Regissören satte stopp för många förändringar i remakesjuan kontra Final Fantasy VII

Robot
Regissören satte stopp för många förändringar i remakesjuan kontra Final Fantasy VII
Medlem

Var nog att Teamet ifrågasatte Nomura's förändringar och ville ha det mer som Original berättelsen och det var det han satte stopp för.

Men Nomura är Nomura och han kan inte göra annat än att förvandla allt han rör till Kingdom Hearts.

Remake 7:an är det sämsta Final Fantasy jag spelat. Jag ville spela Final Fantasy inte Kingdom Hearts.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Han har ju redan sagt att han egentligen inte vill göra en remake, så det är det han gör en FF7 downmake.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Var nog att Teamet ifrågasatte Nomura's förändringar och ville ha det mer som Original berättelsen och det var det han satte stopp för.

Men Nomura är Nomura och han kan inte göra annat än att förvandla allt han rör till Kingdom Hearts.

Remake 7:an är det sämsta Final Fantasy jag spelat. Jag ville spela Final Fantasy inte Kingdom Hearts.

Varför skulle du vilja spela samma spel igen? Det blir ju lite som att läsa samma bok två gånger på 1000 sidor.

Medlem

@Keima: Inledningen av FF7 Remake var perfekt utökad, allt annan utökning och tillagda innehåll var så extremt utdraget och dåligt. Jag ville inte ha ett "Advent Children - The Game" De kunde lätt ha gjort som i de första timmarna på FF7R med hur de utökade berättelsen. Men det gjorde de inte. De förstörde det under andra halvan till en Story som både jag och många andra inte ville ha.

Säger bara Plot Ghosts? Really?! Sephiroth ska inte ens synnas under Midgar delen men han har dom lagt till överallt. Igen, REALLY? De förstör pacingen i hela spelet. Och ska de förtsätta i samma spår i del-2 så är det ett spel jag inte kommer köpa.

Men eftersom du inte förstår så gissar jag att du inte kört originalet?


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

@Keima: Inledningen av FF7 Remake var perfekt utökad, allt annan utökning och tillagda innehåll var så extremt utdraget och dåligt. Jag ville inte ha ett "Advent Children - The Game" De kunde lätt ha gjort som i de första timmarna på FF7R med hur de utökade berättelsen. Men det gjorde de inte. De förstörde det under andra halvan till en Story som både jag och många andra inte ville ha.

Säger bara Plot Ghosts? Really?! Sephiroth ska inte ens synnas under Midgar delen men han har dom lagt till överallt. Igen, REALLY? De förstör pacingen i hela spelet. Och ska de förtsätta i samma spår i del-2 så är det ett spel jag inte kommer köpa.

Men eftersom du inte förstår så gissar jag att du inte kört originalet?

Jag har inte spelat mer än början av FF7 men jag pratar om min egen erfarenhet av remakes och de blir bara tråkiga när de blir exakt som originalet. Jag har haft chansen flera gånger att spela FF7 men då kan man redan säga att FF7R är mycket bättre för det fick mig att spela mer.

Men jag kan tänka mig att du inte gilla "anime-fierade" storyn men jag tycker FF7R är fantastisk

Medlem
Skrivet av Keima:

Varför skulle du vilja spela samma spel igen? Det blir ju lite som att läsa samma bok två gånger på 1000 sidor.

Varför gör man ett spel som har "remake" i titeln då?

Jag gillar egentligen idén bakom alla förändringar i remaken, men tycker det var fruktansvärt dåligt utfört. Som Earthscum säger så kändes det hela Kingdom Hearts-fånigt och lämnade en väldigt trist eftersmak. Blev knappast sugen på att se mer.

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Varför gör man ett spel som har "remake" i titeln då?

Jag gillar egentligen idén bakom alla förändringar i remaken, men tycker det var fruktansvärt dåligt utfört. Som Earthscum säger så kändes det hela Kingdom Hearts-fånigt och lämnade en väldigt trist eftersmak. Blev knappast sugen på att se mer.

En remake är ju egentligen en reimagining, alltså en ny chans att göra spelet igen och då tycker jag man vill inte göra samma story igen, annars är det ju en remaster

Medlem

@Keima: Kolla bara hur Resident Evil 2 Remake och Shadow of The Colossus Remake var hanterade. De var helt perfekt gjorda Remake av älskade spel och ingen klagade på hur de är/var.

Men eftersom du inte spelat originalet kommer du aldrig förstå. Att vi "Fans" som skrek efter en Remake under alla år, hur vi ville se att Square Enix gjorde som Capcom och BluePoint. Men det gjorde de inte. De förstörde istället grund storyn kasta in massa "Shipping" material mellan Sack och Aerith i slutet. Hur dessa "Plot ghosts" är ett sätt för Nomura att totalt ändra en älskvärd klassiker i hopp att få såna som du att spela det "En ny fanbase" och pissade på oss "Fans" genom att ändra och lägga till saker som inte ens hör hemma i en FF7 Remake, som förstör en pacingen totalt och slutet ska vi inte ens prata om. Det var nog det sämsta slut de kunde gjort.

Mellan 60 och 80% är FF7R en bra Remake. Spelet har en bra combat system även om jag ville ha mer strategiska strider och inte hack and slash action. Men det är storyn, all padding och det tillagda innehållet "t.ex när du har en motorcykel strid med Jesse och hela upper plate delen med hennes farsa, och en speciellt spya på dessa Plot Ghosts" som är så dålig att många av oss som älskade originalet nu har lite mersmak av att ens veta hur en del två kommer se ut. Och för min det kommer jag inte ens köpa FF7R del två.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

@Keima: Kolla bara hur Resident Evil 2 Remake och Shadow of The Colossus Remake var hanterade. De var helt perfekt gjorda Remake av älskade spel och ingen klagade på hur de är/var.

Men eftersom du inte spelat originalet kommer du aldrig förstå. Att vi "Fans" som skrek efter en Remake under alla år, hur vi ville se att Square Enix gjorde som Capcom och BluePoint. Men det gjorde de inte. De förstörde istället grund storyn kasta in massa "Shipping" material mellan Sack och Aerith i slutet. Hur dessa "Plot ghosts" är ett sätt för Nomura att totalt ändra en älskvärd klassiker i hopp att få såna som du att spela det "En ny fanbase" och pissade på oss "Fans" genom att ändra och lägga till saker som inte ens hör hemma i en FF7 Remake, som förstör en pacingen totalt och slutet ska vi inte ens prata om. Det var nog det sämsta slut de kunde gjort.

Mellan 60 och 80% är FF7R en bra Remake. Spelet har en bra combat system även om jag ville ha mer strategiska strider och inte hack and slash action. Men det är storyn, all padding och det tillagda innehållet "t.ex när du har en motorcykel strid med Jesse och hela upper plate delen med hennes farsa, och en speciellt spya på dessa Plot Ghosts" som är så dålig att många av oss som älskade originalet nu har lite mersmak av att ens veta hur en del två kommer se ut. Och för min det kommer jag inte ens köpa FF7R del två.

Plot ghosts kan jag hålla med om att de kan förstöra, men upper plate delen var ju toppen. Motorcykelstriden däremot var bara störig.

Skribent
Skrivet av Keima:

En remake är ju egentligen en reimagining, alltså en ny chans att göra spelet igen och då tycker jag man vill inte göra samma story igen, annars är det ju en remaster

Fast ramstoryn måste ju ändå vara det samma, annars har vi ju ett helt nytt spel som skulle kunna kallats något helt annat. Jag tycker speler var bra, men jag kan också totalt förstå hardcore fansens irritation och kritik när det gäller FF7-remaken. Att bygga ut, ändra mindre saker och förbättra är helt ok i en remake. Även skapa lite överraskningar så det inte är helr 1:1, men här känns det lite som man genom spökena och andra moment försöker göra något FF7 aldrig var, att gå helt åt en annan riktning. Det återstår dock och se vad som blir av detta i slutändan, alla kort är ju inte lagda på bordet.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Keima:

Varför skulle du vilja spela samma spel igen? Det blir ju lite som att läsa samma bok två gånger på 1000 sidor.

Jag har spelat igenom FFVII säkert över 20 gånger och älskar spelet. Självklart vill jag spela igenom det igen med modern grafik och röstskådespeleri. De få gångerna FFVII-remaken faktiskt håller sig till originalet är det makalöst bra.

Medlem
Skrivet av Keima:

En remake är ju egentligen en reimagining, alltså en ny chans att göra spelet igen och då tycker jag man vill inte göra samma story igen, annars är det ju en remaster

Håller verkligen inte med. En remaster är och har alltid varit, precis som en skiva som blir remastered, uppiffat källmaterial. Samma motor och allt med lite förbättringar. En remake gör om originalet. Det du pratar om är ett helt nytt spel, vilket är okej, men det är inte en remake. Det är ju otroligt vilseledande.

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Håller verkligen inte med. En remaster är och har alltid varit, precis som en skiva som blir remastered, uppiffat källmaterial. Samma motor och allt med lite förbättringar. En remake gör om originalet. Det du pratar om är ett helt nytt spel, vilket är okej, men det är inte en remake. Det är ju otroligt vilseledande.

En remake betyder ju att göra om, att inte få göra om spelet alltså göra något nytt vore väldigt dumt.

Avstängd
Skrivet av Keima:

En remake betyder ju att göra om, att inte få göra om spelet alltså göra något nytt vore väldigt dumt.

Det finns ju olika grader i helvetet. Att lägga till sidospår och bygga ut på existerande lore och story är helt okej men att introducera en helt ny tidsresarmekanik och ändra i stort sett varenda älskad cutscene till det sämre är också "väldigt dumt".
Att göra en uppföljare är helt okej, men de behöver inte vara så sluga att de då kallar spelet för remake, då de flesta av oss självklart utgick ifrån att det då inte var en uppföljare utan en remake.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Det finns ju olika grader i helvetet. Att lägga till sidospår och bygga ut på existerande lore och story är helt okej men att introducera en helt ny tidsresarmekanik och ändra i stort sett varenda älskad cutscene till det sämre är också "väldigt dumt".
Att göra en uppföljare är helt okej, men de behöver inte vara så sluga att de då kallar spelet för remake, då de flesta av oss självklart utgick ifrån att det då inte var en uppföljare utan en remake.

Nu hette ju spelet Final Fantasy 7 Remake annars kunde de säga att spelet hette Final Fantasy 7 vilket skulle ha antytt samma story så nej jag tycker inte man lurade speciellt när man redan visste från början att de skulle släppa spelet i delar.

Sen om man tyckte spelet är en soppa av steril gröt är en annan sak och inte det jag argumenterar.

Avstängd
Skrivet av Keima:

Nu hette ju spelet Final Fantasy 7 Remake annars kunde de säga att spelet hette Final Fantasy 7 vilket skulle ha antytt samma story så nej jag tycker inte man lurade speciellt när man redan visste från början att de skulle släppa spelet i delar.

Sen om man tyckte spelet är en soppa av steril gröt är en annan sak och inte det jag argumenterar.

Vad har "släppa spelet i delar" med ordet "remake" att göra? Visst, normalt sett har inte remakes "remake" i titeln men ska man utgå ifrån att det inte är en remake just på grund av att det har remake i titeln? Jag tänkte mer personligen att eftersom det släppts 'Final Fantasy VII: Crisis Core', 'Final Fantasy VII: Before Crisis', 'Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus' och 'Final Fantasy VII: Advent Children' att SquareEnix mest döpte spelet till "Remake" för att visa på att detta var en remake av originalspelet och inte ett sidospår eller en uppföljare.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Vad har "släppa spelet i delar" med ordet "remake" att göra? Visst, normalt sett har inte remakes "remake" i titeln men ska man utgå ifrån att det inte är en remake just på grund av att det har remake i titeln? Jag tänkte mer personligen att eftersom det släppts 'Final Fantasy VII: Crisis Core', 'Final Fantasy VII: Before Crisis', 'Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus' och 'Final Fantasy VII: Advent Children' att SquareEnix mest döpte spelet till "Remake" för att visa på att detta var en remake av originalspelet och inte ett sidospår eller en uppföljare.

Precis. Jag tycker att Square Enix lurade oss äldre fans med att Kalla det för Final Fantasy 7 Remake. Spelet borde ha hetat Final Fantasy 7 Remade. Eftersom det är en uppföljare/sidospår från originalet. Olika timelines fanns inte ens med i originalet utan det är nåt som Nomura lagt till.

<spolier>
Kollar man teorier om FF7R så tror många att efter slutet av FF7 så går både Aerith och Sephiroth lifeforce in i planetens lifestream. Och eftersom lifestreamen har koll genom all tid och rum (den ser hela planetens historia) så har både Aerith och Sephiroth kunskap och erfarenheter från FF7 och Sephiroth använde detta för att hoppa tillbaka för att ändra sitt öde och Aerith följde efter.
</spolier>


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Keima:

Nu hette ju spelet Final Fantasy 7 Remake annars kunde de säga att spelet hette Final Fantasy 7 vilket skulle ha antytt samma story så nej jag tycker inte man lurade speciellt när man redan visste från början att de skulle släppa spelet i delar.

Sen om man tyckte spelet är en soppa av steril gröt är en annan sak och inte det jag argumenterar.

Nu yrar du bara och hittar på egna definitioner för vad en remake är. Har du spelat några andra så kallade remakes av spel överhuvudtaget?

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Nu yrar du bara och hittar på egna definitioner för vad en remake är. Har du spelat några andra så kallade remakes av spel överhuvudtaget?

En remake kan vara precis vad som helst så sluta upp det där med "egna" definitioner, tack.

1
Skriv svar