Rocksteadys nya spel avslöjat - baseras på Suicide Squad!

Robot
FM-guru
F.d. Sisyr

Jag vet inget om Suicide Squad mer än vad som förekommer i den (i mina ögon) rätt usla filmen med Kinnaman, men jag litar på att Rocksteady har något intressant i görningen. De kan sina trikåer.

Medlem

Senaste ryktena var ju Suicide Squad så man är ju inte förvånad direkt. Men vilket antiklimax till utannonsering? Bara sådär, med ett Tweet. Är inte så insatt i serietidnings-Suicide Squad, men vet att filmen som släpptes skall vara ren dynga.

Sen ska det enligt rykten vara ett "game as a serice" med co-op. Så att gå från fantastiska single-player spel till ett 'game as a service' bådar ju inte gott direkt. Låter som DC's svar på det kommande Avengers-spelet?

https://wccftech.com/rocksteady-reportedly-working-gaas-game/

https://wccftech.com/batman-arkham-rocksteady-gaas/

Hur som haver hoppas jag detta blir bra då deras Arkham spel är riktigt trevliga(har dock inte påbörjat Arkham Knight). Men hoppas ju på ett mer renodlat singleplayer lir.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Inte så hype över detta. Hade hoppats på Superman eller fler Batman spel.


signatur

I drank what?

Medlem

Hoppar in och säger att jag håller mig positivt till detta. Filmen levererade inte, men skulle inte heller kalla den dynga.

Ser fram emot mer info/gameplay, det är ju ändå Rocksteady vi talar om här...

Medlem

hoppas dom använder sig av ue4 chaos destruction och man får jaga stålis, hade kunnat bli riktigt mäktigt

Medlem
Skrivet av FZ:a:

Den första bilden, den du ser ovan, har också ett sikte inställt på Stålmannen, och det vore ju intressant om det är han som är antagonisten.

Naää det där är ju Bizarro


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

noll hype... fan va kasst filmen var ju rena smörjan.

Rocksteady vet vad de gör. Det kommer bli ett bra spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kul att vi kommer få slåss mot Bizarro 👌 kommer bli awesome

Medlem

Filmen var verkligen inge vidare men RockSteady Studios har jag fullt förtroende för då alla deras Batman titlar är superb.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Kan låta som ett troll men... Jag tycker knappt några superhjältefilmer är speciellt bra. Så för mig är suicide squad på typ samma nivå och har inte heller blivit hypad inför diverse superhjältespel. Men Rocksteady känns som man kan lita på i alla fall

Medlem

Hoppas de kopplar ihop detta med Injustice-spelen, där själva storyn är just att Superman blivit galen/ond efter att Joker lurat Superman att

mörda sin fru, ofödda barn och spränga sin hemstad.

Serietidningarna baserade på Injustice-spelen är awesome, där hjältar och skurkar försöker samarbeta för att stoppa Stålis.
Så ska Suicide Squad gå efter Superman så är det som en del av Injustice-världen som vore det bästa av alla världar.

Medlem

Bara jag som läste ”RockSTARS nya spel är Suicide Squad” och satte ölen i halsen?

Medlem

Får dåliga vibbar, tyvärr. Ser en Avengers-kopia framför mig. Game as a service. Känns naturligt då de väljer en grupp snarare än en enskild karaktär.

Ställer mig gnällig och skeptisk och förutspår påtvingat co-op med stark fokus på loot.

Usch, hoppas att jag har fel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@aholman: Spider-Man till PS4? Samtliga Batman spel?


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem

Tror detta kan bli bättre än avengers-spelet som kommer snart!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Kul att dom gör något annat än Batman, med det sagt så har jag inte sett filmen och har noll koll på vad detta rör sig om. Väntar in gameplay för att se om detta kan vara något som är intressant, var ju ett bra tag sedan arkham knight tycker jag så man kanske kan tillåta sig hoppas att dom kommer visa upp något nytt och fräsht.

Medlem

Hoppas verkligen WB satsar på bra PC optimering men dom e ju riktiga konsoltorskar så har låga förväntningar

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Kul att dom gör något annat än Batman, med det sagt så har jag inte sett filmen och har noll koll på vad detta rör sig om. Väntar in gameplay för att se om detta kan vara något som är intressant, var ju ett bra tag sedan arkham knight tycker jag så man kanske kan tillåta sig hoppas att dom kommer visa upp något nytt och fräsht.

Deras framgång baseras på en enorm känsla för detalj kring EN tolkning av EN hjälte.

Nu blir det massor av hjältar som ska tolkas, det tar bort grunden som var så bra.

Tror på flopp.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Grymt. DC har riktigt bra utbud av bad guys. Ni som jämför med filmen, gör inte det. Spelet kommer garanterat inte ha något med filmen att göra utan kommer säkerligen ta mycket av story och liknande från serietidningar.

Jag tror det kan bli bra.

Medlem

Filmen? Spelet är baserat på serietidningen, precis som nya Avengers spelet som inte har något med filmerna att göra.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Filmen? Spelet är baserat på serietidningen, precis som nya Avengers spelet som inte har något med filmerna att göra.

Står ingenstans att det skulle basera sig på filmen i artikeln förutom den delen då de säger att dem hoppas att den i alla fall blir bättre en vad filmen blev. Både film och spel är ju då tolkade av ursprungsmaterialet.

Medlem

Min hype runt Rocksteady's nya titel störtdök från 100 till 10. Tråkigt. Hade hoppats på att de låg bakom Harry Potter spelet. aja det kommer åtminstone vara snyggt iaf.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Hoppas de kopplar ihop detta med Injustice-spelen, där själva storyn är just att Superman blivit galen/ond efter att Joker lurat Superman att

mörda sin fru, ofödda barn och spränga sin hemstad.

Serietidningarna baserade på Injustice-spelen är awesome, där hjältar och skurkar försöker samarbeta för att stoppa Stålis.
Så ska Suicide Squad gå efter Superman så är det som en del av Injustice-världen som vore det bästa av alla världar.

Har svårt att tro att dc låter rocksteady göra något med injustice när de redan har egna spel för den serien. Hade vart coolt dock! Hoppas som flera andra här att det är Bizzarro på bilden!


signatur

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.

Medlem
Skrivet av BoBBarN:

Har svårt att tro att dc låter rocksteady göra något med injustice när de redan har egna spel för den serien. Hade vart coolt dock! Hoppas som flera andra här att det är Bizzarro på bilden!

WB Games har gett ut både Arkham-spelen och Injustice-spelen, dvs WB har rättigheterna till båda. Så tror inte skulle vara något problem för WB att att mixa ihop det hela lite

Medlem

Kan bli kul! Tycker att karaktärerna i Suicide Squad på pappret är roligare än de flesta superhjältar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Disney har förstört allt som har med superhjältar att göra, när de spytt ut filmer om marvel hjältarna. Så det kan ju vara kul spela dc skurk!

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Disney har förstört allt som har med superhjältar att göra, när de spytt ut filmer om marvel hjältarna. Så det kan ju vara kul spela dc skurk!

Marvels filmer är ju det överlägset bästa som någonsin har hänt filmvärlden om man gillar superhjältar.

DC har två bra kort i modern tid, The Dark Knight och Man of Steel. Allt annat är, tyvärr, smärtsamt dåligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Man of Steel

Anses den vara en av DC's bättre filmer?
Tyckte den var usel, personligen.
Om jag - gun to my head - måste välja en favorit DC film som inte är Dark Knight så tyckte jag Aquaman hade mycket bra action-koreografi och stunt. Men det var väl det enda som var bra med den.

Dark Knight är ju bra i alla fall, den känns knappt som en superhjälte-film men antar den räknas.
Tycker dock kvalitén håller högst klass när Batman inte är på scen i den filmen.

Men jag litar på att Rocksteady kan göra något roligt av Suicide Squad!
Vore trevligt med någon form av co-op.

12
Skriv svar