Arkane Studios visar hur de byggde den fantastiska inledningen i Prey

Robot
Arkane Studios visar hur de byggde den fantastiska inledningen i Prey

Hur får man spelaren att bryta sig ur en bur den inte vet existerar?

#arkane-studios, #prey


Geeks Gaming

Ett extremt underskattat spel. Köpte de vid släppet enbart för jag inte hade något annat att spela just då men blev då överraskad och blev även mitt game of the year de året.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ett extremt underskattat spel. Köpte de vid släppet enbart för jag inte hade något annat att spela just då men blev då överraskad och blev även mitt game of the year de året.

Kan inget annat än att hålla med. Köpte spelet helt i blindo och vart chockad hur bra det var. För er som är sugna att spela så är det lite av ett Dead space kombinerat med Dishonored. Singleplayerspel i världsklass.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ett extremt underskattat spel. Köpte de vid släppet enbart för jag inte hade något annat att spela just då men blev då överraskad och blev även mitt game of the year de året.

Skrivet av employed:

Kan inget annat än att hålla med. Köpte spelet helt i blindo och vart chockad hur bra det var. För er som är sugna att spela så är det lite av ett Dead space kombinerat med Dishonored. Singleplayerspel i världsklass.

Nu blir man ju sugen!

Geeks Gaming
Skrivet av Jinxswe:

Ett extremt underskattat spel. Köpte de vid släppet enbart för jag inte hade något annat att spela just då men blev då överraskad och blev även mitt game of the year de året.

2017 var ett konstigt år. Där var en uppsjö med spel som förtjänade GOTY (bland annat horizon: zd som släpps om 2 dagar, wohooo!!).

Jag kände mig bortskämd med alla fantastiska spel som botw, hellblade, oddysey, pubg etc etc.
”Tyvärr” var en hel del av dessa spel väääldigt långa så jag fick sortera bort en del, bla prey.
Jag kollade spelet på Twitch istället, såg hela ”introt” och stängde av direkt när den stora hemligheten avslöjades.
Tyvärr har jag inte spelat det efter det men någon gång blir det av då alla håller det väldigt högt och att det hade fått mycket mer rättvis exponering om det släppts ett annat år

Medlem

Prey andas system shock atmosfär och är möjligen det bästa som hänt fps-genren på länge. Såg nu att gog har rea på mooncrash som man är sugen på.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Körde och tyckte om spelet men slutade spela efter några timmar utan att jag minns varför, aldrig tagit tag i det igen. Brukar tänka då och då är man kanske borde köra klart det 😝

Medlem

Fantastiskt spel, årets spel 2017 för min del utan tvekan. Kanske till och med min favorit från hela 2010-talet.

Medlem

Jag köpte det vid release "spelade" eller såg mig omkring i ungefähr en kvart och spelade aldrig något mer. Kanske dags att starta det igen? 🤔

Medlem

Har det kommit ett nytt Prey? Trodde de lagt det på is...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Spelade det i våras och är det bästa fps-spelet jag spelat sen Half Life 2. Helt fanatstiskt!

Medlem

Kommer ihåg att jag la ner flera timmar på att samla massa skit runt om stationen som jag tog med till ens kontor. Inredde kontoret så man kunde känna sig som hemma och slappna av en stund. Ibland slösar man tid på konstigt skit.

Riktigt bra spel för övrigt.

It's not a lake, it's an ocean

Inledningen är fantastisk. Tyvärr är gameplay när spelet väl kommer igång en besvikelse.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar