Tacos till för-, varm- och efterrätt

Inaktiv
Tacos till för-, varm- och efterrätt

Idag gjorde jag en liten annorlunda middag. Jag brukar prova nya slags tacorätter lite då och då och idag satte jag ihop en meny med taco till förrätt, varmrätt och efterrätt.

Jag använde små mjuka tacobåtar till alla rätter, den är perfekt i storlek om man ska göra flera rätter, den större blir nästan för stor och på det här sättet kan man lättare knåpa ihop olika varianter innan mättnaden sätter sig in.

Förrätt

Räkor, purjolök, kruksallad och en pepparrotscreme gjord på pepparrot på tub, créme fraiche och lite hackad chili

Varmrätt

Pulled pork, använde icas egna idag, går otroligt smidigt och snabbt att tillaga i ugnen. Med västerbottenost, salladslök, röd paprika, kruksallad, en skvätt pepparsås och en klick bbq-sås.

Efterrätt

Hallon, vaniljglass, chokladsås och ett par blad basilika.

Har ni några tips på mumsiga tacovarianter?

Medlem

Jag vill inte vara Mr. Negative, men glass i en tacobåt känns väl som en sisådär combo.

Medlem

@Bennii: Glassbåt är ju sjukt gott så varför skulle inte Glasstacobåt funka?

Medlem
Skrivet av omgponies:

@Bennii: Glassbåt är ju sjukt gott så varför skulle inte Glasstacobåt funka?

Enligt samma logik borde man kunna ersätta de hårda tacoskalen med våffelstrutar? Om GB läser tråden får vi tacoglass till nästa sommar.

Medlem

Gillar formatet! Enhetligt och prydligt! Är man pedantisk av sig kanske man skulle ha bytt ut efterrättsbåten mot en våffla i liknande utförande, men de där mjuka tortillabröden är ju så oerhört milda i smaken att jag inte kan tänka mig att det skulle krocka alltför mycket.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Enligt samma logik borde man kunna ersätta de hårda tacoskalen med våffelstrutar? Om GB läser tråden får vi tacoglass till nästa sommar.

Du menar typ Winner Taco?

Medlem
Skrivet av pv2b:

Näää, jag menar en glass som smakar taco. Typ tacofärs i en våffelstrut.

Inaktiv
Skrivet av Bennii:

Jag vill inte vara Mr. Negative, men glass i en tacobåt känns väl som en sisådär combo.

Hehe, jag ville testa att göra i just en sån och det blev en riktig hit. Du borde prova

Inaktiv
Skrivet av WonderBoy:

Gillar formatet! Enhetligt och prydligt! Är man pedantisk av sig kanske man skulle ha bytt ut efterrättsbåten mot en våffla i liknande utförande, men de där mjuka tortillabröden är ju så oerhört milda i smaken att jag inte kan tänka mig att det skulle krocka alltför mycket.

Det blev grymt gott faktiskt, du får prova Stämmer att den är väldigt mild, kändes inte konstigt alls, bara mumsigt

Medlem
Skrivet av Bennii:

Näää, jag menar en glass som smakar taco. Typ tacofärs i en våffelstrut.

Fast det blir ju ingen glass av det, det blir tacofärs i våffla. Jag är inte helt såld på idén, men är inte helt snabb på att avfärda heller.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Hehe, jag ville testa att göra i just en sån och det blev en riktig hit. Du borde prova

Vem vet, nån dag kanske jag provar. Man ska aldrig säga aldrig. Varmrätten däremot får du gärna bjuda på när jag kommer förbi.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Näää, jag menar en glass som smakar taco. Typ tacofärs i en våffelstrut.

Vaniljglass på kebabpizza är iaf riktigt gott så tacofärs på våffla kanske inte är så dumt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Vaniljglass på kebabpizza är iaf riktigt gott så tacofärs på våffla kanske inte är så dumt!

Oh, den har vi inte provat, får ta och göra det på en slice nästa gång , tack för tipset

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Soulless:

Vaniljglass på kebabpizza är iaf riktigt gott så tacofärs på våffla kanske inte är så dumt!

Medlem

Som fan av taco så uppmuntrar jag sånt här.
Rekommenderar quesadillas till frukost sen också för att maximera intaget.

Medlem

Detta är ju en underbar idé. Ska testas!
Glass lär ju funka helt ok i båtarna.

Här ska bjudas på trerättersmiddag!

1
Skriv svar