Ny Assassin's Creed: Valhalla-trailer visar originaltrailern fast med Tjeivor!

Robot
Ny Assassin's Creed: Valhalla-trailer visar originaltrailern fast med Tjeivor!

Bonus: lyssna på det officiella soundtracket samtidigt.

#assassins-creed-valhalla


Medlem

Eivor är ett kvinnonamn. Nöff said.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Frän trailer. Ser fram emot spelet.
Hoppas det inte är lika stort och MMO'it som Odyssey...

Medlem
Citat:

Vem kommer du lira Valhalla som?

Svårt val. Å ena sidan vill jag att min viking ska ha skägg.
Å andra sidan är Lagertha från Vikings den ballaste karaktären i serien.

Jag kanske får hoppas på mods till PC-versionen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Baronova:

Svårt val. Å ena sidan vill jag att min viking ska ha skägg.
Å andra sidan är Lagertha från Vikings den ballaste karaktären i serien.

Jag kanske får hoppas på mods till PC-versionen.

Tjeivor med skägg? Varsågod.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Alexa, spela ”Best of both worlds”!

FM-guru
F.d. Sisyr

Om jag skaffar spelet (tveksamt) lär jag lira som snubben. Namnet skaver dock. Får föreställa mig ett "A Boy Named Sue"-scenario. Som farsan till protagonisten i sången säger;

"Son, this world is rough
And if a man's gonna make it, he's gotta be tough
And I knew I wouldn't be there to help you along
So I gave you that name and I said goodbye
I knew you'd have to get tough or die
And it's the name that helped to make you strong"

Medlem

Kommer kännas konstigt att spela som en kille med namnet Eivor.

Skribent

Jag ställer mig bakom denna rubrik, den var rolig. Med det sagt, brukar jag föredra att spela som kille.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Om jag skaffar spelet (tveksamt) lär jag lira som snubben. Namnet skaver dock. Får föreställa mig ett "A Boy Named Sue"-scenario. Som farsan till protagonisten i sången säger;

"Son, this world is rough
And if a man's gonna make it, he's gotta be tough
And I knew I wouldn't be there to help you along
So I gave you that name and I said goodbye
I knew you'd have to get tough or die
And it's the name that helped to make you strong"

Låtsas att dom säger Ivar eller Einar så funkar det nog.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Man måste väl inte bestämma sig en gång för alla, utan kan byta hela tiden?
https://www.fz.se/nyhet/283917-sa-latt-vaxlar-du-mellan-kill-...

Väldigt praktiskt.
Väntar man i kön till toa, det är upptaget och inte är unisextoa, är det bara att byta kön...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hon har gjort för mycket ansiktes lyftning antar jag,

Medlem

Även om jag tycker "Eivor" är larvigt namn så är det ett gammalt fornnordisk mans-namn, så på den fronten så är det nog inga konstigheter. De kunde däremot ha valt något bättre namn för båda istället för att vara lata :).

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Eivor är ett kvinnonamn. Nöff said.

Och ett tantnamn därtill.

Angående val av kön så blir det nog en tjeivor så småningom. Mest troligt till nedsatt pris. Är fortfarande inte helt såld på estetiken i spelet. Vilket är en av de få saker som de nyare Assassin's Creed ofta haft till sin fördel. Snygg parkour, hyfsad stealth/combat och vackra miljöer. Annars lämnar de dessvärre en hel del att önska.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av mrpijey:

Även om jag tycker "Eivor" är larvigt namn så är det ett gammalt fornnordisk mans-namn, så på den fronten så är det nog inga konstigheter. De kunde däremot ha valt något bättre namn för båda istället för att vara lata :).

Eivor har aldrig varit ett maskulint namn.

Medlem

Hade tänkt mig tjeivor först för att namnet inte passar till en man. Men samtidigt tycker av de gameplay jag sett så drar det mer åt killvor oavsett namnet. Ser fram emot att vara en stor och stark viking som ger ifrån sig stridsrop likt åskan i himlen.

Medlem

@Sisyr: Helt rätt, hade fel där. Men det är iaf ett gammalt namn som härstammar från Eyvor. Men som påpekat, ett kvinnligt namn. Gissar på att de valde samma för båda för att vara lata istället för att ha olika namn för dem. Antagligen för att spara in på skådespeleriet då de bara behöver spela in en version med ett namn.

Eyvor/Ragnar eller nåt hade varit bättre

Medlem

Lirar alltid som kille i spel när valet ges. Lirade dock som kvinna i DisHonored 2 då hon fick en massa nya andra krafter jämfört med Corvos.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Inkompetent research team hos ubisoft... oväntat.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tänk att gamers hakar upp sig så mycket på namn. Speciellt när man ser diverse konstigheter under multiplayer. T.ex så var Fall Guy tvungna att ta bort alla alias pga olika obscena namn.

Medlem

ac odyssey är enda spelet någonsin där jag valt att spela som tjejen, men det var för jag läste innan att den röstskådisen var mer behaglig än den manliga. känns mer realistiskt att vara ett manligt anabolamonster när man slaktar en massa


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Även om jag tycker "Eivor" är larvigt namn så är det ett gammalt fornnordisk mans-namn, så på den fronten så är det nog inga konstigheter. De kunde däremot ha valt något bättre namn för båda istället för att vara lata :).

Vette fan om det var särskilt vanligt att män bar namnet Eivor. Einar var nog betydligt vanligare. Men Eivor kanske var vanligt i Danmark eller Norge?. Känns dock lite som att utvecklarna har legat på latsidan. Kanske för att slippa spela in fler repliker?

Medlem

Det blir Ingvor för mig, då ingen av de kommer spelas.

Spelet i sig verkar helt okej, men att investera en ansenlig mängd tid för enbart "duttsamlande" är en svunnen era för mig.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ac odyssey är enda spelet någonsin där jag valt att spela som tjejen, men det var för jag läste innan att den röstskådisen var mer behaglig än den manliga. känns mer realistiskt att vara ett manligt anabolamonster när man slaktar en massa

Tyckte femshep hade en betydligt bättre röstskådespelare i ME1-3.

Jag brukar välja om jag ska köra på kvinnlig eller manlig karaktär (om det bara finns två karaktärer att välja på) 80% baserat på röstskådespelaren.

Medlem

Tjeivor här, har en tendens att allt välja att spela som tjej. Vet inten men tuffar tjejer är coolt

Medlem

Av det lilla jag sett så tror jag att det blir tjeivor, gillar röstskådisen mer än den manliga.. än så länge.

Inaktiv

Har frågat lite om det här med namnet i kanaler och forum med majoriteten engelsktalande. Man kunde inte bry sig mindre, Eivor känns inte allt tantigt för någon förutom oss

Så namnet kommer funka fint. Jag själv spelar med kvinnlig karaktär oftast ändå

Körde Kassandra i Odyssey och det var sååå bra, blir Manlig Eivor denna gång.

Passar mer med manlig Viking


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Hon ser ut som Senuas arga syster, bara plus!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Har frågat lite om det här med namnet i kanaler och forum med majoriteten engelsktalande. Man kunde inte bry sig mindre, Eivor känns inte allt tantigt för någon förutom oss

Så namnet kommer funka fint. Jag själv spelar med kvinnlig karaktär oftast ändå

Nej, det är ju helt och hållet en associationsgrej. Och lägger man till ett engelsk uttal tycker jag nästan att namnet klingar mer maskulint än feminint. Noterar även att alla fornnordiskt inspirerade namn i Skyrim med ändelsen -or eller -vor tillhör män. Så vi är tydligen fler som känner så.

Visst känns det som ett lite udda namnval utifrån ett skandinaviskt perspektiv, men man vänjer ju sig snabbt. Å andra sidan vet jag inte hur stort utbudet är bland könsneutrala fornnordiska namn. De hade kanske inte så mycket att välja på om de kände sig nödgade att hitta ett namn som skulle täcka båda valen.

12
Skriv svar