Xbox Series X släppmånad bekräftad

Robot
Xbox Series X släppmånad bekräftad

"Holiday 2020" är nu november, fast utan Halo Infinite.

#xbox-series-x


Medlem

Holiday 2020 har alltid syftat på november, speciellt med tanke på att det i USA räknas från och med Thanksgiving, som är den 26:e november. Detta känns som en riktig icke-nyhet när det inte finns ett spikat datum.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Känns ju inte som att det lär bli Black Friday rabatt ifall konsolerna kommer ut en vecka innan...?

Medlem

Detta är en inbjudan till Sony att komma med ett släppdatum, så kan Microsoft kontra med några dar eller en vecka innan.

Eller rent av samma dag?

Men enligt rykten så verkar ju 5 November vara datumet som gäller enligt Spawn Wave.

I mina ögon dock, spelar det ingen roll vem som släpper när och till vilket pris. Nextgen-vinnaren är sorgligt nog ganska given på förhand.

Medlem

Om detta stämmer https://wccftech.com/xbox-series-x-could-release-on-november-... så kommer också de nya RDNA-grafikkorten släppas runt september-oktober då Lisa Su bekräftade att dessa släpps innan konsolerna.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Lite fail att inte släppa den tillsammans med Halo Infinite som det var tänkt.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Lite fail att inte släppa den tillsammans med Halo Infinite som det var tänkt.

Skickade vidare ditt meddelande till covid-19

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Känns ju inte som att det lär bli Black Friday rabatt ifall konsolerna kommer ut en vecka innan...?

Knappast! Men känns spontant som att Playstation 5 kommer sälja slut ändå men det blir nog tveksamt kring Xbox series X.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Dex
Medlem
Skrivet av Andreas88:

Känns ju inte som att det lär bli Black Friday rabatt ifall konsolerna kommer ut en vecka innan...?

Nä lär inte bli någon rabatt på Black Friday, men där är ändå många som handlar även till full pris under Black Friday så tror det är rätt viktigt för både Sony och Microsoft att få ut konsolerna innan dess så folk oftast handlar mer då. Framför allt i USA då.

Skribent
Skrivet av Belfry:

Holiday 2020 har alltid syftat på november, speciellt med tanke på att det i USA räknas från och med Thanksgiving, som är den 26:e november. Detta känns som en riktig icke-nyhet när det inte finns ett spikat datum.

"Holiday" räknas från Thanksgiving fram till nyår (ibland inkluderar man till och med oktober). Även om december inte kändes särskilt troligt så har vi det nu svart på vitt att det är november som gäller, och så här i Corona-tider är det inte omöjligt att de hade blivit tvungna att använda denna "buffermånad", vilket kan vara en av anledningarna till att de inte gick ut med november som släppmånad redan från början.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Skickade vidare ditt meddelande till covid-19

Som inte endast är boven i dramat. Gameplayet fick mycket kritik också.

Medlem

@Rakoon: Du borde skicka det vidare till han som beslutade att alla spelen ska vara cross-gen första perioden och att Halo: Infinite primärt ser ut som ett last-gen spel.

Medlem

Kan andas ut att jag har kommit till sans att jag inte behöver köpa någon konsol av next gen vid release. Ingen av konsolerna har någon killer app.

Medlem

Lutar åt att avboka om det inte kommer någon ny nextgen exklusivt spel, kan vänta till dessa kommer.

Medlem

Trevligt trevligt. Bra info.

KoP
Medlem

Halo eller ej påverkar inte mitt köpbeslut direkt. Halo dog för mig efter Halo 3. SÅ kul är inte den spelserien. :'D

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

@Rakoon: Du borde skicka det vidare till han som beslutade att alla spelen ska vara cross-gen första perioden och att Halo: Infinite primärt ser ut som ett last-gen spel.

Ja det är jättedumt att inte tvinga folk köpa en ny konsol. Kan någon säga det till utvecklarna på PC också. Dags att göra spelen exklusiva till RTX kort bara. Så dumt att ge andra möjligheten att spela nya spel också.

Medlem

Fortfarande ingen info om priser


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Spelar inte halo så påverkar inte mitt köp kommer bli en x för mig och baserat på det dom visade så har dom lite o jobba på gällande Halo infinity
Men misstänker det var lite tvång från puttemjuk.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Fortfarande ingen info om priser

Billigare än 5500:- kan jag inte tänka det blir iaf men inte heller nästan 10 000 som man ser på vissa svenska sidor


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Billigare än 5500:- kan jag inte tänka det blir iaf men inte heller nästan 10 000 som man ser på vissa svenska sidor

Kommer inte bli billigare än 6000 här i sverige med alla våra skatter and shit


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag tror att det kommer bli bra. Det kommer att gå och spela 3500+ spel vid släpp, dag 1, direkt på momangen. Om man äger dem det vill säga.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag tror att det kommer bli bra. Det kommer att gå och spela 3500+ spel vid släpp, dag 1, direkt på momangen. Om man äger dem det vill säga.

Jag tror att du har fel. Att spela gamla spel på en ny konsol är bra, men då Xbox knappt har något bra exklusivt spel från nuvarande generation så blir det fattigt då majoriteten av spel är till gamla Xbox och 360.

Sony har ett enormt övertag här. Att få spela om mästerverk som God of War, Horizon, Spiderman, Ghost of Tsushima, med mycket mera, i bättre kvalité är klart lockande.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Skickade vidare ditt meddelande till covid-19

Covid-19 är inte ansvarig för att spelet ser platt & trist ut

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av ZeroSaberX:

Covid-19 är inte ansvarig för att spelet ser platt & trist ut

Det där kan ju diskuteras. Jag tycker definitivt att Halo Infinite ser roligt ut. Next-gen? Nej, snarare som ett snyggt Xbox One-spel. Men absolut ett riktigt Halo, definitivt kul. Återstår att se hur stora förändringar de kan göra under den extra tid de nu har fått.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Ja det är jättedumt att inte tvinga folk köpa en ny konsol. Kan någon säga det till utvecklarna på PC också. Dags att göra spelen exklusiva till RTX kort bara. Så dumt att ge andra möjligheten att spela nya spel också.

Ja, det är dumt för alla dem som vill ha så mycket prestanda som möjligt vid köp av ny konsol. Givetvis kommer denna att dras ner då man måste ta hänsyn till gårdagens teknik.

Att dra en direkt paralell till PC är löjligt. Det är en öppen och dynamisk plattform, går inte ens att jämföra med konsol.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Xbox, pushar inte sin konsol speciellt mycket ,köper du gamepass så är dom mer än nöjda.

Men om man nu har en xbox och vill spela xbox spel på den vassaste hårdvaran så är det ju ett givet köp för många inte alla så klart.

Speciellt om man är student, vi som jobbar kan ganska lätt spara ihop till båda konsollerna.

Men eftersom alla nya spel är bakåtkompatibla med xbox one o xbox x, så behöver man inte stressa.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ja, det är dumt för alla dem som vill ha så mycket prestanda som möjligt vid köp av ny konsol. Givetvis kommer denna att dras ner då man måste ta hänsyn till gårdagens teknik.

Att dra en direkt paralell till PC är löjligt. Det är en öppen och dynamisk plattform, går inte ens att jämföra med konsol.

lol vill man ha prestanda köper man inte en konsol.

Shame on Microsoft för att dom försöker göra xbox till en mer öppen och dynamisk plattform.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Ja, det är dumt för alla dem som vill ha så mycket prestanda som möjligt vid köp av ny konsol. Givetvis kommer denna att dras ner då man måste ta hänsyn till gårdagens teknik.

Att dra en direkt paralell till PC är löjligt. Det är en öppen och dynamisk plattform, går inte ens att jämföra med konsol.

Förvandlades The Witcher 3 till ett 360/PS3-spel i samma veva som det portades till Switch?

Allt beror helt och hållet på hur man går till väga. Bygger man två olika versioner av samma spel kan man göra mer än att bara skala ner, man kan plocka bort funktioner helt och hållet om det är nödvändigt för att kunna driva spelet. Eller bygga om samma sektioner så att de är snarlika men egentligen helt annan kod.

12
Skriv svar