Patch på gång för Bad Company 2

Medlem
Skrivet av Lerner:

Några grejer jag vill att dom ska fixa är:

1. När man blir ressad ska det räknas som att man inte har dött
2. Man ska inte va odödlig en kort stund efter ress
3. Man ska kunna se chatten när man är död. Och kunna chatta med övriga döda. (Inte levande, men ändå kunna se vad dom skriver)

Det va de jag kom på just nu.

Ohh håller med så jävla hårt. Extremt efterblivet att det räknas som en död även fast man blir "upplivad".


signatur

B lup

Medlem

Lovande lista, låter som en bra början. De fick med mycket av det som stör mig just nu. Är en del saker kvar som de gärna får titta på längre fram, men just nu är jag väldigt nöjd över den här listan. Go Dice!

Medlem

Nice! Har längtat efter detta!

Medlem

Fortfarande är pingen / delayen sämst i Frostbite motorn, något som för alltid stoppar spelet att växa som clan spel.

Spring runt ett hörn och vipps 2 sekunder senare så kommer servern ifatt clienten och du dör, då det visar sig att du blev skjuten innan du sprang runt hörnet....

Fail..

Medlem

och den ska släppas när?

Medlem
Skrivet av zauii89:

Fortfarande är pingen / delayen sämst i Frostbite motorn, något som för alltid stoppar spelet att växa som clan spel.

Spring runt ett hörn och vipps 2 sekunder senare så kommer servern ifatt clienten och du dör, då det visar sig att du blev skjuten innan du sprang runt hörnet....

Fail..

Så sant så sant..

Skrivet av bleak:

Grattis ni färgblinda :b

Tack!

Medlem

Hoppas man kan spela utan att tappa kontakten med servern hela tiden, då skulle jag börja spela igen.

Skrivet av henx:

Hoppas man kan spela utan att tappa kontakten med servern hela tiden, då skulle jag börja spela igen.

Hoppas även folk slutar skrika "Noobs" hela tiden
Iof det lär man nog aldrig se.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Lerner:

Några grejer jag vill att dom ska fixa är:

1. När man blir ressad ska det räknas som att man inte har dött
2. Man ska inte va odödlig en kort stund efter ress
3. Man ska kunna se chatten när man är död. Och kunna chatta med övriga döda. (Inte levande, men ändå kunna se vad dom skriver)

Det va de jag kom på just nu.

Ohh håller med så jävla hårt. Extremt efterblivet att det räknas som en död även fast man blir "upplivad".

Precis, scoreborden borde inte räkna ens death fören man kommer tebax till klass/squad menyn.

Skrivet av Johan:

Mycket bra ändringar, det mesta var med!

Medlem

Får ta och testa köra BC2 igen efter denna updatering...
Jag skäms lite över att jag har börjat köra WoW till o från :'(

Medlem

"När man blir ressad ska det räknas som att man inte har dött"

Om man har dött så har man väl ändå dött, hur man än vrider och vänder på det..

Hade ju varit bra för k/d om det inte var så, men rätt ska fan vara rätt..

Medlem

Själv tycker jag att odödligheten efter en återupplivning får vara kvar. Bara gud vet hur många gånger jag blivit återupplivad av en statskåt djävel som tycker det är roligt att återuppliva folk mitt på frontlinjen. Vips så är man död igen i alla fall, och har dessutom förlorat på k/d-ratio istället för att djäveln som återupplivade borde dö.

För övrigt, ÄNTLIGEN så blir det kanske lite lättare att skjuta med ryska tanks. Man ser för fan ingenting i dem som det är nu.

Medlem

Odödlig efter man blivit ressad? jag har fan dött 100ggr minst av att nån ressat mig sen 0.5sec senare blir man dödad.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Odödlig efter man blivit ressad? jag har fan dött 100ggr minst av att nån ressat mig sen 0.5sec senare blir man dödad.

True enough. Jag känner knappt av det heller när man dör nån sekund senare.

Medlem
Skrivet av bleetzer:
Skrivet av zauii89:

Fortfarande är pingen / delayen sämst i Frostbite motorn, något som för alltid stoppar spelet att växa som clan spel.

Spring runt ett hörn och vipps 2 sekunder senare så kommer servern ifatt clienten och du dör, då det visar sig att du blev skjuten innan du sprang runt hörnet....

Fail..

Så sant så sant..

Så sant, och så extremt irriterande


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Lerner:

Några grejer jag vill att dom ska fixa är:

1. När man blir ressad ska det räknas som att man inte har dött
2. Man ska inte va odödlig en kort stund efter ress
3. Man ska kunna se chatten när man är död. Och kunna chatta med övriga döda. (Inte levande, men ändå kunna se vad dom skriver)

Det va de jag kom på just nu.

Ohh håller med så jävla hårt. Extremt efterblivet att det räknas som en död även fast man blir "upplivad".

OK men då blir du av med din kill också om någon ressar killen du skjöt eftersom han inte dog?

Orka med alla K/D kåta fånar som klagar på detta. Dit lag får tillbaka ticketen, det är det som räknas.

Medlem
Skrivet av Wingu:

Själv tycker jag att odödligheten efter en återupplivning får vara kvar. Bara gud vet hur många gånger jag blivit återupplivad av en statskåt djävel som tycker det är roligt att återuppliva folk mitt på frontlinjen. Vips så är man död igen i alla fall, och har dessutom förlorat på k/d-ratio istället för att djäveln som återupplivade borde dö.

För övrigt, ÄNTLIGEN så blir det kanske lite lättare att skjuta med ryska tanks. Man ser för fan ingenting i dem som det är nu.

Men tänk om det var du som dödade en, sen blir han återupplivad framför dig, du kan inte döda han för han är odödlig och har en till snubbe bredvid sig som också börjar skjuta på dig.

Och som du skrev att du förlorar K/D om du blir ressad, de va de ja skrev att det inte ska räknas som death om man blir återupplivad.

Medlem
Skrivet av Wingu:
Skrivet av Oneone:

Odödlig efter man blivit ressad? jag har fan dött 100ggr minst av att nån ressat mig sen 0.5sec senare blir man dödad.

True enough. Jag känner knappt av det heller när man dör nån sekund senare.

Sitt o skjut på nån som just blivit ressad så förstår ni

Medlem
Skrivet av Kinne:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Lerner:

Några grejer jag vill att dom ska fixa är:

1. När man blir ressad ska det räknas som att man inte har dött
2. Man ska inte va odödlig en kort stund efter ress
3. Man ska kunna se chatten när man är död. Och kunna chatta med övriga döda. (Inte levande, men ändå kunna se vad dom skriver)

Det va de jag kom på just nu.

Ohh håller med så jävla hårt. Extremt efterblivet att det räknas som en död även fast man blir "upplivad".

OK men då blir du av med din kill också om någon ressar killen du skjöt eftersom han inte dog?

Orka med alla K/D kåta fånar som klagar på detta. Dit lag får tillbaka ticketen, det är det som räknas.

Nej det är ju inte rättvist att man ska bli av med sin kill för att en medic gör det den ska.

Orka med alla whine kåta fånar som inte ens kan stava rätt.

Medlem
Skrivet av Lerner:

Några grejer jag vill att dom ska fixa är:

1. När man blir ressad ska det räknas som att man inte har dött
2. Man ska inte va odödlig en kort stund efter ress
3. Man ska kunna se chatten när man är död. Och kunna chatta med övriga döda. (Inte levande, men ändå kunna se vad dom skriver)

Det va de jag kom på just nu.

Håller bara med dig på sista.

Den andra har jag inte upplevt.

Men ettan, om man skjuter någon, kutar därifrån, och så det nån och ressar, ska jag förlora en kill då?

Medlem

Kul, kan inte ens starta spelet efter patchen. :evil:

Medlem

Någon som vet var man laddar ner patchen? Den interna nedladdningen som görs vid spelstart avbryts bara för mig så jag får aldrig ner hela.

Hög ping när jag respawnar och allmänt laggigt ... Hardcore sökningen är konstig= får upp massa servrar som det står "hardcore on" men det är vanliga...suck


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Lerner:
Skrivet av Kinne:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Lerner:

Några grejer jag vill att dom ska fixa är:

1. När man blir ressad ska det räknas som att man inte har dött
2. Man ska inte va odödlig en kort stund efter ress
3. Man ska kunna se chatten när man är död. Och kunna chatta med övriga döda. (Inte levande, men ändå kunna se vad dom skriver)

Det va de jag kom på just nu.

Ohh håller med så jävla hårt. Extremt efterblivet att det räknas som en död även fast man blir "upplivad".

OK men då blir du av med din kill också om någon ressar killen du skjöt eftersom han inte dog?

Orka med alla K/D kåta fånar som klagar på detta. Dit lag får tillbaka ticketen, det är det som räknas.

Nej det är ju inte rättvist att man ska bli av med sin kill för att en medic gör det den ska.

Orka med alla whine kåta fånar som inte ens kan stava rätt.

Tack, att attackera min stavning va verkligen ett bra motargument.... Desutom va mitt inlägg inte ett svar på ditt "whine"?
Stavning råkar ha varit min akilleshäl sedan jag började skolan och idag, 20 år senare blir det fortafrande fel om jag inte dubbelkollar. Vilket jag inte gjorde här. Big deal... Alla, inklusive dig själv fattade.

Jag ser absolut ingen fel i att man får en death. Någon lyckades uppenbarligen döda mig, och ska han ha en kill för det ska jag ha en death. Oavsett om det är medicens "jobb".
Hur som helst, laget får tillbaka sin ticket, det är det som räknas.

MEN! Jag tycker verkligen man borde få välja om man vill bli revivad eller inte. För ibland vill man verkligen inte det om någon medic springer fram och kamikazeresar, man har slut på all ammo, etc. Man borde kunna få valet att avstå.

Odödligheten efter ress är också vidrig men den har DICE sagt ska försvinna från PC såg jag i någon tråd på officiella forumet. Bra det.

Medlem
Skrivet av Kinne:
Skrivet av Lerner:
Skrivet av Kinne:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Lerner:

Några grejer jag vill att dom ska fixa är:

1. När man blir ressad ska det räknas som att man inte har dött
2. Man ska inte va odödlig en kort stund efter ress
3. Man ska kunna se chatten när man är död. Och kunna chatta med övriga döda. (Inte levande, men ändå kunna se vad dom skriver)

Det va de jag kom på just nu.

Ohh håller med så jävla hårt. Extremt efterblivet att det räknas som en död även fast man blir "upplivad".

OK men då blir du av med din kill också om någon ressar killen du skjöt eftersom han inte dog?

Orka med alla K/D kåta fånar som klagar på detta. Dit lag får tillbaka ticketen, det är det som räknas.

Nej det är ju inte rättvist att man ska bli av med sin kill för att en medic gör det den ska.

Orka med alla whine kåta fånar som inte ens kan stava rätt.

Tack, att attackera min stavning va verkligen ett bra motargument.... Desutom va mitt inlägg inte ett svar på ditt "whine"?
Stavning har varit min akilleshäl sedan jag började skolan och 20 år senare blir det fortafrande fel om jag inte dubbelkollar innan vilket jag inte gjorde här. Big deal, alla inklusive dig själv fattade....

Jag ser absolut ingen fel i att man får en death. Någon lyckades uppenbarligen döda mig, och ska han ha en kill för det ska jag ha en death. Oavsett om det är medicens "jobb".
Hur som helst, laget får tillbaka sin ticket, det är det som räknas.

MEN, jag tycker verkligen man borde få välja om man vill bli revivad eller inte. För ibland vill man verkligen inte det om någon medic springer fram och kamikazeresar, man har slut på all ammo, etc. Man borde kunna få valet att avstå.

Odödligheten efter ress är också vidrig men den har DICE sagt ska försvinna från PC så jag i någon tråd på officiella forumet. Bra det.

Jieses, har du inte lirat BF2??
:\
Du som blir återupplivad får ingen death med dig men han som dödade dig får fortfarande sin "kill". Ticketen borde inte heller försvinna förens man spawnar nästa gång, eller om man dör på riktigt, typ bli sprängt av en tank eller ngt:up:


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

Jieses, har du inte lirat BF2??
:\
Du som blir återupplivad får ingen death med dig men han som dödade dig får fortfarande sin "kill". Ticketen borde inte heller försvinna förens man spawnar nästa gång, eller om man dör på riktigt, typ bli sprängt av en tank eller ngt:up:

Klart jag har lirat BF2!
Vet hur det funkar/funkade där, men detta är inte BF2

Personligen så bryr jag mig faktiskt inte alls om de har det på ena eller andra sättet. För allvarligt, vilken skillnad gör det? Det har ingen spelmekanisk inverkan.

Men efter att ha läst alltförmycket tramms på officiella forumen så verkar det ju som dom flesta vill ha det så för att få bra stats och inget annat, känns lite fånigt.

Medlem

Odödligheten efter ress är ju skitkort, man märker den knappt. Den är mycket kortare än tiden det tar att ta sig samman och fatta var man är så att man kan fly undan fiendeeld. Speciellt om man flygit iväg en bit ifrån platsen där man blev skjuten.

Om jag blir ressad i frontlinjen dör jag nästan varje gång inom bara ett par-tre sekunder.

Det finns andra spel där odödligheten efter ress är mycket längre (tex Enemy Territory: Quake Wars).


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Kinne:
Skrivet av Lerner:
Skrivet av Kinne:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Lerner:

Några grejer jag vill att dom ska fixa är:

1. När man blir ressad ska det räknas som att man inte har dött
2. Man ska inte va odödlig en kort stund efter ress
3. Man ska kunna se chatten när man är död. Och kunna chatta med övriga döda. (Inte levande, men ändå kunna se vad dom skriver)

Det va de jag kom på just nu.

Ohh håller med så jävla hårt. Extremt efterblivet att det räknas som en död även fast man blir "upplivad".

OK men då blir du av med din kill också om någon ressar killen du skjöt eftersom han inte dog?

Orka med alla K/D kåta fånar som klagar på detta. Dit lag får tillbaka ticketen, det är det som räknas.

Nej det är ju inte rättvist att man ska bli av med sin kill för att en medic gör det den ska.

Orka med alla whine kåta fånar som inte ens kan stava rätt.

Tack, att attackera min stavning va verkligen ett bra motargument.... Desutom va mitt inlägg inte ett svar på ditt "whine"?
Stavning har varit min akilleshäl sedan jag började skolan och 20 år senare blir det fortafrande fel om jag inte dubbelkollar innan vilket jag inte gjorde här. Big deal, alla inklusive dig själv fattade....

Jag ser absolut ingen fel i att man får en death. Någon lyckades uppenbarligen döda mig, och ska han ha en kill för det ska jag ha en death. Oavsett om det är medicens "jobb".
Hur som helst, laget får tillbaka sin ticket, det är det som räknas.

MEN, jag tycker verkligen man borde få välja om man vill bli revivad eller inte. För ibland vill man verkligen inte det om någon medic springer fram och kamikazeresar, man har slut på all ammo, etc. Man borde kunna få valet att avstå.

Odödligheten efter ress är också vidrig men den har DICE sagt ska försvinna från PC så jag i någon tråd på officiella forumet. Bra det.

Jieses, har du inte lirat BF2??
:\
Du som blir återupplivad får ingen death med dig men han som dödade dig får fortfarande sin "kill". Ticketen borde inte heller försvinna förens man spawnar nästa gång, eller om man dör på riktigt, typ bli sprängt av en tank eller ngt:up:

Det är ju skitdåligt. Det skulle bli alldeles för mäktigt med vältrimmade medic-squads som då bara skulle ressa varandra hela tiden och få oerhörda K/D ratios. Sånt skulle vara väldigt frustrerande att bevittna från sidan av när du själv bara lirar med randoms i en average-squad, för att inte tala om när du är motståndaren i ett förlorarlag.

En death är en death. Ingen annan ska kunna fixa dina misstag för att putsa statistiken.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av GqchatarN:
Skrivet av Lerner:

Några grejer jag vill att dom ska fixa är:

1. När man blir ressad ska det räknas som att man inte har dött
2. Man ska inte va odödlig en kort stund efter ress
3. Man ska kunna se chatten när man är död. Och kunna chatta med övriga döda. (Inte levande, men ändå kunna se vad dom skriver)

Det va de jag kom på just nu.

Håller bara med dig på sista.

Den andra har jag inte upplevt.

Men ettan, om man skjuter någon, kutar därifrån, och så det nån och ressar, ska jag förlora en kill då?

Absolut inte, du ska få din kill. Men han behöver inte få death om han blir återupplivad. När han inte blir återupplivad, det är då han ska få en death.

123
Skriv svar