När blev du glatt överraskad senast?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Periferin utanför sweetspot blir suddig & lägre upplöst.
I framtiden med eyetracking löses väll det problemet

Tror faktiskt den riktiga skillnaden är när det väl dyker upp headsets med retina display, typ som Varjo-vr1.
Kostar ju dock, *host* 60 lax.

Men ja det kanske finns andra lösningar med adaptive resolution eller något.
Tycker definitivt inte att det lilla suddiga på index är en dealbreaker, första vive var ju typ som det suddiga fast i hela headsetet.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Tror faktiskt den riktiga skillnaden är när det väl dyker upp headsets med retina display, typ som Varjo-vr1.
Kostar ju dock, *host* 60 lax.

Men ja det kanske finns andra lösningar med adaptive resolution eller något.
Tycker definitivt inte att det lilla suddiga på index är en dealbreaker, första vive var ju typ som det suddiga fast i hela headsetet.

Ja det förståss.
Men kanske kommande HP Reverb G2 kan bli en positiv överraskning när det gäller tydlig bild


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag blev glatt överraskad av GTA V. GTA serien har aldrig riktigt varit något för mig men efter att ha fått det gratis på epic och efter alla positiva betyg det hade fått, så installerade jag det och spelade det och tyckte det var väldigt roligt och annorlunda från det jag har spelat tidigare.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

It's not a lake, it's an ocean

2019 var ett bra år. Jag överraskades positivt av A Plague Tale, av Xbox One X, blev förälskad i Yooka-Laylee and the Impossible Lair och spelade en hel drös med spel till Wii U där Donkey Kong Country: Tropical Freeze var en väldigt glad överraskning och förmodligen det bästa spelet till konsolen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Control , riktigt snyggt, mysigt och välgjort.

Medlem

M.2 hårddiskar. Fixade 2...bästa jag någonsin haft.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Snygga men tänkte mer typ nått sånt här

Skrivet av Nocternity:

Ohh! Det råkar inte vara en ESP hängandes på väggen??

Om du inte gjort det, så kolla in Displate.com. Dom säljer tavlor med motiv tryckts på metall, jäkligt läckra och lätta att smacka upp på väggen!

Edit: såg nu att jag inte var först om Displate, haha

Njae men nästan, en LTD Mh-1000 med floyd den är riktigt fin


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Testpilot

Hellblade Senuas Sacrifice som var en upplevelse jag inte hade förväntat mig.

Medlem

I spelväg, Minecraft! Alltid tyckt det sett lite mäh ut, aldrig egentligen känt mig sugen på att ens pröva. Tills kanske för 3 månader sen, nu kan jag inte sluta spela det...så bra!

Rent allmänt fick man sig en positiv överaskning senast igår. Flickvännen lagade en måltid som faktiskt smakade bra. (tror inte hon läser FZ-forum..?)

Medlem

Fick köpa en polares gamla Vive med DAS och tog hem det igår. Idag testade jag Alyx och oh my god vilken game changer! Visste att det skulle vara bra men inte så här bra och framför allt inte på Vive OG. Ett spel man måste uppleva för att förstå grejen helt klart.

Saker som var najs:

Tappade en spritflaska i golvet, sopade undan glasbitarna och tyckte det var kul. Kastade en geigermätare genom en fönsterruta och slog bort de kvarvarande glasbitarna med pistolen. Kastade ett paket tändstickor på en duva. Ser fram mot vad mer för skoj spelet har att bjuda på!

Saker som inte var najs:

Behövde stänga av för att sova.

Medlem
Skrivet av Maggot:

I spelväg, Minecraft! Alltid tyckt det sett lite mäh ut, aldrig egentligen känt mig sugen på att ens pröva. Tills kanske för 3 månader sen, nu kan jag inte sluta spela det...så bra!

Rent allmänt fick man sig en positiv överaskning senast igår. Flickvännen lagade en måltid som faktiskt smakade bra. (tror inte hon läser FZ-forum..?)

Kanske bäst det Det låter som du klankar fett ner på hennes matlagning i vanliga fall, hehe.

Själv köpte jag en Occulus Quest och är rejält nöjd med den.

Medlem

av red dead redemption 2, det var helt enkelt perfekt, exakt som jag hoppades


signatur

//monster

Avstängd

Haha, varje gång jag upptäcker dagen efter att jag hade en glass kvar i frysen när jag trodde att jag hade ätit upp alla dagen innan!

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Pratar du om den asiatiska eller amerikanske? Finns två olika filmer med samma namn om jag minns rätt.

Filmen heter bara Host och handlar om ett par vänner som samlas i ett online möte för en seans till att försöka komma i kontakt någon som har dött. Anledningen till att de samlas online är att filmen är utspelar sig under covid-19 perioden, vilket gör att de får en väldigt bra anledning till att mötas online. Mycket som händer i filmen kan man relatera till, speciellt i början när någon alltid ska krångla med micken osv.. Sedan händer det lite som man absolut inte kan relatera till.. https://www.imdb.com/title/tt12749596/

Medlem

Blev asglad när man köpa en mascot i star citizen i en "turist" butik i staden New Babbage på snöplaneten Microtec. Ännu gladare att Pico pingvinen sparas på ens karaktär när man trycker på 6 tangenten. Och går att ta fram igen nästa gång man loggar inte om inte servern wipats vid en patch
https://starcitizen.tools/Pico_the_Penguin

Sen att man kan stasha vapen på dem skepp som har vapen hyllor. Så är dem där tills skeppet sprängs upp eller servern krashar

Medlem

Escapefromtarkov va de sista som gav mig ett leende i spel irl är det att min dotter just nu lär sig cykla 😎

Medlem

Jag blev glad över att Rdr2 online började fungera så bra med många djur(ps4)och nya exotiska djur. Sen blev jag lika irriterad igen när rockstar valde(kan varit av misstag)att förstöra spelet med en uppdatering. Och sen vägrar at gå tillbaka till den gamla fungerande uppdateringen bara för att GtaV online ska få flera spelare(förstår inte vad anledningen är annars). Så det enda jag kan göra på Rdr2 är att samla på prylar med colector yrket. Och lova mig själv att aldrig spela GtaV online igen....

Medlem

Jag blev riktigt glad när CD PROJEKT inte böjde sig för PKmaffian och feministerna i sitt skapande av spel.
Är man lättsårad så skall man inte vara ute i samhället,då är det bättre med ett madrasserat rum.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Oh, kan du tipsa om några fina filmer? Gärna med tillhörande streamingtjänst.

Har bara börjat leta på Netflix:

The Firm
Jagad
American History X
Double Jeopardy
Jakten på Röd Oktober
Bodyguard
Primal Fear
Basic Instinct
Seven
Nyckeln till frihet
Den gröna milen

Sedan finns det några till där. 👍🥳


signatur

Niet.

jbx
Medlem

Blev glatt överraskad när jag fick nytt jobb igår. Bye bye sjukvården och Hello till IT-branschen.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Efter många år av att vara skeptisk till allting trådlöst pga fördröjning och att behöva ladda hela tiden, så har jag nu köpt både mus och tangentbord utan sladdar. 110% nöjd.
En bonus också att skrivbordet ser mycket mindre skräpigt ut när man blivit av med en massa sladdar.


signatur

8)

Medlem
Skrivet av jbx:

Blev glatt överraskad när jag fick nytt jobb igår. Bye bye sjukvården och Hello till IT-branschen.

Grattis!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Theade:

Har bara börjat leta på Netflix:

The Firm
Jagad
American History X
Double Jeopardy
Jakten på Röd Oktober
Bodyguard
Primal Fear
Basic Instinct
Seven
Nyckeln till frihet
Den gröna milen

Sedan finns det några till där. 👍🥳

Tack! Jag kan riktigt känna den nostalgiska doften av chipsfeta VHS fodral 😊.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det förståss.
Men kanske kommande HP Reverb G2 kan bli en positiv överraskning när det gäller tydlig bild

javisst det lär ju gradvis bli bättre, personligen lär det nog dröja minst 5 år innan jag lägger dom pengarna man gör på ett nytt headset

Medlem
Skrivet av pinky:

Tappade en spritflaska i golvet, sopade undan glasbitarna och tyckte det var kul. Kastade en geigermätare genom en fönsterruta och slog bort de kvarvarande glasbitarna med pistolen. Kastade ett paket tändstickor på en duva. Ser fram mot vad mer för skoj spelet har att bjuda på!

Jag scrollade snabbt igenom kommentarerna och läste denna biten innan jag läste början av din kommentar. Tack och lov att det var in-game...

Medlem
Skrivet av svensson1:

När jag köpte sekiro förra året. Hade aldrig spelat något spel från from software förut, men ett år efter sekiro hade jag nötat igenom DS1-3 och Bloodborne.

Då har du något att se fram emot med demon's souls-remaken med, from Software är genier!

Medlem

Blev glatt överraskad förra helgen när jag grindade isk i eve online, fick fyra rare spawn npc's på raken *vilket aldrig händer*, och alla droppade bra grejer. Vilket möjliggjorde att jag äntligen kunde köpa min första supercarrier. Tiden det har tagit att spara har varit lång och tiden att träna alla skills har varit svinlång, ca ett år. Om man nu skulle köpa sig plex och införskaffa sig skeppet så skulle det landa på ca 400 euro.

Medlem

Dual wielding guns i Hunt Showdown patch 1.4.1 som kom nu i juni!

Medlem

Glad? Överaskad?

...minns en pulka jag hade som liten...

Skämt åh sido, Kingdom Come Deliverance och Subnautica var båda över förvänta.

Medlem
Skrivet av svensson1:

Jag scrollade snabbt igenom kommentarerna och läste denna biten innan jag läste början av din kommentar. Tack och lov att det var in-game...

Hehe ja, det är först på helgen som det ballar ur IRL

123
Skriv svar