanjen i så fall bara är en munsbit, och att priset därmed motiveras av detta. Nå, we shall see.
Ja, så kan det ju absolut vara! Magkänslan säger att det inte blir en kampanj likt den som fanns i låt säga Rogue Squadron!
Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Jag prövade Battlefront 2 VR för några år sedan. Mitt problem är att jag blev så åksjuk att jag inte pallade mer än 10-20 sekunder när väl striden inleddes.
Jag hoppas SW Squadrons har en bra icke-VR upplevelse
Åksjukan kan man jobba bort rätt bra i VR, beror även lite på hur bra implementationen är. Bästa är att spela korta stunder i början och öka successivt. Spelat rätt mycket Eve Valkyrie vilket verkar vara rätt likt Squadrons vilket jag tycker funkar bra. Värsta är dock spel du går på marken och kan strafa samtidigt, något i hjärnan som säger till att det där är inte normalt Men det går att vänja sig vid det med.
Kommer det att ge ökat synfält though? Tänker att hyttens kanter begränsar oavsett.
Tycker bara att det visade materialet ser ut som att spela fps i 70 fov. Har det VR-stöd så tänker jag att kameran inte är statisk i spelet utan att man kan kolla runt i hytten, då borde det finnas utrymme att bredda synfältet en aning i det vanliga läget med. Kanske tänker helt fel dock, hade trots allt inga fov-problem med hytten i Rogue Squadron 2.