As Dusk Falls görs av ett av de tyngsta namnen bakom Heavy Rain och Beyond: Two Souls

Robot
As Dusk Falls görs av ett av de tyngsta namnen bakom Heavy Rain och Beyond: Two Souls

Släpps till pc och Xbox-format.

#as-dusk-falls


Ambassadör
Xbox

Det här ser ju faktiskt ut att kunna bli något speciellt. Jag gillart!


signatur

Jump in.

Medlem

Mycket speciell estetik. Quantic Dream spel har väldigt mycket gemensamt med strukturen på Visual novels. Med val som utvecklar hur storyn förs vidare. Det är estetiken som skiljer. Det här har en mysig blandning mellan frozen time panorama med svepande kamera på karaktärer men med aktiva miljöer.

Medlem

Ser väldigt intressant ut.

Medlem

Verkligen inte min typ av spel om det nu blir stillbilder. Jag vill kunna styra min karaktär i realtid.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

It's not a lake, it's an ocean

Jag tror att det kan bli bra, men jag hoppas trailern inte speglar exakt hur spelet kommer ut.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Påminner mig mer om Telltale än Quantic dream men det ser lovande ut.

Medlem

Ser mycket lovande ut. Jag gillar verkligen spel som försöker göra lite annorlunda, dra spel-mediet i en lite annan riktning än alla andra 1000-tals spel som finns och gör sina saker på ett bra sätt. Dessa spel, som är mycket mer inriktade på att berätta en historia än att ha utmanande gameplay, har utvecklats mycket de senaste 10 åren från Telltales spel, Dontnod med Life is Strange; Firewatch, What Remains of Edith Finch, etc. Är så glad över detta! Hoppas fler historie-skapare/skrivare hittar till spel-mediet, det finns så extremet mycket möjligheter!

1
Skriv svar