När verkligheten påminner oss om ett spel

It's not a lake, it's an ocean
När verkligheten påminner oss om ett spel

Ibland spelar vi spel så intensivt att det påverkar vår bild av verkligheten. Inte så dramatiskt som en psykos utan snarare genom små minnesbilder eller associationer i vardagen. Händer det er också?

Här är två bilder jag tagit i vardagen som båda påminner mig om ett spel. Jag vet inte om ni tänker på något över huvud taget, men jag gjorde genast en association.

1) Resident Evil

2) The Last of Us Part II

Har ni egna exempel på när detaljer ur verkligheten direkt får er att tänka på ett spel?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Gta San Andreas när jag går till gymmet... Men även när jag äter pizza eller klipper mig.

Medlem

Mudrunner/Snowrunner
När jag är i skogen och kör timmer.
Men med ATV och inge skrothög till lastbil förståss och inte lika lerigt men men


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

House flipper när man tvättar fönsterna golven och bänkarna

Medlem

Inte ett spel, men i mitten av 90-talet så lekte jag en hel del med programmet VistaPro som genererade landskap och sedan flyttade omkring kameror och dylikt och gjorde landskapsanimationer. Sedan sommaren 1996 så var jag i Turkiet och såg riktiga landskap som var i mina ögon väldigt VistaPro-aktigt och tyckte det var jättehäftigt.

Medlem

Jag såg idag ett träd som var lite konstigt och bedömde det som en "point of interest" som det vore RDR2, annars brukar jag tänka "som det vore gta" när jag läser om galna biljakter eller andra saker som man lätt kan koppla till de spelen.

När jag spelade Cities skylines en hel del så reflekterade jag mer om hur en stad var uppbyggd, hur vägarna går och så vidare.

1
Skriv svar