Gratis är gott - Epic gav bort 1 miljon Total War Saga: Troy på en timme

Robot
Gratis är gott - Epic gav bort 1 miljon Total War Saga: Troy på en timme
Medlem

Satt spela igår, sjukt sämst på spelet men riktigt kul nu när man börjar förstå mera, gratis är fint bryr mig inte på en annan klient.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

En miljon var ju bara första timmen enligt tweeten

Medlem

@Pihraija: Ja eller hur, läste dom ens tweeten eller kopierade dom bara reddit titeln?

Inaktiv

Kände hur bortskämd man blivit med Warhammers alla roliga - och väldigt olika - enheter.
Var inte alls lika kul att titta på män i likartade rustningar längre haha

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Kände hur bortskämd man blivit med Warhammers alla roliga - och väldigt olika - enheter.
Var inte alls lika kul att titta på män i likartade rustningar längre haha

Bortsätt från units och magi, tycker jag det är en overall förbättring med diplomacy, research, ekonomi och resurser, kartan, och lite mer.

Medlem

Väntar på Steam, patchar och moddar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pihraija:

En miljon var ju bara första timmen enligt tweeten

Skrivet av Rakoon:

@Pihraija: Ja eller hur, läste dom ens tweeten eller kopierade dom bara reddit titeln?

Ooops! När man är själv på redaktionen går det lite snabbt.


signatur
Inaktiv

@Rakoon: Ska villigt erkänna att jag inte provat något annat än ett par custom battles än. Tänkte gå in mer på djupet i helgen.

Gen
Medlem

Fin gåva men tänk vad pengar det måste kosta. Nu kanske kostnaden är en fis i rymden för Epic och de kanske gjorde en förmånlig deal med utgivaren/utvecklaren men ändå, intressant strategi Epic har.

Medlem
Medlem
Skrivet av Rakoon:

Bortsätt från units och magi, tycker jag det är en overall förbättring med diplomacy, research, ekonomi och resurser, kartan, och lite mer.

Blev otroligt förvånad när jag inte kunde bygga mer trupper eller byggnader fast jag hade massa ”pengar” kvar. Sen insåg jag att det fanns fler resurser och inte bara en. Antar att detta är ett test inför större släpp i framtiden.

Medlem

Så om dom nu gav bort en miljon ex då, hur ska dom tjäna in det? Är inte det typ förtjänst som bara "poff" borta?

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Så om dom nu gav bort en miljon ex då, hur ska dom tjäna in det? Är inte det typ förtjänst som bara "poff" borta?

Tänker att utvecklarna nog får betalt av Epic som i sin tur tjänar i längden på att de får en jäkla massa nya användare, samt att utvecklarna kanske lockar fler spelare till serien.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Så om dom nu gav bort en miljon ex då, hur ska dom tjäna in det? Är inte det typ förtjänst som bara "poff" borta?

1. De har absurdt stora (och något sketchy) tencent i ryggen. (de hade ca 1191 miljarder i kassan 2019, med en netto intäkt på 118.75 miljarder )
2. Fortnite drar in så sjuka summor at de egentligen inte skulle behövt ta betalt för ett enda spel i deras butik.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Så om dom nu gav bort en miljon ex då, hur ska dom tjäna in det? Är inte det typ förtjänst som bara "poff" borta?

Kommer väl släppas 17 DLC's innan året är slut.

1
Skriv svar