Stora segrar i spel

Medlem

räknas det om man var top100 i världen på age of empires 2 när det var nytt ?


signatur

//monster

Inaktiv

Förmodligen bara inbillning men jag klarade Monkey Island 2 utan att kolla i en tidning och fuska. Inbillningen där (när man var typ elva ) var att jag var hyfsat ensam om det vilket jag förmodligen inte var. Fanns ju den där sjuka grejjen när man skulle stoppa på sig en hund och slänga i en hög med brev för att hitta just rätt brev som man lyckades lösa med rent vres av att testa allt.

Sen var jag ganska ok på aq2 ett tag när jag la 100 timmar i veckan på det ett tag. Vissa hade man ju dock inte en suck emot som man var säker på fuskade som jag sen träffade och fick se att så inte var fallet. Oerhört frustrerande... men kul 🙂

Medlem

Hittade Chris Houlihan Room av ren slump på Zelda när man spelade spelet när man var liten. Var helt förvirrad vad jag hade hittat. Kanske 20 år senare började det dyka upp på youtube. Kom till rummet när jag skulle hoppa ner i hålet där sista bossen var.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Måste nog vara platinatrofén i Bloodborne. Lyckades även ta både Father Gascoigne och Orphan of Kos på första försöket vilket känns rätt galet, framförallt den sistnämnda.

Är ganska dålig på tv-spel vanligtvis så blev väldigt överaskad att jag lyckades ta mig hela vägen.

Medlem

Många år sen. Jag och brorsan körde 'The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II', co-op på svåraste (Brutal). Hektiskt men kul när man äntligen fixade det.


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Medlem

Platinum i Vanquish, höll på 2 veckor om jag minns rätt med Challenge 6. Jag kom till den punkt att jag undrade va f*n jag håller på med.

Medlem

Är antagligen när jag spöade Trough the fire and the flames i Guitar Hero 3 på Expert. Fortfarande en fjäder i hatten.

Medlem

Far cry primal. Survival expert permadeath. Gör om det om ni kan

Sunless sea permadeath är också nåt att vara stolt över. Att klara det spelet överhuvudtaget är en bedrift

Medlem

Finns många guldklimpar men det jag kan komma på ganska fort är:

Två episka gånger jag blev belägrad i Total War Warhammer II.
En gång som Skaven där jag bara hade min Tier 5 garrison mot två fulla stackar med tomb kings av hyfsat bra kvalité. Lyckades till min chock vinna fighten på att regna magi och missiler på fienden och vann precis.
Den andra gången var som dvärgar och jag mötte 4 fulla greenskins arméer och jag lyckades vinna efter 30 minuter men endast en handfull longbeards kvar.

Dark Souls 3 PvP vid Pontiff Sulyvhan. Jag och en polare hade inte tänkt köra PvP just då men vi blev invaderade konstant av 2-3 gubbar samtidigt. När vi mördat ca 15 Pers på rad använder vi dried finger som avslutning och det känns som att hela världen anländer. Vi får förstärkning av en 3e random lirare och jag tror vi hann dräpa runt 50 pers innan vi helt utmattade kände att det fick räcka.

Jag och en kompis satt på Playz i Skanstull typ år 2009 och en liten skrytmåns på 10-12 år går förbi vår plats och ser att vi spelar Battle for middleearth. Han och hans kompis utmanar oss och han påstår att han är bäst på stället. Vi totalkrossar dem fullständigt.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Kommer aldrig glömma när jag backstabba ner ett helt rushande lag i Team Fortress 2 med spionen
17 Kills är mycket för att vara mig kanske 4-5 som mest med SPY annars

När du berättar detta kom jag ihåg en sjuk runda på CS 1.6,
för 19 år sedan (år 2001, helvete vad gammal jag känner mig nu!)

Jag och polaren satt och LAN:a hemma hos mig, vi körde online på banan de_prodigy, och jag höll på att fjanta runt med kniv hela tiden (det fanns stats på servern och jag ville ha flest knivkills).

Hur som helst, så spela vi CT och nära där man började så boostade min vän in mig upp mig in bakom ett par lådor. Därefter kom 5 stycken terrorister sköt och slakta hela vårt lag medans jag hann döda 4 av dem bakifrån med ett hårt knivhugg vardera, och jag och polaren gappflabba. Ha! Fyra pers med kniv! LOL!

Sen plantade en terrorist bomben i CT start och när han skulle upp för stegen så kniva jag honom med! Tillslut kom den sista T och sköt efter mig, så jag rischa kniven mot väggen ett par gånger och han kom mot mig med kniv. När vi duellera hade jag över 200 i puls, och jag flåsade som ett monster framför datorn, fajten varade i några sekunder men kändes som en evighet. Vi fick in var sin hård knivning på varandra så nu var det sudden death! Och Jag FICK honom med 11 hp kvar eller något och direkt efter så small bomben, men jävlar vad vi skratta!

Jag kniva ihjäl hela jävla laget! Tack vare hiskerligt mycket tur, och att de fyra första var upptagna och halvt ihjälskjutna när jag kom knivandes bakifrån (de stod tajt och de flesta dog på ett hugg, alla fyra dog på 5-6 sekunder!). Sen var det polarns idé att boosta upp mig till gömstället! Tror vi var 14-15 bast och höll på att fjanta oss med microfonen hela tiden, vi höll på att låta MIIAAAOOOW med gnälliga fjortizröster fram och tillbaka i laget. Sjukt kul hade vi.

Den här rundan glömmer vi aldrig, åtminstone inte jag!

de_prodigy


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har ju spelat väldigt många spel och är en fd trophyhunter, vill inte svara tråkigt men det måste ändå vara att jag spelade upp mig till max-ranken i CS:GO, The Global Elite. Tog ungefär 1500 timmar.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Som 2 mages tog vi scholomance i vanilla wow. Antar att folk i classics tar lite vad som nuförtiden. Men med vad folk visste back then var det rätt bra

Medlem

Min achievement får blir när vi vann CPL Holland med soa.swe med Heaton i vårt lag och Potti i motståndarlaget Allstars (dom var ovänner vid tillfället). Jag spelade dock inte finalen, vi var 6 man som tävlade då, jag avstod finalen frivilligt då mina m8s var bättre . Det va helt sjukt när jag minns tillbaka

Medlem

Tiden när jag tankade i WoW och hade stenkoll på vad jag höll på med.
Man kunde le lite för sig själv när man körde random 5-manna och någon annan i gruppen blev lite orolig för att det gick lite väl fort fram och det var ingen "lätt" dungeon.

Medlem

Första gången jag och min kusin tog en vinst i PUBG. Det var lite speciellt.

Annars första gången vi klarade Nefarian med guilden, det var också riktigt härlig känsla.

Medlem

Vann 80 matcher i rad utan att förlora i CoD MW2 för typ 10 år sedan nu!

Var ett gäng polare som brukade lira tillsammans och vi var ganska bra. Sedan en dag var det en av oss som såg på sin profil att han hade vunnit 50 matcher i följd och efter det var det bara att ta på sig sina try hard pants och ge järnet.

Vi stannade på 80 och det tråkiga är att vi inte ens fick chansen att förlänga sviten. Vi köade upp och blev placerade i en match som tog slut 1 min efter att vi kom in. Det förlorande laget hade dragit en rage quit och spelet kastade in oss som ersättare....


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

När jag var 16 bast var jag rankad topp 10 bland eu-spelarna i Q3:CPMA. Har en tredjeplats i en för tiden väldigt stor tävling och fick det största care-package'et någonsin av nVidia vilket innehöll ett GeForce 3 TI500 bland annat. Gillade inte att spela live och med det slutade jag att spela turneringar.

Medlem

Hmmm, kommer inte ihåg allt jag gjort just nu men...

Klarade Megaman 1 som 5 - 6 åring.

Klarade Ninja Gaiden Black story mode och mission mode på alla svårighetsgrader.

Klarade Ys 1 Dark Fact på Nightmare med 144hz buggen på, vilket gjorde den fighten till ett bullet hell där man har några sekunder på sig att döda bossen innan man bombarderas till döds av hans meteoriter. Fick efteråt veta att jag hade plågat mig själv i onödan och spelet var egentligen menat att spelas i 30/60 hz....

Medlem

Två sådana händelser minns jag.
1. I en clanbase match i CS för 100 år sen var jag ensam mot alla 5 i motståndarlaget och lyckades planta bomben samt försvara den genom att plocka en och en av motståndarlaget tills alla var döda. Inget märkvärdigt egentligen, men det var sjuuukt spännande och jag hade väl ett par tusen i puls. Det var dessutom den avgörande rundan så det exploderade i teamtalk av skrik och hurrarop 😀👍
Andra gången var i wow. Vi besegrade Nefarian som andra guild på servern..och vi var bland de första i europa med detta. Helt galen känsla!!!

Medlem

Klarade Mega man 2 utan att använda Powers. Var kungen på gården då! Måste ha varit 1991 eller 92.


signatur

🐖💨💩

Medlem

Vinna min split av Le Mans 24h, iRacing, med endast mig själv och en polare i GTE klassen.

Edit: utan rigg, g27 logitech från 2013 på ett skrivbord och en vanlig köksstol.

Medlem

Siste bossen i Dark Souls 3, Soul of Cinder på första försöket. Vet fortfarande inte än idag hur det gick till, spelade som i trans.

Medlem

Första Planetside, var ledare i ett helsvenskt outfit (Swedish Royal Guards). Vi var ett rätt sammansvetsat gäng som spelade tillsammans varje kväll. En kväll är vi på väg ut till en NC bas som är helt omringad av motståndare, och vi hotdroppar över basen med två fulla Galaxys och man kan läsa i chatten "Swedish Royal Guards is here, we are saved". Vi vände den fighten och ett par timmar senare trycker vi av dom sista motståndarna från kontinenten. Det var en mycket häftig känsla. Visst, jag är inte dummare än att förstå att det inte var enbart våran förtjänst, men vi vände helt klart trenden och det var härligt att bli erkända som något som påverkar.

Medlem

Spelade BF2 med några klasspolare, råkade bli dödat. Dom tog en båt och drog vidare. Jag respawnade och tog en transporthelikopter och flög ikapp dom. Hoppade ur helikoptern på hyfsad hög höjd, medans jag åkte framåt. Typ halvvägs ner till dom (free fallin') ser jag helikoptern komma i ovankant av skärmen och slår rakt ner i båten dom åker i och spränger allt i en makalöst vacker explosion.

O jisses vad jag skrattade.

NuZ
Testpilot

Var snabbast i världen på Resident Evil Remake på Gamecube. Nu är jag glad om jag kommer top 50 på de senaste RE spelen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

måste vart leisure suit larry , när man äntligen kunde bänka den prostituerade damen.
nä vet faktiskt inte.

Medlem

Blev 4a i bf42 sm som spelades i Göteborg för alldeles för många år sedan, med klanen drabant corps.

Medlem
Skrivet av Ghan:

Spelade BF2 med några klasspolare, råkade bli dödat. Dom tog en båt och drog vidare. Jag respawnade och tog en transporthelikopter och flög ikapp dom. Hoppade ur helikoptern på hyfsad hög höjd, medans jag åkte framåt. Typ halvvägs ner till dom (free fallin') ser jag helikoptern komma i ovankant av skärmen och slår rakt ner i båten dom åker i och spränger allt i en makalöst vacker explosion.

O jisses vad jag skrattade.

Härligt, i BF2 kan sjukt roliga saker hända!

Jag älskade att leka med C4, kunde smyga runt i fiendebasen och lämna sprängladdade-jeepar. Spränga radar-system. Spränga commandern. Spränga transporthelikoptern. De var också kul med jihad-jeepar mot tunga tanks! Och de var helt sjukt vad högt gubbarna flög när man sprängde dem me C4! SIKKEN JÄÄÄVLA SMÄLL! Härliga tider!

En annan klassiker är att döda snipers med supply-lådor ifrån skyn!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har inte speciellt många prestationer som är värda att nämnas, men en gång, askalas, så hade jag en mycket bra runda i HOTS.

Spelade i det blåa laget.

Edit: låste upp alla fusk i Goldeneye 64 när det begav sig. Då var man poppis i byn!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lyckades med konststycket köra till mig en top 20 varvtid på den globala "leaderboarden" på Maple Valley i Forza Motorsport 2. Rätt stolt över det haha!


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Skriv svar