Kärlek till varandras plattform

NuZ
Testpilot
Kärlek till varandras plattform

Jag tycker det är väldigt mycket munhugg mot varandra på forumet just nu mellan plattformarna Playstation, Xbox, PC och Nintendo. Främst mellan Xbox och Sony.

Så jag tycker vi ska sprida lite kärlek till varandra istället

Jag börjar, Jag är så lyckligt lottad att jag äger samtliga aktuella konsoler och en hyfsad PC. Men min main är Xbox och kommer troligen vara långt framöver men verkligen avgudar Playstations Teman. Det är så roligt och mysigt att ändra teman efter årstider osv. Även älskar jag och min yngsta grabb, Little big Planet spelen. De är fantastiska co-op lir med barnen.

Så FZ, sprid lite kärlek i dessa ”console wars” tider.

Om tråden ligger fel får mod gärna flytta den rätt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@NuZ:

Skämt åsido.
Jag tycker att det är större acceptans idag än för... säg 5-8 år sedan.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Backloggens befriare

Åh, jag älskar din titel!

Ja, jag säger som du. Jag har en bra dator, en PS4 pro (och en ps, ps2, ps3) Xbox One X (och en Xbox och Xbox 360) - Nintendo har jag bara mini-konsolerna av dock.

Min främsta spelplattform är på Xboxen men jag förstår inte varför man ska racka ner på andra plattformar eller hur andra föredrar att spela.
Jag var länge en väldigt fokuserad PC-spelare, och har spelat framförallt StarCraft: Brood War på en hög nivå och har därför svårt för att spela på PC avslappnat. För att inte tala om alla distraktioner som finns där! Man tabbar ut för att någon skrev något, som man vill svara på, och tre timmar senare kom man på att man var mitt i en strid i något spel... Funkar inte för mig, eller ja, inte mer än i kortare doser i alla fall. Eller spel som är helt "offline".


signatur

Ad hoc addendum

NuZ
Testpilot
Skrivet av Hanzo:

@NuZ:

Skämt åsido.
Jag tycker att det är större acceptans idag än för sig 5-8 år sedan.

Haha njaa vet inte de jag
Ja PC har sina tydliga fördelar med spelpriser och stödet för tillbehör.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av keffkebab:

Åh, jag älskar din titel!

Ja, jag säger som du. Jag har en bra dator, en PS4 pro (och en ps, ps2, ps3) Xbox One X (och en Xbox och Xbox 360) - Nintendo har jag bara mini-konsolerna av dock.

Min främsta spelplattform är på Xboxen men jag förstår inte varför man ska racka ner på andra plattformar eller hur andra föredrar att spela.
Jag var länge en väldigt fokuserad PC-spelare, och har spelat framförallt StarCraft: Brood War på en hög nivå och har därför svårt för att spela på PC avslappnat. För att inte tala om alla distraktioner som finns där! Man tabbar ut för att någon skrev något, som man vill svara på, och tre timmar senare kom man på att man var mitt i en strid i något spel... Funkar inte för mig, eller ja, inte mer än i kortare doser i alla fall. Eller spel som är helt "offline".

Håller helt med dig
Haha tack! Hoppas din backlogg har blivit mindre nu! <3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@keffkebab:

Känner igen PC-bekymret. På PC kan det ibland va gutt att kunna spela inkognito, när man inte orkar prestera, eller orkar va social för tillfället, men tyvärr är det inte en standard i alla spel.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Backloggens befriare
Skrivet av NuZ:

Håller helt med dig
Haha tack! Hoppas din backlogg har blivit mindre nu! <3

Nja, den står fett stilla. Så den växer i alla fall inte. Jobbat strax över 400h sedan midsommar, så knappt hunnit tänka tanken på att spela ens.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

@Hanzo:

Ah, spelar väldigt sällan multiplayer alls nu för tiden, i sådana fall co-op, men bara det att det tickar på en massa notiser från Windows m.m. och att jag är så van vid att vid PC:n spelar man "seriöst" på grund av alla tusentals timmar spenderade så gör att jag har svårt att slappna av i ett bra spel på PC:n.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag bryr mig inte om vilken plattform ett spel kommer till, bara de kommer. Har mest spelat på alla de olika PlayStation-konsolerna. Men Dreamcast skulle jag ha när Shenmue kom.
Och jag skulle ha Xbox 360 när GTA 4 kom. Hade varit nyfiken på Gears of War ett tag. Att Alan Wake dök upp senare gjorde inte mig nåt
Jag har ingen Nintendo-konsol, men brorsan har alla tror jag. Det tycker jag är bra, så jag kunde spela Ocarina of Time och Breath of the Wild.
På PC har jag också spelat en del kul, mest peka och klicka äventyr.

Medlem

Den enda aktuella "plattformen" jag inte har är Xbox one.
Kan säga att Xbox kontrollen är oslagbar jämfört med Playstation så det blir alltid den kontrollen jag använder både till dator och till PS4.
Nintendo Switch pro controller är nästan lika bra.
Elite kontrollen har jag inte provat, tycker den känns lite dyr.

Sen vill jag säga att Valve index verkar mysig speciellt kontrollerna och Kommande HP Reverb G2 verkar a en fantastisk upplösning. Men det kanske räknas som PC


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Haha, det är härligt o höra att gamers uppmuntras till tolerans över och mellan konsolgränserna. Vi vill inte ha ett fullskaligt inbördeskrig mellan plattformarna.

Medlem

Finns det något att käfta om så kommer folk att käfta om det. Föredrar Playstation över Xbox dock men har varit PCMR i största delen av mitt liv, iallafall tills jag skaffade en ps4 pro sommaren 2018 (innan dess var min senaste konsoll en NES, sen körde jag Amiga innan det blev PC).

Medlem

Detta måste vara den svenskaste tråden jag sett på hela året.
"vi ska sluta fred" "alla får tycka olika"
Det borde finnas fler av dig 💕

Medlem

Konsol krig har alltid funnits och folk kommer inte sluta bråka om vilken som är bäst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag älskar nuvarande konsollkriget, det är fan bara bra för oss konsumenter. Dock bör vi konsumenter bara acceptera att vissa gillar krysslådor, andra gillar lekstationer, andra gillar datorer. Vissa gillar mer än en, vissa gillar alla. Vem fan bryr sig?

Gamers är gamers.

(Utom mobile gamers, de är konstiga )


signatur

I drank what?

Medlem

Detta påminner mig om en tid när man turades om att gå hem till varandra för att spela på olika konsoler. Då var det aldrig något snack om att den enas konsol var bättre eller sämre, man spelade för att varje konsol hade sina unika och roliga spel.

Hos ena vännen fanns ett super nintendo spelade vi super mario world samt The Magical Quest starring Mickey Mouse. Hos mig var det sega megadrive och sonic 1-3.

Det ända "krig" vi vill ha är mellan sony och Microsoft


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

"Console war... Console war never changes..."

Medlem

Vem bryr sig om vilken maskin du spelar på? Om man ska bråka kan man väl i alla fall göra det om något väsentligt, typ vilka spel som är bäst.

Medlem

Aldrig riktigt förstått den hängivenhet som vissa känner gentemot den ena eller den andra konsolen. Förra generationen föredrog jag 360. Sköna kontroller, Halo och en hemtrevlig layout löd motiveringen då. Den här generationen föredrar jag PS4. Bra kontroller och tilltalande exklusiviteter. Men allt det där handlar ju bara om tycke och smak. We're both great!

Medlem

Xbox = Bra med xbox gamepass om man gillar kvantitet framför kvalitet och har gott om tid att spela många spel.
PS5 = För oss som kanske bara har tid att spela igenom 5-10 spel per år och vill ha de bästa exklusiva single-player spelen.

Olika målgrupper helt enkelt

NuZ
Testpilot
Skrivet av Kavakava83:

Detta måste vara den svenskaste tråden jag sett på hela året.
"vi ska sluta fred" "alla får tycka olika"
Det borde finnas fler av dig 💕

<3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag tycker det är väldigt mycket munhugg mot varandra på forumet just nu mellan plattformarna Playstation, Xbox, PC och Nintendo. Främst mellan Xbox och Sony.

Så jag tycker vi ska sprida lite kärlek till varandra istället

Jag börjar, Jag är så lyckligt lottad att jag äger samtliga aktuella konsoler och en hyfsad PC. Men min main är Xbox och kommer troligen vara långt framöver men verkligen avgudar Playstations Teman. Det är så roligt och mysigt att ändra teman efter årstider osv. Även älskar jag och min yngsta grabb, Little big Planet spelen. De är fantastiska co-op lir med barnen.

Så FZ, sprid lite kärlek i dessa ”console wars” tider.

Om tråden ligger fel får mod gärna flytta den rätt

Medlem
Medlem

Denna gen har jag haft PS5, Xbox och PC... blivit mest PC och PS4. Xbox spelen kom ändå till PC också så blev inte så många Xbox spel i slutändan. hahaha PC MASTER RACE!

Nej men, det är larvigt och ibland tror jag de flesta håller på för skämts skull. Men finns väl de som seriöst bråkar och det är ju extremt larvigt. Det är bara underhållning, vem bryr sig om vart man får det ifrån. Spela på den konsol eller PC du vill, ingen ska tvinga dig till något du inte får ut något av.

Medlem

Wintel PCs är skit, tacka vet jag Amiga!

Medlem

No shit, men det är nog som att be om fred på jorden. Fin tanke men kommer med största sannolikhet aldrig hända.

Fast intressant hur mycket tid människor orkar lägga på att hata på saker, helt ok att tycka olika men tydligen inte. Tänk om samvetet kunde komma tillbaka till mänskligheten igen så folk var tvungen att tänka till en gång till.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Fast intressant hur mycket tid människor orkar lägga på att hata på saker,

Mycket bekvämare så, än att titta på vad man själv egentligen borde ta itu med, eller för den delen inte bara tänka utan faktiskt ta itu med något och förbättra sig själv.

Nä, nu ska jag försöka få något vettigt gjort idag!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Men Xbox folket började ju!

FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker "konsollkriget" har avtagit extremt mycket under den senaste generationens konsoller. Märker knappt av det nu.

Beror väl kanske på lite vart på internet man "hänger" också, dunno.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Tycker "konsollkriget" har avtagit extremt mycket under den senaste generationens konsoller. Märker knappt av det nu.

Beror väl kanske på lite vart på internet man "hänger" också, dunno.

Jo, det har du nog rätt i. Bortsett enstaka syrliga kommentarer här och där är även min uppfattning att diskussionerna vanligen flyter på relativt civiliserat. Mindre fokus på prestanda och mer på vilka spel man uppskattar.

123
Skriv svar