Google tar också bort Fortnite från sin affär - Epic släpper 1984-parodi

Medlem
Skrivet av eqlzr:

Nu vet jag inte hur det är med HBO, men Netflix har plockat bort in-app purchases och det enda sättet att betala för deras tjänst är att skaffa ett konto via Netflix.com. Du kan alltså inte skaffa en prenumeration direkt ifrån appen

Men effekten är ju densamma, att de undviker att ge provision till Apple för deras försäljning. Om detta är tillåtet hade ju Fortnite kunnat vara smarta och gjort på samma sätt


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Men effekten är ju densamma, att de undviker att ge provision till Apple för deras försäljning. Om detta är tillåtet hade ju Fortnite kunnat vara smarta och gjort på samma sätt

De har gjort på samma sätt men man har också kunnat köpa in-app

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Säljs inte spelet i Apples/Googles affärer och på deras villkor?

Det känns konstigt på något sätt. Som att stiga in på ICA och vräka en filmjölk i golvet och sen skapa ett uppror över att det är för dyrt. Ja, men gå till Willys istället?

Jag tycker att det är Fortnite som är greedy och fula här. Det är Fortnite som vill kunna tjäna ännu mer pengar, för egen vinnings skull.

Edit:
Jag missförstod situationen.

Problemet är att iPhone användare inte kan " gå till Willys istället" då det inte finns något alternativ till app Store.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Inte för att jag är för att Epic får in ännu mer slantar och växer sig större, men samtidigt så är det ju på hög tid att något sker. Att tvinga folk att använda deras betalningssystem som de tar 30% av alla inköp för är ju galet. 30% av alla intäkter rakt ner i fickan hos Apple, eller så får du inte ha någon betalfunktion alls.

Ska bli intressant att följa detta, men det är uppenbart att de gått och väntat på detta länge. När Apple nu redan hamnat under luppen är det ett ypperligt tillfälle för att få mer uppmärksamhet och stöd för att få andra att granska deras skurkfasoner.

Apple måste ju ha in pengar så de kan bygga sitt skrytbygge som ser ut som ett gigantiskt rymdskepp. Såg även att Huawei byggt enorma duplikatorer av olika städer och tror, vet inte, att Samsung har för sig samma saker. Mobilanvändare är bra på att föda vissa företag och betalar och är nöjda med vad de får. WinWin för alla


signatur

Det var detta...

Skrivet av trickeh2k:

Va? Vad menar du med mer nyanserat, vad är det du inte föstår?

Vet du inte vad nyanserat betyder eller va?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

123
Skriv svar