Sämsta första speltimmen

Älskar hur starten i Half life verkar vara en vattendelare, antingen älskar man den eller så hatar man den. Själv älskar jag långsamma och atmosfäriska/storytunga delar i FPS, så det introt var perfekt för mig.

Och kan bara hålla med om wolfenstein 2, blev bara trött på att behöva åka i rullstolen. Hade däremot inga problem med svårighetsgraden under 99% av spelet(det var en del senare i spelet däremot som var en riktig bitch att ta sig igenom). När man väl hade låst upp armor piercing och marksman uppgraderingarna till sturmgevehr så slaktade man i princip allting. När jag dual wieldade två sådana så räckte det nästan med att stirra på fienderna innan dom blev pulveriserade.

Medlem

Witcher 1 är nog den värsta starten för mig. Både tutorial och första "kapitlet" är riktigt sega och irriterande svåra. Sedan börjar man andra kapitlet och det känns som att man spelar ett helt annat spel, både i story och svårighetsgrad.

Var bara tacksam för att jag var envis nog att ta mig igenom, för resten av spelet är ganska charmigt (om än gammalt och ganska janky).

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Spelet man går omkring och skriker Jason i början.

Haha! Heavy Rain!
Håller med. Inledningen är extremt lökig.
Bra spel dock.

Medlem

Pokémon är ju fan notoriskt långsamma. När exakt varje moment ska få en tutorial. Efter mitt tredje spel behöver jag inte veta hur man öppnar säcken och kastar en pokeboll.

Medlem
Skrivet av purjo:

Pokémon är ju fan notoriskt långsamma. När exakt varje moment ska få en tutorial. Efter mitt tredje spel behöver jag inte veta hur man öppnar säcken och kastar en pokeboll.

Håller med. Pokémonserien (och många andra Nintendo IPs) skulle behöva ett "Adult Mode" som förutsätter att man kan tänka själv och lära intuitivt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Ja, som namnet antyder. Vilket spel tycker ni har den sämsta första timmen men som efter det blir betydligt bättre? Själv har jag svårt att komma på något men jag minns att jag tycker att Pillars of Eternity var ganska segstartat men sedan tog sig riktigt ordentligt.

När tycker du att det tar sig mest? Jag har spelat igenom introt och är i en by där folk hänger i ett träd. Utforskar katakomberna men fick stryk av några magiker.

Medlem

Half Life, fyfan vad trist spelet är i början. Att inte kunna hoppa över tåget... Jag hade hade en sparning i slutet vid tåget, så man slapp det där om man vill spela spelet från början.


signatur

IDKFA

Medlem

Tyckte Diablo 3 hade ganska medioker inledning men annars var det bra

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Men första timmen med Roxas i Kingdom Hearts 2. Vad är det, fem dagar man ska genomlida med trivialt skit? När det enda man vill göra är att komma igång med det vanliga gänget och utforska nya Disneyvärldar och slåss mot skuggmoster!

Även Destiny Islands i början av KH1 samt första vändan i Traverse Town är ju extremt trista. De spelen skulle mått bra av att börja ett par timmar in...

Medlem

Spec Ops: The Line. Dåligt och drygt ända tills sluttampen som gör hela resan värd trots allt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Elder Scrolls: Oblivion har nog den tråkigaste inledningen av alla. De där grottorna under fängelset är smärtsamt tråkiga. Hur tänkte de där egentligen?

The Last of Us 2 tyckte jag också började trevande - och då syftar jag inte på den där händelsen, som kommer någon timma senare. Men långsamt tempo och introduktion av karaktärer som verkligen inte intresserade mig, alls.

Båda spelen är dock solida 4/5 i min bok. Men de kunde ha börjat mer upphetsande.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Med tanke på att flera har listat detta spel i den andra tråden om "första timmen", så vill jag bara poängtera att detta inte är ett troll inlägg., utan min uppriktiga åsikt.

Spelet jag tänker på är Prey.

Jag har, enligt GOG galaxy spelat detta spel i 1 tim och 16 min. Även om jag inte vill utesluta möjligeten , så är det tveksamt att jag någonsin kommer att spela det igen. Finns andra spel som lockar mycket mer.

Otroligt överskattat spel enligt mig. Åtminstone baserat på vad jag har sett så här långt.

Edit: I händelse av att någon undrar, jo jag har jag kommit så långt att det har börjat dyka upp mimics.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Tveklöst Metro: Exodus. Spelet är helt okej, men den första timmen är snudd på patetiskt usel. Konstanta in-game mellansekvenser med dålig dialog och usla röstskådespelare, där man får tutorialspela några minuter innan det är dags för nästa X antal minuter långa mellansekvens som sliter kontrollen från en. Jisses.

Hade resten av spelet varit likadant hade det varit bland den värsta smörjan jag ö.h.t spelat. Istället gör det en helomvändning och öppnar upp sig till något rätt habilt.

Så jäkla sant. Håller fullständigt med dig här. Satan vilken dålig början det är. Kan till och med argumentera att det är första 2 timmarna som är sådär riktigt kassa.

12
Skriv svar