Apple kontrar - fimpar Fortnite från App Store

Robot
Apple kontrar - fimpar Fortnite från App Store

Bråket eskalerar och kan komma att avgöras i domstol!

#apple, #fortnite


FM-guru
F.d. Sisyr

Fight, fight, fight!

OML
Medlem

Epic är rättvisans förkämpe i den här frågan (och kanske även i andra frågor). Heja!

Medlem

Ännu en gång bevisar Epic sitt värde. Mycket bra, bara på dem!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Gillar iOS men allt detta bråk som bara går ut över konsumenter får en att överväga att byta till android

Inaktiv
Skrivet av OML:

Epic är rättvisans förkämpe i den här frågan (och kanske även i andra frågor). Heja!

Det återstår väl att se, rent juridiskt alltså? Säga vad man vill om Apple men står det i deras användaravtal att man inte får göra på ett visst sätt så kan det vara någon form av kontraktsbrott. Nu tar jag ingen egen ställning då jag inte vet något eller bryr mig om detta så mycket men menar bara rent tekniskt så vet vi väl inte vilka som har rätt än?

Dock kan jag hålla med kritiken mot Apple och deras ganska stänga system och kontrollbehov över det som sker i AppStore.

SoL
Medlem

Jag gillar apples produkter, har iphone, ipad och apple tv men fy fan vad jag stör mig på deras giriga affärs modell. Kan bli så att jag byter bort apple produkter i fortsättningen.

Medlem

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det återstår väl att se, rent juridiskt alltså? Säga vad man vill om Apple men står det i deras användaravtal att man inte får göra på ett visst sätt så kan det vara någon form av kontraktsbrott. Nu tar jag ingen egen ställning då jag inte vet något eller bryr mig om detta så mycket men menar bara rent tekniskt så vet vi väl inte vilka som har rätt än?

Dock kan jag hålla med kritiken mot Apple och deras ganska stänga system och kontrollbehov över det som sker i AppStore.

Problemet när du uppnår en viss storlek så kommer konkurrenslagarna in. Då är det inte så glasklart vad som gäller längre.

Medlem

Varför vill Apple vara så styrande och tvinga till olika saker? Allt på deras villkor eller kastas ut, som en andra president.

Medlem

alltid kul och se stora företag bete sig som 5 åringar som slås om vem som ska ha traktorn i sandlådan. Något som politiker är världsbäst på. Fast man det största problemet är oss folket som låter dessa idioter hålla på som dom gör.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Problemet när du uppnår en viss storlek så kommer konkurrenslagarna in. Då är det inte så glasklart vad som gäller längre.

Borde inte det vara samma på android då? Tror mer på apples girighet som går ut över oss kunder

Medlem

Appels fana flaggar fortfarande under "Jobs" anda..
My way or the highway.

Medlem

Nu har apple gjort bort sig ordentligt. kommer kosta dom mer än om dom bara givit efter. aja

Medlem

Apple samlar verkligen inte pluspoäng nu för tiden. Känns som de börjar närma sig där Microsoft var för ett antal år sedan. När de bara gjorde misstag efter misstag. Nu för tiden känns ju verkligen Microsoft som the good guy och Apple som fan själv.

Nej, jag håller mig på Apples sida i denna fråga. Vill man finnas på en platform får man anpassa sig till deras standard och regler. Passar det inte så är det som det är.

30% av priset (som varit standard i branschen länge nu) är inte utnyttjande av monopolställning.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av robindinfan:

Gillar iOS men allt detta bråk som bara går ut över konsumenter får en att överväga att byta till android

Skrivet av SoL:

Jag gillar apples produkter, har iphone, ipad och apple tv men fy fan vad jag stör mig på deras giriga affärs modell. Kan bli så att jag byter bort apple produkter i fortsättningen.

Känner samma sak. Äger flera Apple produkter men tycker att Apple grisar något djävulskt nuförtiden. Har varit lite intresserad av Microsofts nya Surface Duo sedan den avslöjades förra året. Är det kanske världens timing att den släpps nu i september?

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Nej, jag håller mig på Apples sida i denna fråga. Vill man finnas på en platform får man anpassa sig till deras standard och regler. Passar det inte så är det som det är.

30% av priset (som varit standard i branschen länge nu) är inte utnyttjande av monopolställning.

Ja varför inte ta bort Spotify samtidigt eller hur 😂

Medlem
Medlem

Tycker det är lite roligt att Epic som har Tencent som en stor ägare gör detta. Eftersom Apple tog bort artisten Zara Larssons musik i deras hemland efter det att hon kritiserat landet.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tycker det är lite roligt att Epic som har Tencent som en stor ägare gör detta. Eftersom Apple tog bort artisten Zara Larssons musik i deras hemland efter det att hon kritiserat landet.

Apple? Du menar China?

Medlem

Hur stora måste Apple bli innan dom kan bli tvingade att dela upp företaget? Hände inte det med t.ex Google (numera Alphabet)?

Medlem
Skrivet av roftg:

Apple? Du menar China?

EDIT:

Ja, jag menade att Apple tog bort den i Kina (annars får de väl inte sälja produkterna i landet?). Tencents hemland.

Epic verkar satsa på det här ganska mycket.

De spelar den in-game också.

Apples orginalvideo.

Medlem

Hoppas att Epic vinner

Medlem
Skrivet av robindinfan:

Borde inte det vara samma på android då? Tror mer på apples girighet som går ut över oss kunder

Det är inte samma på Android, där kan du installera APK filer direkt ifrån internet, google har inte heller monopol på app stores även om google play store är den största.

Det är väl det Epic blandannat vill uppnå även på iOS.

Medlem
Skrivet av Cove:

Det är inte samma på Android, där kan du installera APK filer direkt ifrån internet, google har inte heller monopol på app stores även om google play store är den största.

Det är väl det Epic blandannat vill uppnå även på iOS.

Varför ska Epic bestämma vad Apple gör med sina produkter?
Gillar inte Epic Apple eller Appstore är det bara låta bli.

Medlem

Först så tar Apple bort alla former av spelstreaming tjänster från App Store (Stadia, Geforce Now, xCloud, etc.) och nu detta...

Bara det var ju ett stort slag nog tyckte jag. För många som exempelvis abonnerar på Game Pass Ultimate kan ju xCloud bli vara en väldigt viktig feature. Att man har alla ens konsol spel tillgängliga i fickan är ju ganska trevligt. Det ju i princip det enda esset Microsoft har jämtemot Sony - men Apple sa nej och kunden får mindre val.

Medlem

Skulle inte ha något emot om båda husen brann ned här. Varken Apple eller Epic kan påstå sig ha rent mjöl i påsarna.

Men jag måste ge Apple en eloge för att bespara hundratusentals barn och deras föräldrar den ohyra som Fortnite är.

Medlem

Yeeeeeeeeeeees
Förbruka alla era pengar
Fight fight fight fight fight


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
12
Skriv svar