Control får lanseringsdatum på Steam

Robot
Control får lanseringsdatum på Steam

Ett år efter Epic Game Store kommer Remedys övernaturliga shooter till Steam.

#control, #remedy-entertainment


Medlem

Fritt från diverse barnsjukdomar. Jag väntar gärna på Steamversioner.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Fritt från diverse barnsjukdomar. Jag väntar gärna på Steamversioner.

Upplevde inga barnsjukdomar vid release när jag spelade igenom det. Fast det spelar ju ingen roll om man spelade det vid release eller ett år senare. Sjukt bra spel oavsett 👍

Medlem

Oh ja tack som man har väntat även om det ser ljust ut så man nästan kräks. I trailers och så ser det iallafall inte så illa ut gameplaymässigt

Medlem

Samtidigt som Wasteland 3 alltså? Det blir nog den eftersom jag redan köpt den i och med Figc.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Gen
Medlem

Köp det! Bara köp det, så jävla bra.

Skribent

Slog till när det var på rea på Epic, men inte startat det än. Jag har märkt på senare år att jag blivit jävligt bra på att köpa spel när jag anser de vara billiga men samtidigt blivit jävligt dålig på att spela själva spelen.

Nästan så tanken på att spela spelet trumfar att faktiskt spela spelet, om någon förstår hur jag menar?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Slog till när det var på rea på Epic, men inte startat det än. Jag har märkt på senare år att jag blivit jävligt bra på att köpa spel när jag anser de vara billiga men samtidigt blivit jävligt dålig på att spela själva spelen.

Nästan så tanken på att spela spelet trumfar att faktiskt spela spelet, om någon förstår hur jag menar?

I hear you brother

Medlem
Skrivet av Shadee:

Slog till när det var på rea på Epic, men inte startat det än. Jag har märkt på senare år att jag blivit jävligt bra på att köpa spel när jag anser de vara billiga men samtidigt blivit jävligt dålig på att spela själva spelen.

Nästan så tanken på att spela spelet trumfar att faktiskt spela spelet, om någon förstår hur jag menar?

Ungefär så ja! ☺️

Medlem
Skrivet av Shadee:

Slog till när det var på rea på Epic, men inte startat det än. Jag har märkt på senare år att jag blivit jävligt bra på att köpa spel när jag anser de vara billiga men samtidigt blivit jävligt dålig på att spela själva spelen.

Nästan så tanken på att spela spelet trumfar att faktiskt spela spelet, om någon förstår hur jag menar?

Ja, jag vet inte hur många gånger det hänt. Men efter att jag börjat studera för ett år sedan har jag blivit lite bättre på att spela igenom "gamla" spel istället för att köpa nya. Jag har inte pengarna just nu att köpa spel och inte spela dom


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

https://505games.com/introducing-control-ultimate-edition/

Att låsa PS5/XSX-uppgraderingen bakom Ultimate Edition är ju rätt så jäkla grisigt.

Medlem
Skrivet av Dischange:

https://505games.com/introducing-control-ultimate-edition/

Att låsa PS5/XSX-uppgraderingen bakom Ultimate Edition är ju rätt så jäkla grisigt.

ACG har lite att säga om det...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Köpte det för 2 veckor sen på greenmangaming och slogs över hur dyrt det var ~600 spänn
snabb googlade och såg att det låt runt samma på cdon och bla bla...

Förundrades och gubbsuckade åt att det låg runt 420 spänn på Epic

Fråga: I min hjärna trodde jag alltid spelen var dyrare på steam och Epic men Epic kanske alltid haft lite bättre priser?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Zymac:

så folk är griniga för att dom inte får något som aldrig var utlovat från första början?
skulle ju dessutom bli massa extra krångel för utvecklarna att supporta 2 olika versioner, känns rätt förståeligt att dom väljer den kompletta versionen. lite tråkigt, sure, men dom hade ju kunnat skita i det totalt.

Skribent
Skrivet av Kilrah:

I hear you brother

Skrivet av Pappa Zappa:

Ungefär så ja! ☺️

Skrivet av Oakenborn:

Ja, jag vet inte hur många gånger det hänt. Men efter att jag börjat studera för ett år sedan har jag blivit lite bättre på att spela igenom "gamla" spel istället för att köpa nya. Jag har inte pengarna just nu att köpa spel och inte spela dom

Skönt att jag inte är ensam.
Känner mig inte särskilt intelligent när jag kollar backloggen och sedan sneglar mot nuvarande rean på GOG/Steam/Epic...

Skrivet av Shadee:

Skönt att jag inte är ensam.
Känner mig inte särskilt intelligent när jag kollar backloggen och sedan sneglar mot nuvarande rean på GOG/Steam/Epic...

Det blir lättare när man inser att man redan har större delen av de intressanta spelen på rean.

Skribent
Skrivet av eddie the eagle:

Det blir lättare när man inser att man redan har större delen av de intressanta spelen på rean.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Köpte det för 2 veckor sen på greenmangaming och slogs över hur dyrt det var ~600 spänn
snabb googlade och såg att det låt runt samma på cdon och bla bla...

Förundrades och gubbsuckade åt att det låg runt 420 spänn på Epic

Fråga: I min hjärna trodde jag alltid spelen var dyrare på steam och Epic men Epic kanske alltid haft lite bättre priser?

Tror epic haft dem billigare ja. Tror det genomsyrar den platformen att de försöker locka med mycket gratis och billigare priser.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

så folk är griniga för att dom inte får något som aldrig var utlovat från första början?
skulle ju dessutom bli massa extra krångel för utvecklarna att supporta 2 olika versioner, känns rätt förståeligt att dom väljer den kompletta versionen. lite tråkigt, sure, men dom hade ju kunnat skita i det totalt.

Mjo, folk blir griniga för att företag vill tjäna pengar.

Din kommentar är dock av sådan karaktär som folk lägger för att rättfärdiga ett köp eller handling som de egentligen inte är så glad över. Företags praxis eller handling går oftas att rättfärdiga (hör fortfarande folk som försvarar fallout) på ett eller annat sätt, men summa sumarum är att konsumenten är den som tar smällen.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Mjo, folk blir griniga för att företag vill tjäna pengar.

Din kommentar är dock av sådan karaktär som folk lägger för att rättfärdiga ett köp eller handling som de egentligen inte är så glad över. Företags praxis eller handling går oftas att rättfärdiga (hör fortfarande folk som försvarar fallout) på ett eller annat sätt, men summa sumarum är att konsumenten är den som tar smällen.

förstår inte logiken, att konsumenten får ta smällen kan man ju nästan argumentera om allt så fort man är tvungen att betala? och vad har fallout med saken att göra?
försöker bara rättfärdiga folket som faktiskt får utföra arbetet, vilket i det här fallet handlar om en gratis uppdatering.
individer får lägga tid på arbetet och företaget får betala löner på något som inte är särskilt inkomstbringande.

tycker det är förståeligt att dom inte väljer att supporta standard versionen då folk äger olika delar av spelet och det var aldrig ens något som var utlovat.

varför gråta över initiativ som egentligen är mer konsument vänligt än vad saker tidigare varit, man har aldrig fått gratis uppgradering av ett spel till nästa generation, det har varit återsläpp och återköp.

Medlem

tuckdragon:
Med tanke på att expansionen AWE inte ens är släppt än så tycker jag att det är rätt dåligt när innehållet är identiskt med Deluxe Edition.
Men visst, det var väl knappast oväntat att den här typen av utgåvor skulle dyka upp för att ge fingret till smart delivery och dylikt.

Gen
Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Köpte det för 2 veckor sen på greenmangaming och slogs över hur dyrt det var ~600 spänn
snabb googlade och såg att det låt runt samma på cdon och bla bla...

Förundrades och gubbsuckade åt att det låg runt 420 spänn på Epic

Fråga: I min hjärna trodde jag alltid spelen var dyrare på steam och Epic men Epic kanske alltid haft lite bättre priser?

Inte alltid...bara ibland. Finns dessutom flera spel som är dyrare på Epic än Steam.

Det jag hoppas på är att alla spel blir billigare på Epic eftersom Steam inte tog en lika stor del av kakan (30%) som Epic (12% eller vad det var). Sett det lite mer nu men fortfarande inte tillräckligt ofta.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

förstår inte logiken, att konsumenten får ta smällen kan man ju nästan argumentera om allt så fort man är tvungen att betala? och vad har fallout med saken att göra?
försöker bara rättfärdiga folket som faktiskt får utföra arbetet, vilket i det här fallet handlar om en gratis uppdatering.
individer får lägga tid på arbetet och företaget får betala löner på något som inte är särskilt inkomstbringande.

tycker det är förståeligt att dom inte väljer att supporta standard versionen då folk äger olika delar av spelet och det var aldrig ens något som var utlovat.

varför gråta över initiativ som egentligen är mer konsument vänligt än vad saker tidigare varit, man har aldrig fått gratis uppgradering av ett spel till nästa generation, det har varit återsläpp och återköp.

Det är väldigt bra om du tycker som så och är nöjd med ditt köp. Det jag syftar på är att många INTE är nöjda med sin produkt men för att inte tappa ansiktet för att de gjort fel med ett köp eller investering så försvarar man det till 100%. Tog fallout som exempel då det vara fanboys som försvarade bethesda för allt de gjorde, men när fallout76 kom så började tom de vackla lite.

"Ta smällen" för extra kostnader för ett spel man redan köpt. Om jag köper ett spel så räknar jag inte med att behöva köpa om det efter ett år för att kunna spela det.
Vet inte om detta spelet var ett fullpris spel eller hur det såg ut på Epic. De har dock promotat epic som bättre för devs, så jag hoppas de fått tillräckligt med pengar så att devs och företag fått profit.

De som redan har spelet kunde kanske fått gratis uppdatering till ultimate?

Har själv dålig insikt i olika generationer av konsoler, så vet inte hur de brukar göra. På PC har jag fått vissa uppgraderade versioner gratis för jag ägde originalet (bioshock är en som kommer till minnes).

1
Skriv svar