Nyheter i Battlefield Heroes

Robot
Medlem
Nyheter i Battlefield Heroes

Trevligt med lite nytt material. Jag hade faktiskt ganska kul med det här spelet men jag spelade inte särskilt ofta vilket gjorde att det kändes ganska trist att förlora alla sina vapen efter en vecka, så det har inte blivit mycket spelande från min sida efter de första 2-3 speltillfällena.

Medlem

Spelade ganska mycket förrut, snittade väl en 40h/vecka. Men när dom ändrade prissättningen la jag av helt och har inte rört det sen. Tyvärr! :/


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

När ska man få något nytt att leka med i Battlefield 1943? Har inte hänt något sedan man köpte det... meh


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

Tveksamt om man numera kan kalla Battlefield Heros för gratislir.
För att kunna vara på en någorlunda jämna nivå behöver du uppdatera vapen relativt ofta och köpa en hel del bandage.
Du kan spela ihop "cash" för att köpa dessa saker men i realiteten kommer du inte hinna spela så många matcher/dag. Det gör att du tvingas lägga ut egna riktiga pengar för att kunna köpa dessa saker.

Kontenta: Spelet är inte längre gratis.

Inaktiv

När tänker BF1943 komma ut på PC?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Spelar folk fortfarande de här? Hade fått för mig att dom lagt ner BF:Heroes och stängt alla servrar.

AW8
Medlem
Skrivet av fujim:

Tveksamt om man numera kan kalla Battlefield Heros för gratislir.
För att kunna vara på en någorlunda jämna nivå behöver du uppdatera vapen relativt ofta och köpa en hel del bandage.
Du kan spela ihop "cash" för att köpa dessa saker men i realiteten kommer du inte hinna spela så många matcher/dag. Det gör att du tvingas lägga ut egna riktiga pengar för att kunna köpa dessa saker.

Kontenta: Spelet är inte längre gratis.

Precis. Numera kan du ju t.ex. köpa en "stamina boost" som ger dig +10%(?) hp och räcker i en vecka=om du inte vill vara sämre än alla andra, måste du köpa den varje vecka.

Jag köper hellre ett spel för 400-500kr som inte får några mer kostnader, än spelar ett "gratis"-spel med ~7 banor och 16 spelare som max, där man måste betala en massa pengar för att få tillgång till allting.

Det är ju klart att de måste ha in pengar, men BF: Heroes är knappast värt att betala för.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av fujim:

Tveksamt om man numera kan kalla Battlefield Heros för gratislir.
För att kunna vara på en någorlunda jämna nivå behöver du uppdatera vapen relativt ofta och köpa en hel del bandage.
Du kan spela ihop "cash" för att köpa dessa saker men i realiteten kommer du inte hinna spela så många matcher/dag. Det gör att du tvingas lägga ut egna riktiga pengar för att kunna köpa dessa saker.

Kontenta: Spelet är inte längre gratis.

Precis. Numera kan du ju t.ex. köpa en "stamina boost" som ger dig +10%(?) hp och räcker i en vecka=om du inte vill vara sämre än alla andra, måste du köpa den varje vecka.

Jag köper hellre ett spel för 400-500kr som inte får några mer kostnader, än spelar ett "gratis"-spel med ~7 banor och 16 spelare som max, där man måste betala en massa pengar för att få tillgång till allting.

Det är ju klart att de måste ha in pengar, men BF: Heroes är knappast värt att betala för.

Jag tycker det var värt att betala för kläder för att stödja Dice som spelet var förut. Nu är bara EA snikna så nu är det ju inte det.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av IcePillow:
Skrivet av AW8:
Skrivet av fujim:

Tveksamt om man numera kan kalla Battlefield Heros för gratislir.
För att kunna vara på en någorlunda jämna nivå behöver du uppdatera vapen relativt ofta och köpa en hel del bandage.
Du kan spela ihop "cash" för att köpa dessa saker men i realiteten kommer du inte hinna spela så många matcher/dag. Det gör att du tvingas lägga ut egna riktiga pengar för att kunna köpa dessa saker.

Kontenta: Spelet är inte längre gratis.

Precis. Numera kan du ju t.ex. köpa en "stamina boost" som ger dig +10%(?) hp och räcker i en vecka=om du inte vill vara sämre än alla andra, måste du köpa den varje vecka.

Jag köper hellre ett spel för 400-500kr som inte får några mer kostnader, än spelar ett "gratis"-spel med ~7 banor och 16 spelare som max, där man måste betala en massa pengar för att få tillgång till allting.

Det är ju klart att de måste ha in pengar, men BF: Heroes är knappast värt att betala för.

Jag tycker det var värt att betala för kläder för att stödja Dice som spelet var förut. Nu är bara EA snikna så nu är det ju inte det.

Det gjorde jag också förut. La motsvarande 50 - 60 kr (minns inte exakt) på kläder för att stödja företaget. Nu spelar jag inte alls. Och det är inte för att spelet är dåligt i sig utan för att de är så jävla snikna att man bara blir less.
:evil::down:

Medlem
Skrivet av sultan:

När ska man få något nytt att leka med i Battlefield 1943? Har inte hänt något sedan man köpte det... meh

När ska vi på PC får 1943.. :<

Medlem

Trots att mitt schema inte tillåter det så spelade jag minst två rundor om dagen innan. Sen höjde dem priserna för allting och sen dess har jag inte rört spelet. Är priserna fortfarande så höga ?

Medlem
Skrivet av Famest:

Trots att mitt schema inte tillåter det så spelade jag minst två rundor om dagen innan. Sen höjde dem priserna för allting och sen dess har jag inte rört spelet. Är priserna fortfarande så höga ?

hmm priserna är sådär. men sen dem införde daily missions och supply boxs är det bättre

om man klara daily missions och spela 1-2 rundor per dag så kan man betala sina saker med gratis valutan utan större problem

och om man vill kan man köpa supply boxs det är en bilig låda med hemligt innehåll som innehåller allt från vapen till healing saker


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Jag tyckte att BF: Heroes var skoj ett tag, men det var verkligen (söndertjatat ord) casual både på gott och ont. Lättillgängligt och smidigt - men också rätt tomt och otillfredsställande. Serietidningsutseendet bidrog med charm, men gjorde också att striderna för mig kändes rätt mjäkiga. Att behöva skjuta på någon i 15 sekunder för att döda honom blev drygt ganska fort.

Och varför denna fobi mot en vettig serverlista? Är man ett gäng vänner som vill spela tillsammans är det ett jäkla krångel att bli insläppt på en server som har fler än någon enstaka ledig plats.

Medlem

Hör att många klagar på ny prissättning, vad är det för ny prissättning? Jag vet bara hur den var i början där man betalade för kläder och typ xp boost.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

testade spela detta när det kom ut men tröttnade ganska snabbt

Medlem

testade spela detta när det kom ut men tröttnade ganska snabbt

1
Skriv svar