Helgdiskussion - Vilket har varit ditt sommarspel?

Inaktiv

wow, eve-online

Medlem

Köpte Remnant: From the Ashes sent om sider och blev halvt beroende. Annars har det blivit en hel del Outward och Noita.

Och bordsrollspel i form av D&D givetvis.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

När tid finnes från familjen så blir det star citizen. Då det inte blir mer än 1-2 timmar i veckan så finns ingen risk att jag spelar sönder spelet det nämsta decenniet 😂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Har ängnat mycket tid till Uncharted-serien, kört igenom alla dom.


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Witcher 3, The Last of Us 2 och Ghost of Tsushima.

Medlem

Upptäckte expansionen War of The Chosen för Xcom 2 och sen köpte jag Shen’s Last Gift och Tactical Legacy Pack för musiken så det har jag spelat en hel och två halva kampanjer av. 👍🏻


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Rising storm 2 har varit mitt go-to. Det blir inte så mycket spel på sommaren med allt som ska göras men just de spelen kan man alltid lägga någon timme på kvällen.

Medlem

Hittade tillbaka till simracingen efter 6 års "break" så det har blivit många timmar i Assetto Corsa.

Medlem

Death stranding, vilket härligt spel.

Medlem
Skrivet av Christoffer B:

Rising storm 2 har varit mitt go-to. Det blir inte så mycket spel på sommaren med allt som ska göras men just de spelen kan man alltid lägga någon timme på kvällen.

Har du testat Talvisota - Winter War-modden? Inte testat själv nämligen men är lite nyfiken.

Medlem

State of Decay 2.

Fastnade totalt i det här spelet för nån månad sedan.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Jag startade en tråd om att Oblivion skulle bli mitt sommarspel, men så blev det inte. Efter tre månader Morrowind hade jag inte ork för med Elder Scrolls.

Istället blev det The Last of Us 2, som jag hyser en hatkärlek gentemot. Mest älskar jag det, men fy ...

Det har också återvänt till Heroes of the Storm med polarna. Älskar det. Precis lagom arkadigt och inte lika långsamt/tryhardigt som Dota 2*.

Och sedan igår nöter jag HZD på PC. Älskar det lika mycket den här (fjärde?) gången. Makalöst vad skönt att spela med mus+tangentbord dessutom. Nu klarar till och med jag det på Ultra Hard 😁


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

WoW + Hearthstone

Medlem
Skrivet av majsalle:

Är Heat bra alltså? Jag spenderade rätt många timmar med Ghost Games Need for Speed och gillade det starkt för vad det var.

Är väldigt nöjd med Heat, känns som den bästa delen i serien sedan Underground 2 och Most Wanted (2005). Tyckte även om Need for Speed (2015) men föredrar dag/natt-upplägget och Miami-inspirationen för världen i Heat. Skulle absolut rekommendera det om man vet med sig att det är arkadracing i stil med Underground 2 och är ute efter något liknande.

Medlem

Mest en sommar av PS Plus spel som man missade när de var nya. Jag tog mig slutligen an The Last of Us Remastered, en mycket minnesvärd resa. Drog igenom kampanjen på Call of Duty WWII, näst på tur är Modern Warfare 2 Remastered. Förutom detta har det blivit mitt go-to bilspel, Wreckfest som jag lirar mycket med sambon.

Har även köpt ett Nytt spel The Last of Us part 2. Ska hämta en ny 4K TV idag så det blir ett bra spel att avnjuta på den.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Spelade genom Assassin´s Creed - the Enzio Collection på kvällarna med sänkt ljud. Barnen har fortfarande sommarlov och är inte hemma den här veckan så nu spelar jag Hellblade med högt ljud.

håller ögonen öppna efter en begagnad PS4 så jag kan spela Spider man och God of War som jag impulsköpte.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Försöker klara DOS 2 med en solokaraktär när tid finns över då jag jobbar hela sommaren.

Medlem

Jag har suttit med Assassins Creed Oddesy som i ärlighetens namn var ”sådär” och Shin Megami Tensei Strange Journey Redux på min 3DS som har vart magiskt.

Medlem

WoW Classic I väldigt många timmar

Medlem

The Last of Us 2 & Ghost of Tshusima.

Jag har gått in i en bubbla av gamla spel kan man väl säga. AoE II (DE), Civilization VI, Counter-Strike Go. Hade gärna haft Modern Warfare installerat men min hårddisk är för liten nu av alla dessa gigantiska uppdateringar att det inte får plats i någon av mina SSDhårdiskar. Lär väl få köpa ny men just nu har prioriteringar gått till utomhusaktiviteter såsom fiske, tält, systembolaget, odlingslådan och annat smått och gott.

Medlem

Path of exile.. Tröttnar lite och går över till grim dawn. Tröttnar där och sitter och letar spel på steam precis som man letar filmer på netflix. Omöjligt att hitta något nytt kul man inte har testat känns det som.

Medlem

Lite DotA 2, lite CS och WoW classic. En hel del slots.

Medlem

Ojoj.
Började med Halo 3, Reach, 4 samt 5.
Under tiden körde jag The Last Of Us 2.
Nu har jag påbörjat Uncharted plus Horizon Zero Down, semester 2v till så får se om jag hinner med t.o.m Uncharted 3.

Funderade på Ghost of Tshusima men fick bli de andra ps4 spelen jag nämnde


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Si sommar har jag spelat ock klarat av följande spel.
Shadow Warrior 2
Bloodstained curse of the moon 2
8-bit armies
Brütal Legend

Sedan har jag lirat en massa ESO greymoor.

Medlem

Det blev Days Gone till PS4 för hela slanten. Skulle bara testa lite, sen gick det inget vidare med att sluta. Fantastiskt spel i mitt tycke.
Lyckades till och med fixa en platinum på det.

Pansarknekt

Klarade POE2. Bra spel men lite hafsigt bitvis. 4/5.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Haft speluppehåll större delen av sommaren efter att ha spenderat våren med både nyare och äldre spel som bl a Gears V, Prince of Persia: The Forgotten Sands, A Plague Tale: Innocence, Prey, Max Payne 3, Life is strange: Before the Storm och The Witcher 3.

Fortsatte med The Witcher 3 för en dryg vecka sedan. Det blev visst inte klart...

Medlem

Har spelat igenom Assassins creed Black flag och Syndicate bara för att nu börja Horizon zero dawn.

Medlem

Jo jag har lirat genom crash n sane trilogy, spyro triogin och yoshis island på snes

Skriv svar