Kärlek till varandras plattform

Medlem

ja detta måste sluta vi vet alla att PC är bäst ^^

Jag håller med dig. Folk attackerar inte varandra för att man inte köper allt på Dressman eller H&M


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Dessa "krig" har existerat sedan 80 talet. Traditioner är bra
C64 > Spectrum 48k j/k

Mina personliga favoriter är PC, C64 & PS.

Dock har min PS4 mest använts för blu ray & Netflix sedan GTA5 kom till PC
Sugen på en PS5 om Gran Turismo blir bra.
Handlar mer om spelen än plattformen.
Annars hade jag suttit med Debian stable

Gillar man spelen är alla plattformar bäst!


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

lol, existerar det ens ett konsol krig

Medlem

Jag äger både en riktigt bra PC, PS4P samt ett XB1X. Jag har aldrig förstått varför folk klankar ner på andra personer bara för att de spelar på ett annat format. Det är bland det larvigaste jag vet :/


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Kanske det är så att om man bara har råd att köpa en konsol så måste man göra ett val och sedan rättfärdiga sitt köp genom att hävda att den är den bästa. Om man har alla konsoler kanske inte den drivkraften är lika stark. Bara en tanke.

NuZ
Testpilot

Jag vill se mer kärlek till varandra än kommentarer om kriget

Jag uppskattar verkligen Nintendos Joy Cons. Fruktansvärt smidiga och är implementerade i spelen klockrent


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Kan säga att jag har aldrig fått så mycket mothugg gällande val av platform som när man har valt att gå över till Stadia. Känns som att det blev en gemensam hackkyckling för både PC och konsolanvändare

Medlem

Äger PS4 Pro och Xbox One X. Lirar mest de exklusiva titlarna på PS4an. Men, gillar Halo och game pass för lite blandad kompott till ett vettigt pris.
Tycker båda konsolerna har sina för och nackdelar. Peace gamers

Medlem
Skrivet av anon_646:

Kan säga att jag har aldrig fått så mycket mothugg gällande val av platform som när man har valt att gå över till Stadia. Känns som att det blev en gemensam hackkyckling för både PC och konsolanvändare

Jag har också märkt att folk verkar vara emot Stadia. Har funderat på vad det beror på. Nästan som att det är en personlig förolämpning att man skulle kunna spela utan konsol eller PC. Ungefär som att folk blir arga över att deras sätt att leva med sin konsol/PC har ifrågasatts. Jag tycker alla borde vara mer entusiastiska inför en teknik som inom 10år skulle kunna innebära att tangentbord och mus/ Handkontroll är typ det enda ni behöver köpa.

Jag kör själv inte Stadia och vet inte om den tjänsten i sig är det som överlever men jag gillar tekniken och hur smidigt det verkar fungera.

I ämnet i stort tycker jag det spelar mindre roll vilken hårdvara man spelar på samt att man får vara öppen för möjligheten att allas behov och sätt att spela skiljer sig åt. Hade nog inte varit lika öppensinnad för tjugo år sedan när jag religiöst spelade ps1 men nu vet jag bättre.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Konsol krig har alltid funnits och folk kommer inte sluta bråka om vilken som är bäst.

För mig känns det ungefär som att bråka om vilken pizza som är godast, det finns inget rätt svar utan är individuellt.

Medlem

Jo men så är det tvär och ingen kommer nog ändra sig. Jag menar det har bevistas 1000 gånger om att all som blir spel nördar växer aldrig up hur många år den än går för lik förbannat beter dom sig som 5 åringar som slås i sandlådan som skryter om vems pappa är best. Jag håller med Total Biscut när han sa fans i spel världen är dom värsta som finns.

jag menar så fort jag talar ont om Nintendo för jag gillar inte hur dom gör och beter sig ja tro på tusan att alla Nintendo fans kryper ur sina rått håll med pinne långt upp i röven och ska försvara dom.

Jag är gamer själv men jag är satans less på alla dagis fasoner som konsol krig och så vidare gilla det du gillar och skit i vad andra gör och tycker i stället för att hålla på som en bortskämd snor unge. Spela på det gillar och spel för och håll truten.

Medlem

Ser klart fördelarna med PC mot konsol och vice versa. Som det är nu blir det allra mest konsolspelande medan PC är för särskilda titlar som bannerlord, star citizen och dylikt.

Medlem
Skrivet av bickelito:

Men Xbox folket började ju!

Ja unge man! Men jag avslutar det! 😆 Älskar din kommentar.

Medlem

Alltså - det har varit så här sen tidigt 80tal - så förvänta inte att något ska ändras


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Som en PC-spelare ser det ut såhär för mig ungefär:

Playstation: Inte så sköna kontroller som xbox, men oftast jäkligt bra exklusiva titlar.
Nintendo: Hemska kontroller, dock inga titlar som tilltalar mig förutom Zelda.
Xbox/PC: Är ju typ samma sak nuförtiden. Sköna kontroller men personligen ser jag ingen anledning att skaffa ett xbox när man redan har en vettig PC. Du får ju samma spelutbud på båda plattformarna och kan använda kontrollerna där också.

Man har ju sina preferenser, men den enda plattformen jag avskyr på riktigt är mobilspel...

Medlem
Skrivet av ratdeath:

Dessa "krig" har existerat sedan 80 talet. Traditioner är bra
C64 > Spectrum 48k j/k

No joke, så var det! Jag satt på en Spectrum 48k medans polarna alla hade C64. Samma spel, men sämre ljud och grafik på Spectrumen!
Sedan kom Amiga 500. Mmmmm... Vilken konsoll


signatur

I drank what?

Medlem

Det ligger i människans natur att vilja propagera för det man själv tycker är bra och påtvinga andra sina åsikter. Från religion till märken på bilar till musiksmak. Till en viss grad tycker jag att det är hälsosamt, och det är alltid trevligt med en debatt.
Dock är det tyvärr många som inte vet vad gränser går, och när debatt blir till hot och hat så är det så fel. Sedan finns det naturligtvis underbara människor som TS som bara älskar allt och alla och det borde fler människor göra. Önskar att jag gjorde det också, men jag bara hatar dom där jävla xxxxxx..... (efter sista kommatecknet var alltså skämt)

Medlem

Skön tråd

Alla har vi olika preferenser när det gäller olika plattformar så är det.

Som äldre gamer så har det blivit mer o mer konsol för att det är mer bekvämt o avslappnat att
sitta i soffan o lira.

Betyder inte man kan vara kritiska på olika saker när det gäller dom olika plattformarna.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_646:

Kan säga att jag har aldrig fått så mycket mothugg gällande val av platform som när man har valt att gå över till Stadia. Känns som att det blev en gemensam hackkyckling för både PC och konsolanvändare

Jag älskar Stadia för dess inovation! Det är framtiden och om kanske 10år är det standard. Plus de håller varandra alerta MS och Google. 2 av de 3 största företagen i världen.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

En viss ton av fanboyism får man nog räkna med på en spelsida. Spelar ingen roll om det är tvspel, bilar eller filmgenre. Folk går igång på att trycka ner andra saker. Får som att känna sig stora.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Kan säga att jag har aldrig fått så mycket mothugg gällande val av platform som när man har valt att gå över till Stadia. Känns som att det blev en gemensam hackkyckling för både PC och konsolanvändare

Nyfiken hur fungerar den ?

Många upplever jag gnäller på nått för att det är populärt att gnälla på det inte för att man har själv har någon erfarenhet av sagda produkt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Inte för att vara "elak", men de som faktiskt sitter och gnäller och tjafsar om vilken konsol är bäst, det är de som ej har råd att införskaffa alla. Och då lider utav mindre ångest pga. de ej har möjlighet att prova på alla konsol-exklusiva spel som de innerst inne tycker verkar skithäftiga.

Så håller man sig bara ifrån IG & facebook sidor där 12-16 åringar hänger, så brukar där inte något konsolkrig

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag håller med dig. Folk attackerar inte varandra för att man inte köper allt på Dressman eller H&M

Köper du kläder på DRESSMAN?! HAHAHAHHA!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Nyfiken hur fungerar den ?

Många upplever jag gnäller på nått för att det är populärt att gnälla på det inte för att man har själv har någon erfarenhet av sagda produkt.

För mig fungerar det riktigt bra, så pass att jag inte kommer att uppgradera verken min PC eller till nya generationen av konsoler utan kommer istället att köra med en kombination av Stadia och xCloud. Mycket handlar om att ha rätt förutsättningar i sitt nätverk och uppkoppling för att kunna köra det, men Stadia erbjuder en månads fri Pro där man får tillgång till typ 15 spel eller så att testa med Pro (Fungerar som XBox Guld där man lägger till dem till sitt bibliotek och kan spela så länge man har Pro) så kan du lätt se om det fungerar för dig.

Tror det är en kombination av lite olika anledningar, dels tar folk för givet att det är ospelbart för latency men inte ens testat det men har inte märkt av något problem alls med det när jag har kört. Samt det klassiska "tribal" mentaliteten med att försvara sin egen investering i form av tid och pengar i ett annat ekosystem.

Medlem

Personligen har jag aldrig uppfattat att spelen till Sonys maskiner passat mig, men därifrån till att uttala mig nedsättande om någon annan som tycker annorlunda är mig helt främmande. Och helt beredd att hoppa på Sonytåget också den dagen spelen säger mig något annat.

"Gamers unite" borde vara slogan för alla.

Medlem

Har sagt det förr och kan säga det igen. PlayStation 4 plus Pro är två super bra maskiner. PlayStation 5 kommer också vara två super bra maskiner. Precis som att Xbox One, valfri variant, är 3 bra maskiner. Eller kanske inte OG. Xbox Series X kommer också vara två bra maskiner.

Medlem

Det var bättre förr med konsolkrigen när företagen skojade med varandra.
Kommer aldrig glömma Segas underbara kommentar
"Sega does what Nintendon't" haha

Personligen går jag på de maskiner som erbjuder mig mest spel som passar mig inget annat. Vad som sitter under huven vet vi sedan länge spelar föga roll när det kommer till spelupplevelser inom konsolvärlden.
Det har varit Nintendo, Sega, Microsoft och Sony maskiner genom mina år som gamer. Den här generationen tycker jag Sony har levererat galet bra och därför har det blivit PS4. Vi får se vad nästa generation erbjuder. Den som lever får se


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Personligen går jag på de maskiner som erbjuder mig mest spel som passar mig inget annat. Vad som sitter under huven vet vi sedan länge spelar föga roll när det kommer till spelupplevelser inom konsolvärlden.

Jag som hänger på olika gitarrforum kan ju säga att gitarrister är precis likadana. Mycket tjafs och skitsnack, några skulle nog starta världskrig om de kunde.
Och specs på papperet säger ingenting om hur en gitarr känns och upplevs på "riktigt".

Flakmonkey

Det här är ju precis samma mekanism som när någon har ett fotbollslag de hejar på, en musikgrupp de föredrar (Oasis vs Blur om någon minns det), en specifik klädstil, en film/tv-serie (Star Trek vs Star Wars) eller då i det här fallet den konsol som de har. Med det sagt så har ju alla preferenser för olika saker men det är trots allt ett fåtal som faktiskt är så otroligt investerade i och hänger upp sitt välmående så mycket i hur det går för sagd sak att det blir upprörda, aggresiva, etc etc. Det är när det kommer till den nivån som det både blir trist och i vissa fall även farligt.

Nu låter det här nog otroligt nedlåtande, men jag tycker faktiskt synd om de som ser allt som angrepp mot deras fotbollslag, konsol eller favoritmärke och genast känner att de måste gå i någon form av försvarsposition och börja motattackera. Att min åsikt om Xbox eller den senaste Star Wars-filmen påverkar dig så mycket att du känner att du prioriterar att lägga tid på att vara arg. Att hänga upp sig så mycket på det negativa och destruktiva istället för att ha lite perspektiv och kanske tänka till en gång och fråga sig om det ändå inte är trevligare att spela på din Xbox istället för att spy galla.

Sen är det förstås bra med debatter och diskussioner, men jag tycker att diskussioner bara är meningsfulla när båda parter (eller en "publik" om det nu är ett sånt forum) är öppna för argument, och någonstans ändå villiga att ändra ståndpunkt. Så är det oftast inte när det kommer till diskussioner om vilken konsol utan det blir enbart pajkastning. Förstås också viktigt att markera ibland, mot rasism, våld, etc men det är knappast den nivån av saker vi pratar om när vi talar om Apple vs Google eller Backstreet Boys vs Nsync

123
Skriv svar