Quake Live till Xbox Live Arcade?

Robot
Medlem
Quake Live till Xbox Live Arcade?

Är ganska säker på att det inte är just quake live utan en annan quake 3 remake=)

Medlem

Än mer gott åt 360-folket.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Kom igen nu! Hur kan ni ha missat detta? Redan 2007 så annonserade id på Quakecon att dom skulle släppa det till Xbox Live Arcade, Quakecon år 2009 var det dessutom spelbart.

Skärpning!

Medlem
Skrivet av rezuth:

Kom igen nu! Hur kan ni ha missat detta? Redan 2007 så annonserade id på Quakecon att dom skulle släppa det till Xbox Live Arcade, Quakecon år 2009 var det dessutom spelbart.

Skärpning!

Eller så kan man ju hjälpa till också genom att tipsa FZ om sådana nyheter.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Än mer gott åt 360-folket.

Jag hoppas verkligen att det är riktiga Quake Live. Då menar jag att PC och Xbox går mot samma servrar.

Med andra ord, än mer gott åt PC-folket!

Medlem
Skrivet av Greve_Peter:
Skrivet av rezuth:

Kom igen nu! Hur kan ni ha missat detta? Redan 2007 så annonserade id på Quakecon att dom skulle släppa det till Xbox Live Arcade, Quakecon år 2009 var det dessutom spelbart.

Skärpning!

Eller så kan man ju hjälpa till också genom att tipsa FZ om sådana nyheter.

Kom igen, man måste ju göra ju lite snabb research innan man skriver en nyhet.

Medlem

Visserligen är Quake verkligen ett PC-spel.
Men fatta hur annorlunda spelet blir med en handkontroll istället för sin blixtsnabba mus

Medlem

Om det är cross-platform kanske vi äntligen får visa hur överlägsen PC är för FPS...

Medlem

Tufft ska bli kul att få köra !

MFZ
Medlem

det blir nog roligt för dom som har 360, quake funkade rätt ok på dreamcasten iaf när det begav sig, även om det förståss inte är jämförbart med pc.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Om det är cross-platform kanske vi äntligen får visa hur överlägsen PC är för FPS...

Underskatta inte konsol-eliten. Jag kan säga utan att skryta att jag har en jävligt bra precision när jag spelar med handkontroll, och de finns utan tvekan dom som har ännu bättre precision.

Det gäller att man hittar den rätta tekniken bara. En stor fördel är ju att inte röra styrspaken hela vägen när man vill göra en liten rörelse, något som många tycks ha problem med, och de slutar att man skjuter i taket.

Medlem

Åååh hoppas att vi äntligen får sätta en raket i ansiktet på konsolkramarna och visa dem vilken plattform som är överlägsen i FPS spel. Är så trött på diskussionen...

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Eller så skaffar man en mus till sin xbox: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2852

jag skulle gärna vilja ha en men det är mycket pengar... =/

Medlem

diskussionen om vem som äger vem i ett FPSspel
pc eller konsol handlar inte om vem som vinner en match mellan en som sitter med mus och en som kör med kontroll.

självklart vinner den med mus och tangentbord säkert 9 gånger av 10.
det handlar om att vissa inte inser att det går lika bra att spela FPS på konsol som på PC, det är bara annorlunda och man måste lära sig helt enkelt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Fan va gött!


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Molotov:

diskussionen om vem som äger vem i ett FPSspel
pc eller konsol handlar inte om vem som vinner en match mellan en som sitter med mus och en som kör med kontroll.

självklart vinner den med mus och tangentbord säkert 9 gånger av 10.
det handlar om att vissa inte inser att det går lika bra att spela FPS på konsol som på PC, det är bara annorlunda och man måste lära sig helt enkelt.

Gillar hur du motsäger dig själv. Du säger att mus+tbord skulle vinna 9 av 10 gånger men samtidigt säger du att det går lika bra att spela på konsol som på PC? Det går att spela på konsol men inte lika bra

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Molotov:

diskussionen om vem som äger vem i ett FPSspel
pc eller konsol handlar inte om vem som vinner en match mellan en som sitter med mus och en som kör med kontroll.

självklart vinner den med mus och tangentbord säkert 9 gånger av 10.
det handlar om att vissa inte inser att det går lika bra att spela FPS på konsol som på PC, det är bara annorlunda och man måste lära sig helt enkelt.

Gillar hur du motsäger dig själv. Du säger att mus+tbord skulle vinna 9 av 10 gånger men samtidigt säger du att det går lika bra att spela på konsol som på PC? Det går att spela på konsol men inte lika bra

Han säger inte emot sig själv. Han menar att konsollspelare kan mötas i FPS och att det "går lika bra" som när PC-spelare möts. Inte att de har lika förutsättningar att vinna när de möts.

Liknelse: Fotboll i div5 och fotboll i allsvenskan. Alla kan spela på lika villkor, och alla har lika kul osv.

JAG däremot tycker inte så. Jag tycker att handkontrollen hämmar spelaren. Man har t.ex. begränsade möjligheter att vända sig/sikta snabbt. En konsolljoystick är inte kopplad till riktningen på samma sätt som en mus är. Konsollpinnen styr hur snabbt gubben byter riktning, inte riktningen i sig.

Skulle jag göra en egen liknelse är det som att spela fotboll utan eller med fotbollsskor. Det är fortfarande på lika villkor, och fortfarande skickligheten som avgör, men man kommer aldrig upp i det där absoluta toppskiktet där det är som roligast och man verkligen kan briljera.

Hoppas jag gjorde en vettig förklaring på detta nu så att du förstår.

Skrivet av Mahone:
Skrivet av MrMadMan:

Om det är cross-platform kanske vi äntligen får visa hur överlägsen PC är för FPS...

Underskatta inte konsol-eliten. Jag kan säga utan att skryta att jag har en jävligt bra precision när jag spelar med handkontroll, och de finns utan tvekan dom som har ännu bättre precision.

Det gäller att man hittar den rätta tekniken bara. En stor fördel är ju att inte röra styrspaken hela vägen när man vill göra en liten rörelse, något som många tycks ha problem med, och de slutar att man skjuter i taket.

Tyvärr tänker jag göra just det. Underskatta konsoll-eliten. Jag är bombsäker på att de inte skulle ha en chans mot PC-eliten i FPS där precision och snabbhet är viktigast. Tyvärr finns det väl inget spel än så länge där detta går att bevisa.

Medlem

detta är ju skit gamla nyheter, och det är inte en quake live remake, det är vanliga quake 3 med lite nytt som banor......väldigt gamla nyheter, synd att detta inte kommer till PS3, skulle kunna köpa en tredje version av quake 3


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Skrivet av Gurra300:

detta är ju skit gamla nyheter, och det är inte en quake live remake, det är vanliga quake 3 med lite nytt som banor......väldigt gamla nyheter, synd att detta inte kommer till PS3, skulle kunna köpa en tredje version av quake 3

Vore hur grymt som helst på PS3

KoP
Medlem
Skrivet av Zedrix:

Åååh hoppas att vi äntligen får sätta en raket i ansiktet på konsolkramarna och visa dem vilken plattform som är överlägsen i FPS spel. Är så trött på diskussionen...

Är ju alltid pcboys som skriker mest när det handlar om fps spel till konsol. I var och varannan tråd är det alltid någon som måste klämma till med: Hur kan man spela fps på konsol? Fps ska spelas på pc. Fps ska spelas med mus.. etc etc.
Så där om något måste diskussionen avslutas i första hand.

Medlem

haha va löjligt!

quake ska inte spelas med dosa, det vore det dummaste jag hört om det var sant!

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av MrMadMan:

Om det är cross-platform kanske vi äntligen får visa hur överlägsen PC är för FPS...

Underskatta inte konsol-eliten. Jag kan säga utan att skryta att jag har en jävligt bra precision när jag spelar med handkontroll, och de finns utan tvekan dom som har ännu bättre precision.

Det gäller att man hittar den rätta tekniken bara. En stor fördel är ju att inte röra styrspaken hela vägen när man vill göra en liten rörelse, något som många tycks ha problem med, och de slutar att man skjuter i taket.

skulle vilja se dig eller någon för den delen försöka shafta som cooller med en handkontroll


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av MrMadMan:

Om det är cross-platform kanske vi äntligen får visa hur överlägsen PC är för FPS...

Underskatta inte konsol-eliten. Jag kan säga utan att skryta att jag har en jävligt bra precision när jag spelar med handkontroll, och de finns utan tvekan dom som har ännu bättre precision.

Det gäller att man hittar den rätta tekniken bara. En stor fördel är ju att inte röra styrspaken hela vägen när man vill göra en liten rörelse, något som många tycks ha problem med, och de slutar att man skjuter i taket.

skulle vilja se dig eller någon för den delen försöka shafta som cooller med en handkontroll

My point

Medlem

Trevligt med lite oldschool-spel till konsol

1
Skriv svar