Phantom Doctrine 2 bryter radikalt med sin Xcom-lika föregångare

Robot
Phantom Doctrine 2 bryter radikalt med sin Xcom-lika föregångare
FM-guru
F.d. Sisyr

Har ju varit en hel del krångel på det där företaget, och många av de som arbetade på det första spelet (inklusive utvecklarens tidigare VD) har lämnat utvecklaren.

Vääääldigt låga förväntningar.

Medlem

Det bästa med första spelet var ju att det var turordnignsbaserat i X-Com-stil fast spioner i kalla kriget. Ta bort X-com-aspekterna så ser det ju bara ut att bli ett rätt lamt smygspel med en huvudkaraktär med väldigt ful (och uppseendeväckande, dumt om man är spion) frisyr. Fick ett litet rus när jag såg att det skulle komma en uppföljare då jag gillade originalet trots sina brister men.. njae, pass.

Hade egentligen bara velat ha ett spel som ettan men med mer varierade miljöer och uppdrag (och väder... regn och natt i varje uppdrag blev lite tjatigt) och kanske typ.. mer djup i "utredningarna".

Medlem

Håller med Ftmch
Spelade precis klart det igår på xone x Riktigt bra 1a spel

Dödgrävaren

Mekaniken i Första var inte direkt bra, så imo positivt att de testar något annat.

Medlem

Blev riktigt hypat men sen såg jag trailern. Är inte alls som första spelet (som jag anser är ett väldigt underskattat spel) och förlorar det som gjorde det första så bra och unik.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Testpilot

Spelade det första spelet och då man var på uppdrag så funkade spelet rätt okej men hela basbyggarbiten var inte alls så kul och intuitivt.

Försiktigt optimistisk och håller koll på vad detta blir.

1
Skriv svar