Demonstration från Halo Infinite-kampanjen

Robot
Demonstration från Halo Infinite-kampanjen

Halo är tillbaka med sin "största kampanj någonsin".

#halo-infinite


Medlem

Ser ut som Doom möter Halo? Gillade gameplayen iaf, även om det gick lite långsamt med handkontroll!

Medlem

Ser ut så som min nostalgihjärna minns det första Halo på Xboxen.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Halo tillbaka till grunderna kändes det som. Trevligt såg det ut så spelar igenom det på gamepass när det kommer till PC vilket jag hoppas det gör direkt.

Medlem

Destiny i en sämre motor 8) (Förstår dock varför, ska ändå likna "Halo").

Medlem
Skrivet av Prixm:

Destiny i en sämre motor 8) (Förstår dock varför, ska ändå likna "Halo").

Vad får dig att tycka det är en sämre motor?

Medlem

@Prixm: destiny använder halo-motorn, så hur tänkte du där?

Medlem

Kul med texturerna som klipper in och ut runt 04:40 snåret, grafiskt ser det ju inte nextgen måste jag medge.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Kul med texturerna som klipper in och ut runt 04:40 snåret, grafiskt ser det ju inte nextgen måste jag medge.

Trodde först jag tittade på Fortnite med Halo skins med valet av grafikstil/färgpalett.
Men gameplay'n ser ju lovande ut. och på pc får man hoppas att man ana göra något åt stilen.

Geeks Gaming

Själv blev jag mega hypad. Blev klar med Halo3 igår så är fullt redo.
Men kan hålla med om att texturerna på vissa saker kändes lite cartoony. Nextgen? Helt klart. Nextgen betyder inte bara bättre texturer. Allt ser mer krisp ut. Helt klart högre antal polygoner på alla modeller. Draw distans är en extrem förbättring. Sen att ha en öppen värld är bara ett plus från mig.
Destiny sa någon. Bara på den lilla biten dom visa så såg det ut att vara mer content än hela Destiny 2 kampanjen.

Medlem

Usch, den här halvtecknade stilen förstör varenda spel som har det enligt mig!

Annars så ser det väl...okej ut... Det flyter på bra, men ljudet var sådär (warthogen lät fruktansvärt dåligt) och grafiskt så var det inte jätteimponerande.

Medlem

Vet inte, hade hoppats på nåt mer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ja, detta ser då inte speciellt "next-gen" ut.

Är det 343i som är inkompetenta kanske? För nog ska man kunna kräma ur mer grafiskt ur Xbox Series X.

Det kanske blir ett kul spel, kanske t.o.m. ett bra spel, men av demot och bilderna att döma så är jag inte speciellt imponerad tyvärr.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Geeks Gaming
Skrivet av neocon:

Vad jämför du med? Äldre Halo-spel? Absolut inget i den videon var next-gen. Current-gen med lite touch av last-gen här och var. Pop-in var ju extremt, trots att maskinen har en snabb SSD.

Kan jämföra de med typ modern warfare på både Xbox och ps4 där upplösningen som högst är 900p och klarar inte ens av stabila 60fps. Med massiv motionblur för att gömma texturer som inte hinner ladda in, AA som är den mest basic som finns och för att klara av dålig frame rate.

Demot Dom visa (om man går på vad dom säger) körs i full 4k. Stabila 60fps. Vilket många dagens datorer inte ens kommer upp i. Extrem draw distans. Ganska grym ljussättning. Och från vad man ser minst TAA.

Så ja nextgen. Det handla som sagt inte bara om färgvalet på deras texturer.

Medlem

Halo/Fortnite crossover.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Eftersom det även ska gå att köra på en standard Xbox One från 2013 så kan de väl inte ta ut svängarna alltför mycket helt enkelt. Tråkigt men förståeligt.

Däremot tycker jag att det känns Halo. Jag är lite rädd för det här med open world i ett Halospel men det kanske kan bli bra.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Och där börjar meme'sen komma haha


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det såg faan i mig bra ut. Riktigt bra ut. Extremt bra ut.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jinxswe:

Kan jämföra de med typ modern warfare på både Xbox och ps4 där upplösningen som högst är 900p och klarar inte ens av stabila 60fps. Med massiv motionblur för att gömma texturer som inte hinner ladda in, AA som är den mest basic som finns och för att klara av dålig frame rate.

Demot Dom visa (om man går på vad dom säger) körs i full 4k. Stabila 60fps. Vilket många dagens datorer inte ens kommer upp i. Extrem draw distans. Ganska grym ljussättning. Och från vad man ser minst TAA.

Så ja nextgen. Det handla som sagt inte bara om färgvalet på deras texturer.

Kom inte här med kunskap, fakta o grejer nu. Du sabbar alltihop!


signatur

Jump in.

Medlem

Så är det med konsoler. Antagligen väljer man 30 fps med bra grafik eller 60 fps med medelmåttig grafik (som här). Eller så spelar man PC och får båda på köpet.

It's not a lake, it's an ocean

Jag förstår inte riktigt dissen av Halo Infinite. Jag tycker att det såg riktigt bra ut, framför allt roligt. Precis vad jag hade hoppats på från ett nytt Halo. Master Chief i centrum, roliga utomhusstrider, nostalgi utan att kännas gammalt. Kan bli GOTY för mig efter flera stora besvikelser under året.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag förstår inte riktigt dissen av Halo Infinite. Jag tycker att det såg riktigt bra ut, framför allt roligt. Precis vad jag hade hoppats på från ett nytt Halo. Master Chief i centrum, roliga utomhusstrider, nostalgi utan att kännas gammalt. Kan bli GOTY för mig efter flera stora besvikelser under året.

Dem flesta är arga för att dem inte har datorerna att spela det i 4k60fps med. Jag har inte en sådan heller. Kommer dock spela i 4k HDR på Xbox One X. Och de vill inte köpa en Xbox Series X för dem flesta hejar på Sony och PlayStation.

Det var långt ifrån fullt. Såg extremt bra ut. Flöt bra. Och det var inte ens den färdiga produkten. Raytracing fanns inte med (dem skulle ha sagt det annars).

Jävlar nu har Xbox Games Studios en egen extremt bra motor som alla andra Studios kan och kommer att använda.

Medlem

@Draconis: Finns ju dock spel som kör på current gen och ser bra mycket bättre ut än det där RDR2, Doom Eternal etc etc

Medlem

Det ser ut som ett halvfult releasespel till PS4... 😂 Man får hoppas att Fable spänner grafikmusklerna istället.


signatur

Kunskapsförmedlare.

NuZ
Testpilot
Skrivet av lampis:

Det ser ut som ett halvfult releasespel till PS4... 😂 Man får hoppas att Fable spänner grafikmusklerna istället.

Nu är väl vad man tycker är snygg grafik fruktansvärt varierande mellan individer. Jag t.ex tycker The Last Night är det absolut snyggaste jag sett och du kanske tycker det hör hemma på Amiga 500.

http://oddtales.net/

Ba kolla gifarna de lagt ut <3 ryser i kroppen så jädrans snyggt, cyberpunk atmosfären, musiken och ljussättningen är helt otrolig.

Samma som i Witcher 3 där de fått världen att kännas levande och grymt snygg design på allt i den.

Som sagt. Är upp till var och en vad som är snygg grafik


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Dem flesta är arga för att dem inte har datorerna att spela det i 4k60fps med. Jag har inte en sådan heller. Kommer dock spela i 4k HDR på Xbox One X. Och de vill inte köpa en Xbox Series X för dem flesta hejar på Sony och PlayStation.

Det var långt ifrån fullt. Såg extremt bra ut. Flöt bra. Och det var inte ens den färdiga produkten. Raytracing fanns inte med (dem skulle ha sagt det annars).

Jävlar nu har Xbox Games Studios en egen extremt bra motor som alla andra Studios kan och kommer att använda.

Ray-tracing är bekräftat att komma vid senare datum via en patch efter launch


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Dem flesta är arga för att dem inte har datorerna att spela det i 4k60fps med. Jag har inte en sådan heller. Kommer dock spela i 4k HDR på Xbox One X. Och de vill inte köpa en Xbox Series X för dem flesta hejar på Sony och PlayStation.

Det var långt ifrån fullt. Såg extremt bra ut. Flöt bra. Och det var inte ens den färdiga produkten. Raytracing fanns inte med (dem skulle ha sagt det annars).

Jävlar nu har Xbox Games Studios en egen extremt bra motor som alla andra Studios kan och kommer att använda.

Alla är besvikna för man väntade sig nextgen, Halo som en av dem stora titlarna xbox har, och det visar efter spel för tidigare generationen.

Halo, borde varit titeln som verkligen visade vad konsolen klara av, men istället fick man ett spel som ser ut vara ifrån 2017, nej dom filade där Desvärre.
Xbox, är inte med i nästa generation konsoler det visades Desvärre här.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=xi1T2jey1NA&feature=youtu.be

Men ser redan här skillnaden, tror Microsoft har gett upp hoppet på konsolen, och satsar på game pass subs numera.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Alla är besvikna för man väntade sig nextgen, Halo som en av dem stora titlarna xbox har, och det visar efter spel för tidigare generationen.

Halo, borde varit titeln som verkligen visade vad konsolen klara av, men istället fick man ett spel som ser ut vara ifrån 2017, nej dom filade där Desvärre.
Xbox, är inte med i nästa generation konsoler det visades Desvärre här.

Så du tyckte inte att Halo Infinite såg bra ut? Okej kompis. 🤣.

Medlem

Gav faktiskt lite Breath of the Wild-vibbar, vilket känns nytt och spännande! Hade önskat att 343i visade upp lite mer gameplay och variation i spelvärlden, men det sparar dem nog tillsvidare. Spelmässigt flöt det på grymt bra och lämnade ett stort spelsug!

12
Skriv svar