Diskutera – Har E3-mässan en framtid?

Robot
Diskutera – Har E3-mässan en framtid?

Kan E3 komma tillbaka starkare än någonsin? Eller har mässan spelat ut sin roll?

#diskutera, #e3


Medlem

Saknar e3. När alla de häftigaste spelen visas upp på en och samma gång. Har tröttnat på alla streams från de stora då de flertalet gånger resulterat i besvikelser

Medlem

Jag tror folk saknar E3 mer än någonsin

Fragtjuv

Ja, visst har jag saknat E3 men inte så mycket jag trodde. Jag tycker faktiskt att showerna som har ersatt E3 har fungerat bra och FZ har täckt detta exemplariskt.

Det jag saknar är att E3 brukar ligga under flera dagar så att man verkligen kan gotta ner sig i alla avslöjanden och nyheter.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Tror mera på ett E3 bara för journalister och andra spelbolag, för att testa och skriva om spelen/konsol/teknik som ett stort Expo. Medans vi konsumenter får se stream-shower vilket löser stora folksamlingar i framtiden på sådana event (tror vi kommer vara mer försiktiga efter Corona krisen)

Medlem

Under en pågående pandemi. Där alla är hemma kommer dem med en sådan slutsats? Intressanta puckon.

Ambassadör
Xbox

Saknar det väldigt mycket. Det här utspridda, ofta halvdana och oordnade som varit i sommar är ingen hit tbh.

Saknar även rapporteringen från mässan, intervjuer, paneler och dylikt.


signatur

Jump in.

Medlem

Om deltagande utgivare/utvecklare kan lägga ner alla digitala pre-E3-events där dom gör en massa teaser-reveals innan själva E3 har jag gärna mässan kvar, annars kan det nästan kvitta.

Medlem

Saknar't inte ett dugg.


signatur

I drank what?

Medlem

Tyckte förra årets e3 var ljummet och tänkte ''Okej, nästa år (årets) blir stort för det är inför next gen, men det blev ganska ljummet i år med, delvist kanske pga aa


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tittarsiffrorna kanske är bra men jag tror att hypen går förlorad i nuvarande format där halvdana onlineshower har spridits ut över sommaren. Gillar inte heller bristen på intervjuer som förtydligar vad som visades (eller inte visades).

Medlem

Ja det hoppas jag verkligen den har. E3 är ju lilla julafton. Har följt denna anrika mässa sedan jag var liten grabb på mitten av 90-talet som då tidningen Super Power skrev om.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tycker att det är kul att vi har en sån här julafton för nördar som ni säger. Avslöjanden och intervjuer.

Medlem

Jag saknar det inte, E3 & liknande event har alltid känts otroligt falskt, folk i publiken som är utsatta för att få igång applåder.
"live gameplay" som inte är live ( t.ex va något bilspel förra året där de satt några på scen som de sa spelade men tvivlar starkt på det då bland annat årstiden ändrades i gameplayen man såg).

Nä jag föredrar det som det va i år.

Medlem

saknar inte det, rätt överskattat idag... var mycket bättre förr.

Medlem

Jag är tudelad.
Å ena sidan tycker jag det har varit skönt att slippa alla dessa eventen med dåliga tal där ord som "thrilled, "super excited" och "groundbreaking" återkommer tills man somnar. Skrikande betalda fans, torra skämt och intervjuer där personer bara sitter som papegojor och upprepar samma sak är inte heller något som jag har saknat.

Jag tycker faktiskt att det har varit uppfriskande med dessa streams som har ersatt där man är mer rak på sak och där spelen(nästan) alltid är i fokus. Även om kvalitén på streamsen inte alltid kanske har varit den bästa...

Däremot älskar jag, precis som många här, när det är E3-tider, man vet aldrig vad man får se och det finns alltid något att längta efter.

När det gäller framtiden så håller jag med Loading, jag tror också att E3 kommer göra sig bättre som en mässa för journalister där de kan fördjupa sig i spelen och teknik. Medan vi andra får våra trailers och avslöjanden via streams.

Medlem

Jag tror att ett digitalt E3 kan funka, det blir kanske inte exakt samma känsla men det största problemet i år med hur de la upp detta var att det var lite utspridda.

Om alla hade haft 2-3 dagar på rad där med allt att visa upp, eller en vecka så hade det varit bättre än något event i maj, några i juni, något i juli.

Charmen med E3 tycker jag har varit att man kan gräva ner sig i 2-3 dagar med tunga spelnyheter och reveals, stacka upp med menyer från alla restauranger som kör hem mat och sen bara sitta och ha det bra med alla konferenser och utvecklare som pratar om deras spel.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Trodde att jag skulle sakna det mycket mer än jag gjorde. Tycker det funkade ganska bra med online show istället.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Trodde jag skulle sakna det, men ända sen dom sa att det va inställt så har jag inte tänkt på det. Det har faktiskt varit roligare att ha flera olika online evenemang som varit utspridda så man inte fått allt på samma gång. Jag hoppas detta fortsätter.

Medlem

ingen direkt skillnad måste jag säga, E3 eller inte...speltrailers släpps ändå

Medlem

Inte är det över för E3 inte.. Men det kan nog ha peakat.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag tror det är en fördel för många eftersom allt inte släpps inom loppet av några dagar och försvinner i myllret av nyheter.

Jag har nog aldrig följt annonseringar så mycket som denna sommar! Dessutom hade dem ju smaken att ha alla shower på humana tider för oss här i EU!

Det ENDA tråkiga är att man saknar spänningen från MS respektive Sonys presskonfa. I eller runt E3 var de ju tvungna att leverera vare sig de ville eller inte för att hänga med. Såsom pris och releasedatum osv. Nu drar de bara ut på det för att ingen vågar göra något snedsteg!

Medlem

Jag gillar E3, men det är inte varje år så mycket intresserar mig numera. Min tid är mer dyrbar och kraven högre än tidigare.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Tycker det har varit sämre för communityn. Man har ju inte kunnat sätta sig ner och grotta ner sig med människor under en viss period, istället har det (i alla fall för mig) känts mer som större nyhetsinslag under samma vanliga ström med nyheter. För mig är ju E3 mer än de enstaka nyheterna, det är ju att evenemanget i sig blir som en stor radda med nyheter. Jag brukar försöka få ihop lite folk så man kan snacka om alltihop. Har inte känt det incitamentet alls med dessa avslöjandena. Sen känns det ju sjukt jävla tråkigt att möjligheten att besöka evenemanget inte ens skulle finnas om jag hade pengarna till det.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

It's not a lake, it's an ocean

Jag diggar E3 och tycker att det har varit jättetråkigt i år. Tyvärr tror jag att många utgivare tvärtom tycker att 2020 visar att det går utmärkt att nå ut med sina spelnyheter utan en stor E3-mässa.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Nope. E3 är skittråkigt.

Skribent

Jag tror absolut att E3 har en framtid och att det är en viktig händelse. Utöver att bara vara spännande ur en konsuments synvinkel är det även en viktig plattform för nätverkande, där framförallt mindre utvecklare kan knyta viktiga kontakter i branschen.

Anledningen till att många indieutvecklare lägger förhållandevis stora summor på att kunna närvara är inte bara att de vill försöka marknadsföra sina spel, utan även för att träffa andra utvecklare, utgivare och övriga i branschen.

Vidare är det trevligt med en ordentlig, regelbunden sammankomst för hela branschen. Det blir lite som en nördig motsvarighet till fotbolls-VM, där man sitter uppe till sent på natten för att kunna se specifika presskonferenser och kanske sammanstrålar i en och annan FZ-livestream för att snacka loss och spekulera med andra liktänkande.

Medlem

Är man inte journalist eller utvecklare så är mässor rätt menlös och allt fler hoppar av dom och kör egna grejor.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Enda jag kommer sakna är Crowbcats Supercuts...

Medlem

Har endast kollat på trailers från mässan tidigare och häftiga trailers kommer ändå utan E3

12
Skriv svar