Om Death Stranding till PS4 var ett "tv-drama" är pc-spelet en "biofilm"

Medlem
Skrivet av pinky:

@Whisp: Det kan vara krävande då vissa transporter tar tid. Det handlar mest om när du ska ta dig till nya områden som är off the grid där de nya landskapen och hindren står i din väg. Tanken med spelet är väl också att supa in omgivningen på din resa vilket också kan plussa på tidsåtgången. På PC lär det se fantastiskt ut.

Av ren slump hade jag en runt halvåret gammal bebis när jag spelade vilket gav mig ett par timmar om dagen och det funkade rätt bra ändå. Spelets upplägg gör att du ändå kan hinna med någon eller några leveranser och sedan fortsätta en annan dag. Bara att ha ett barn gav spelet ännu ett djup för mig vilket kan vara en av anledningarna till att jag värderar det så högt.

Blir sugen på att spela igen bara av att skriva om det. Med det sagt är det inte alla som tycker det är ett bra spel men om du provar det hoppas jag det faller dig i smaken.

Tack för svaret!
Jag råkade köpa spelet nu ändå. Det låter för spännande för att hoppa över. Antingen har jag tid med det nu, eller så får jag spela det i framtiden.
Att det finns på GeForce now var lite avgörande för mig, för då kan jag sitta vid datorn, TVn och surfplattan(fast då blir det inte lika snyggt tyvärr).

Inaktiv
Skrivet av loerk:

Du skrev ju dock "ett grafikkort som kostar som flertalet PS4"

Då man KAN köpa ett grafikkort som kostar som flertalet PS4. Därför är det självklart att det går att skruva upp grafiken i inställningarna. Men finns ju datorer som är sämre än PS4 och då kan man skruva ner grafiken.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

456 kr med DLC på instant gaming.

"DLC"
Du menar Artbook & Soundtrack, exakt samma som man får med spelet på Epic Store.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Inaktiv

Det var ju roligare än jag vågade hoppas.
Var extremt skeptisk till spelet när det utannonserades. Det kändes så edgy och try-hard poetiskt på nåt sätt och alla grät hela tiden på trailers minns jag, och allt var så ledsamt.
Men det är faktiskt ganska skön känsla att springa runt med paket. Får lite samma känsla som Snowrunner ger mig. Man hamnar liksom i ett zen tillstånd när man spelar (tills det kommer nåt hot) och det bara flyter på.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Man hamnar liksom i ett zen tillstånd när man spelar (tills det kommer nåt hot) och det bara flyter på.

Tänkte på exakt samma sak idag. Det var riktigt fridfullt emellanåt och kunde leva mig in i spelet 100%. Hade många goa stunder i spelet.

Medlem
Skrivet av pinky:

Tänkte på exakt samma sak idag. Det var riktigt fridfullt emellanåt och kunde leva mig in i spelet 100%. Hade många goa stunder i spelet.

Det var väldigt länge sen jag levde mig in i ett spel på detta vis. Jag tror det beror på storyn, den realistiska miljön, och att man inte är någon hjälte, utan att allt man vill göra är att lämna nästa paket.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Hehe nejdå. För mig personligen blev det ett fel uttalande bara då jag håller tv-serier högre än filmer.

Tycker dock att Kojima är ute och snurrar här. Om man nu ska jämföra spelet med filmer/serier borde väl PS4-versionen vara "biofilmen" då man oftast använder sig av större skärm och att FPS:en ligger vid 30/något lägre ibland kanske till och med. PC-versionen bör ju då vara "såpopera" då du får den effekten med högre fps

Det där var ett snurrigt inlägg - tror det mest är du själv som snurrar!

Kojima lär ha bättre koll än dig...


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Den som vill spara pengar köper PC-versionen av spelet med fördel på Epic Store iaf, 419kr där, Steam tar 623kr för det.
Och har man en kupong från tidigare köp på Epic så blir det 95kr mindre också, då 324k, nästan halva Steam-priset.

Precis! Här har vi en orsak till att det är bra med konkurrens, och dåligt om Steam hade monopol.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar