Ny gamepad avslöjar Xbox Series S

Robot
Ny gamepad avslöjar Xbox Series S

Ryktena kring den billigare varianten av Xbox Series X tätnar.

#xbox-series-s, #xbox-series-x


Medlem

läckte inte den vita kontrollen ut för flera veckor sedan?

Medlem

Jag är på "team playstation" även om jag stör ihjäl mig på platformskrigen med "PC masterrace" osv...MEN jag oroar mig över Series S, Om de släpper en nextgen consol billigare än PS5 med den enda nackdelen att spelen inte körs över 60fps så tror jag detta kan vara ett riktigt dråpslag emot PS5. Jag kommer köpa PS5 men samtidigt så är frågan när och ens om jag någonsin kommer ha en TV som klarar över 60hz i 4k ? eller över 60 i 1080p ens ? Stadiga 60fps i 1080p eller 4K vore ju mumma men över detta...ja då måste man ju köpa en helt ny monster TV också

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag är på "team playstation" även om jag stör ihjäl mig på platformskrigen med "PC masterrace" osv...MEN jag oroar mig över Series S, Om de släpper en nextgen consol billigare än PS5 med den enda nackdelen att spelen inte körs över 60fps så tror jag detta kan vara ett riktigt dråpslag emot PS5. Jag kommer köpa PS5 men samtidigt så är frågan när och ens om jag någonsin kommer ha en TV som klarar över 60hz i 4k ? eller över 60 i 1080p ens ? Stadiga 60fps i 1080p eller 4K vore ju mumma men över detta...ja då måste man ju köpa en helt ny monster TV också

HDMI 2.1 har redan börjat bli standard i nya generationens TV-apparater, så om något år kommer man garanterat kunna få tag på en inte alltför dyr TV som klarar av 4k i 120hz. Men ja, att uppgradera både TV och konsol för att maximera upplevelsen blir ju en ganska saftig historia..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vercadi:

läckte inte den vita kontrollen ut för flera veckor sedan?

Jo, men det var utan förpackning och det konkreta omnämnandet av Xbox Series S.


signatur
jbx
Medlem

Har själv nyligen skaffat en LG CX 65” som står och väntar på ps5 och Series X. Men en serie S är nog perfekt för barnfamiljer speciellt med Xbox GamePass, så får ungarna nöja singles spelen som finns där. Kommer bli billigare än ps5, garanterat.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

NuZ
Testpilot

Intressant att han säger att han köpt den online och butiken säger han fick den av en ”homie”?! MS anställd som kränger dosor tror jag

Den ser riktigt mysig ut och tror Series S kommer sälja rätt bra till barnfamiljer och de utan 4K tv


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jo det är klart men att övertyga frugan att vi snart borde köpa en TV igen efter att ha köpt en 65" Samsung ue9505 för ett år sedan för en bit över 30k blir en LITEN utmaning Men ja...vänta något år och köpa en senare får det bli

Medlem

Minns inte exakt när det var men jag tror att det var ett microsoft event på e3 2018, då phil spencer avslutade showen och pratade om our next consoles. Alltså i plural. Så detta med två konsoler var ju redan bekräftat över 2 år sedan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jbx:

Har själv nyligen skaffat en LG CX 65” som står och väntar på ps5 och Series X. Men en serie S är nog perfekt för barnfamiljer speciellt med Xbox GamePass, så får ungarna nöja singles spelen som finns där. Kommer bli billigare än ps5, garanterat.

Jag skulle tro att de kommer göra sin prenumerationsmodell på bred front, dvs teckna dig för Game Pass Ultimate i ett visst antal år och få Xboxen "på köpet".


signatur
NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag skulle tro att de kommer göra sin prenumerationsmodell på bred front, dvs teckna dig för Game Pass Ultimate i ett visst antal år och få Xboxen "på köpet".

Min tanke också för skulle vara en guldgruva för MS. Men svårt med EU lagar om bindningstid osv. Så kanske betala i förskott? Alltså betala 5k kr för GP och få en konsol på köpet för att kringgå sånna saker.

Juridik är inte min starka sida men jag tror def. På din tanke där Calle


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

It's not a lake, it's an ocean

Branschens sämst bevarade hemlighet. Ryktena har ju varit i sving i flera års tid och bara namnet Xbox Series X antyder ju att det kommer minst en modell till. Om de ville hålla det hemligt skulle de bara ha gått ut med att den nya konsoler heter Xbox. Hoppas de hinner avtäcka konsolen och avslöja priset innan det också läcker. Kommer dedignen vara mer traditionell? Lägger de sig så lågt som 299 USD?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NuZ:

Min tanke också för skulle vara en guldgruva för MS. Men svårt med EU lagar om bindningstid osv. Så kanske betala i förskott? Alltså betala 5k kr för GP och få en konsol på köpet för att kringgå sånna saker.

Juridik är inte min starka sida men jag tror def. På din tanke där Calle

Telecom-branschen behöver väl inte sådana metoder, där är ju alltid telefonen "på köpet"?


signatur
Avstängd
Skrivet av NuZ:

Min tanke också för skulle vara en guldgruva för MS. Men svårt med EU lagar om bindningstid osv. Så kanske betala i förskott? Alltså betala 5k kr för GP och få en konsol på köpet för att kringgå sånna saker.

Juridik är inte min starka sida men jag tror def. På din tanke där Calle

Jag har aldrig hört talas om några lagar som skulle begränsa såna här avbetalningsplaner. Låter väldigt standard.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Telecom-branschen behöver väl inte sådana metoder, där är ju alltid telefonen "på köpet"?

Skrivet av Pungvred:

Jag har aldrig hört talas om några lagar som skulle begränsa såna här avbetalningsplaner. Låter väldigt standard.

Ja nu när ni säger det så. Men typ alla bindningstider (Mobil/TV osv) har ju försvunnit. Är ju avbetalningar på köp av telefon/digitalbox osv nu ju?! Eller har jag missat något?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

jbx
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja nu när ni säger det så. Men typ alla bindningstider (Mobil/TV osv) har ju försvunnit. Är ju avbetalningar på köp av telefon/digitalbox osv nu ju?! Eller har jag missat något?

Tror du har rätt, förut var det ofta ”telefonen för endast 1kr, när du tecknar abonnemang”. Nu är det mer att du betalar telefon och abonnemang för sig. Eller?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Tror du har rätt, förut var det ofta ”telefonen för endast 1kr, när du tecknar abonnemang”. Nu är det mer att du betalar telefon och abonnemang för sig. Eller?

Du betalade för telefonen förr med abonemanget,.. jämför hur dyrt ett mobilab var förr vs med idag..

https://ringabilligt.se/allt-var-inte-battre-forr/

Ambassadör
Xbox

Blir nog trevligt detta.

Xbox All Access heter programmet ni pratar om btw, där man köper konsol+ Xbox Game Pass på månadsbetalning.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av jbx:

Har själv nyligen skaffat en LG CX 65” som står och väntar på ps5 och Series X. Men en serie S är nog perfekt för barnfamiljer speciellt med Xbox GamePass, så får ungarna nöja singles spelen som finns där. Kommer bli billigare än ps5, garanterat.

Jag har varit sugen på en sådan med, men vågar inte köpa oled pga burn in.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Jag har varit sugen på en sådan med, men vågar inte köpa oled pga burn in.

Jag har LG OLED C9. Det finns många smarta funktioner på TVn som hindrar inbränningar. Jag hade inte varit orolig om jag var du.

jbx
Medlem
Skrivet av xdrive:

Jag har varit sugen på en sådan med, men vågar inte köpa oled pga burn in.

Jag med! Men det sitter bara i huvudet, har använt LG C7 som datorskärm i 6 månader. Inte en inbränning, testade även att leta inbränningar med ”red screen”. Nada! Har spelat i snitt 4-5 timmar om dagen sen 2018 på min C7 innan den blev datorskärm till den tillslut gick sönder (spräckt skärm).
Men jag vet vad du menar för jag är lika nojig. Men efter att ha jämför med årets Samsung i samma prisklass (30k) blev jag helt avtänd när det svarta partierna i bilden såg lysande gråa ut när du inte satt precis rakt framför skärmen. Svärtan var inte heller lika perfekt som oled.
Så jag väljer bildkvalité och noja före sämre bild och inte orolig.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Branschens sämst bevarade hemlighet. Ryktena har ju varit i sving i flera års tid och bara namnet Xbox Series X antyder ju att det kommer minst en modell till. Om de ville hålla det hemligt skulle de bara ha gått ut med att den nya konsoler heter Xbox. Hoppas de hinner avtäcka konsolen och avslöja priset innan det också läcker. Kommer dedignen vara mer traditionell? Lägger de sig så lågt som 299 USD?

Finns rykten som säger 199 USD. I vilket fall som helst kommer den vara billigare än både Series X och Ps5.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av jbx:

Jag med! Men det sitter bara i huvudet, har använt LG C7 som datorskärm i 6 månader. Inte en inbränning, testade även att leta inbränningar med ”red screen”. Nada! Har spelat i snitt 4-5 timmar om dagen sen 2018 på min C7 innan den blev datorskärm till den tillslut gick sönder (spräckt skärm).
Men jag vet vad du menar för jag är lika nojig. Men efter att ha jämför med årets Samsung i samma prisklass (30k) blev jag helt avtänd när det svarta partierna i bilden såg lysande gråa ut när du inte satt precis rakt framför skärmen. Svärtan var inte heller lika perfekt som oled.
Så jag väljer bildkvalité och noja före sämre bild och inte orolig.

Önskar jag inte oroade mig för det. Men om det vore så ovanligt med burn-in så undrar jag varför de inte helt enkelt bara kan täcka det med garanti. Tyvärr skulle aldrig få sinnes-ro så jag nöjer mig med QLED. Ser ingen skillnad i 99% av fallen ändå.

Bra sammanfattning här:
https://www.youtube.com/watch?v=w5DNEvYbkT8

NuZ
Testpilot

Garantin på dosan går ut 5 november 2021 också. Ni såg det här först


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

jbx
Medlem
Skrivet av NuZ:

Garantin på dosan går ut 5 november 2021 också. Ni såg det här först

😳 good find!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

1
Skriv svar