Stora segrar i spel

Medlem

Kan inte visa bild på det men låg Rank 500 i världen på CS till xbox lol

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Kan inte visa bild på det men låg Rank 500 i världen på CS till xbox lol

Pics or it never happened

Måste fråga, varför spelade du CS på konsol?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Freakon: För att det var riktigt kul ;D jag hade lirat CS mycket på PC innan men spelade mycket på Xbox Live så köpte CS där o lirade som satan. xD

Medlem

Jag har varit ganska framgångsrik när det gäller spel under alla mina år. Min nog största bedrift som jag själv egentligen inte värderar så mycket var att jag var rankad 1:a i världen i 2v2 i Starcraft 2 när det var coolt. I Dota 2 lyckades man spöa några proffs i laddern. Men ett av de mäktigaste ögonblicken jag nog varit med om har nog ändå funnits i Arma 3. Jag kan ju modda och sånt där så jag och en annan som ägde en semi-realism klan (realism utan de tradiga sakerna) med över 100 pers, hjälpte till att skapa scenarion där vi kunde leva ut allting från våra vildaste fantasier.

Det som gjorde störst intryck på mig var ett mycket långt scenario där 40 man skulle först inta en by längs vattnet genom landsättning med gummibåtar i mycket tät dimma. Staden var det tänkt att ha trupper med lite förstärkning utanför på motsatt sida. När staden väl var tagen skulle en hela våran styrka pressa vidare och ta 3 till städer där mindre deluppdrag fanns längs scenariot.

Det man ska ha klart för sig är att väldigt mycket av det som programmeras in styrs främst av slumpmässighet. Vi hade mycket logik på AI-beteendet. Fienden täcker varandra och kommunicerar med andra eldgrupper. Utför patruller, gömma sig, växelvisa framrykningar och gör allt möjligt kul. AIn reagerar därför inte alltid som planerat då 40 spelare dessutom kan göra lite vad som helst och fatta beslut som man inte tänkt sig.

Hur som helst, 40 man går i land i tätdimma. ~7 grupper av soldater. Mycket kommunikation för att styra alla eldgrupper rätt in i land så att de dirigeras så att grupperna täcker upp gatorna. Det är stilla. Bara något enstaka skott avlossas kring mitten frontlinjen. Min grupp som jag leder är näst längst ut på kanten pressar över gatan längs stranden och grupperar längs huset. Helt plötsligt rundar en fiende T-90 stridsvagn huset vi står vid in på strandpromenaden och gasar på ned längs vattnet. AI hörde båtarna och detekterade anfallet. Det är en fälla. Helt oskriptat. Totalt kaos utbryter. Alla börjar skriker på alla. Radio går kokobananas. Var fan är våra AT-killar? Upp med raketgevären! De fiende trupperna hade dragit in sig in lite in i staden. Stridsvagnarna som varit placerade på andra sidan stan hade maxat till stranden. En stridsvagn i vardera ände med en stridsvagn i mitten. Samtliga grupper försöker pressa sig in i staden för att undkomma stridsvagnarna. Blodbad uppstår. Förstärkningar på förstärkningar får skickas med gummibåtar för att ersätta alla dött och respawnat i basen. Efter mycket slit lyckas vår grupp dock över förväntan och fullföljer ett av sidouppdraget av att mörda en general som gömde sig. Och tillsammans med de andra till slut ta staden.

Uppdraget fortlöper och vi har tagit staden. Men vi har bara börjat. Dimman lättar och försvinner. Samtliga grupper pressar vidare för att ta nästa stad. Våra helikoptrar kan äntligen börja föra spelare igen och vi får även understöd mot några tuffa mål. Det går bra. Allting börjar gå som på räls. Bra samverkan och vi är ostoppbara. Vi grupperar oss och rör oss mot den tredje staden som ligger något längre bort än tidigare. På vägen till den tredje staden så händer något ofantligt osannolikt. En fiende transporthelikopter kan triggas när några spelare befinner sig inom en slumpmässigt placerad liten logisk-cirkel på kartan som placerats inom en stor logisk cirkel som sträcker sig över hela scenario-området. Helikoptern landar då i närheten av spelare och landsätter 8 fiende soldater. Nu var det bara så att nästan samtliga av dessa möjliga spawn-cirklar (som ska i normala fall är då super utspridda) var precis på det fältet där hela vår styrka pressade fram. Så när vi pressar fram så kommer, vad som är i normala fall kanske 2-3 helikoptrar på ett scenario, inom ett kort intervall upp mot 13 helikoptrar. Kombinerat med att det triggar ju fart på alla AI-gubbar i staden. I inget fall någonsin har plutonen beordrat användande av stridsflyg men nu jävlar vad totalt fucking kaos. Helikoptrar sprängs kors och tvärs som om det vore fucking Die hard. Kulor bara viner. Sjukvårdarna får springa mellan grupp till grupp för att hålla varandra vid liv. Striden pågår så länge och i en sån omfattning att AIn börjar självmantmobilisera trupperna i sista staden(!!!) som gör ett ryck för att kompensera de hundratals AI-gubbar som skrikit att de dör. Efter säkert 90minuter och konstanta taxiflygningar av dödade spelare så vi är inne i den nu tomma tredje staden då. Då plötsligt anfaller AIn med stridsvagnar och trupper som får staden att likna Stalingrad. Stridsflyget skjuter ned en tung attackhelikopter som kraschar rakt in i en av eldgruppernas hus så alla dör. Efter mycket pang pang lyckas vi ändå till slut stå som... överlevare.

Asså, jag har så, så, så många underbara uppdragsminnen från Arma 3, när tusan kommer Arma 4?

Gen
Medlem

World of Warcraft : 100 Reputation achivement
Bloodborne : Platinum award (varva det tre gånger)
Dark Souls 3 : Saknar bara en achievement men har även där varvat det tre gånger

Dock känns det som att jag inte längre klarar av svåra spel, eller så har jag inte längre tålamodet. Curse of the Moon 2 tex, kör på Veteran och har otroliga problem med banorna och bossarna. Samma med Mega Man 11 som jag fortfarande inte varvat då jag vägrar köra på enklaste.

Jag råkade spöa två av de bästa danska Action Quake 2-spelarna själv i en 2on1 match en gång för flera decennium sedan

Inaktiv

Efter en MLG turnering för Soul Calibur 5 så startade de upp en lobby där vi tittare kunde spela mot "proffsen". Tog Kayane, Hawkeye och andra tunga spelare på livestreamen. Sedan kom dock Enkindu och sopade banan med oss alla och fick över en 30+ winstreak, suck.. Jag visste inte själv att jag var så vass på spelet förrän jag började spela mot dem.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Nu när jag tänker på det... Ingen faktiskt.
Spelat spel i 30 år, alla plattformar och genres. Aldrig presterat särskilt bra i någon spel, ännu mindre någon form utav seger eller stor grej.

Så satans medioker.

Det är okej att bara ha roligt i spel utan krav på något speciellt. Även om communityn kring spelande tyvärr visar på motsatsen för det mesta.

Gillar din ärlighet! Hårdvaluta nuförtiden

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Kommer aldrig glömma när jag backstabba ner ett helt rushande lag i Team Fortress 2 med spionen
17 Kills är mycket för att vara mig kanske 4-5 som mest med SPY annars

Jag vet hur det känns, det nätspel jag definitivt varit mest fast i, då menar jag beroende, det blev så illa ett tag, jag fick blockera telefoner på fler än bara mig, så jag inte kunde köpa guld till World Of Tanks, största segern är nog när jag, näe jag ska fan visa det, tror jag ahr det på youtube, inte dom bästa, men en matcher jag hade sån flyt, jag hade nästan inge HP kvar på min tank, jag var ensam mot 3, 2 dödar jag själv, med lite tur... det är mindre än en minut kvar av matchen, jag rusar mot deras bas för det är en arty som endast finns kvar, med andra ord, för det mesta en easy kill, jag tror jag hade en medium, joo tro det var svenska medium tier9 tanken, men inte helt säker... Ska lägga till den här under, om jag hittar den... Det roliga var, jag skullel aldrig hunnit ta artilleri spelaren, men många mindre smarta arty tar livet av sig så inget får deras död som positiv stats, han måste varit en noob, eller rent av iq befriad, för om tiden tar slut I Random Matcher, och båda har 1 kvar eller fler vid liv, så blir det oavgjort, men till allas förvåning, så vann vi 4 sekunder innnan tiden rann ut, han sköt mot marken/väggen och döda sig själv med tryckvågen från egna skottet, det ser man inte, men i videon ser man loggen från alla som dör och hur.. Det var inte min bästa match, men den jag blev mest förvånad och glad för att ha vunnit, då jag typ hade mindre än 30% hp kvar på slutet när dom tre bumrushar mig och en till, som är sist kvar, dom trodde dom skulle vinna lätt, i showed them! Det var jag mot polen den dan...EDIT: var visst en rysk medium, en av dom bästa...

FÖRSTA 10MIN ÄR TRÅKIGA, SÅ HOPPA TLLL RUNT 10-11 MINUTER, NÄR DET ÄR TYP 4-5MIN KVAR...

Ursäkta trance musiken, det är WoT ryska radio modden, och jag vet att sikten ser lite klibbig ut ibland, men det är inte aimbot, det är att replay filen inte är synkad med 100% exakt perfekt kopia av vad som hände när man spelade, så många ovana WoT spelare har gjort det misstaget, jag själv har trott det, tills jag såg hur alla mina replay matcher var osynkad just som wargaming själv säger. Så ska man döma någon video med Wot, ska det vara live feed, inte replay...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hmm... Det första som dyker upp i minnet är nog att jag alltid gett mig fan på det då jag älskar spelen. Så har greppat platinum i Dark Souls 1, Dark Souls 2, Dark Souls 3, Bloodborne och Sekiro. Har tyvärr inte spelat Demon Souls då jag var sen till matchen, men är inställd på platinum när remaken kommer sen. ^^

Men här om veckan var jag med om en kul prestation jag kunde spara också. Startade Fall Guys: Ultimate Knockdown (som vi nog alla känner till vid det här laget). Första gången jag startade spelet, första försöket... ^___^

https://www.youtube.com/watch?v=BE8lwgWHi10&t=247s


signatur

Twitch: DrevlinsQuestLog
YouTube: DrevlinsQuestLog
Twitter: drevlinql

Medlem

Jag Lanade Sid Meier's Alpha Centauri för ca 20 år sedan. Vi var fyra personer, officiellt var alla mot alla, men jag och min kusin listade tidigt ut att de andra två - min äldre bror och hans kompis - hade teamat upp. Till storyn hör att min bror är ruggigt bra på den typen av spel. Eftersom vi gissade deras pakt så tidigt lade vi alla våra resurser på att bygga upp ett starkt, dolt flygvapen. Glömmer aldrig när de stolt launchar sin "surprise attack", möter fullständig kross från vår armé och ger upp spelet.

Medlem

Lätt.

Varva Demons Souls på PS3 innan alla walkthrough/youtube släpptes..

Fyy det var jobbigt.. en handkontroll gick åt..

Medlem

Vunnit Premier League och champions league med Millwall samma år. Kommer jag berätta även för barnbarnen.

Medlem

Jag har legat och roterat i topp 3 på PAC Man Dx+ världs high score på Expert level.

Inaktiv

Alla achivmemst i Jetpak och alla trophies i Bloodborne senaste tiden.

Medlem

Under 80-90 talet vart jag glad när jag klarade:
Wonderboy (SMS) - Stäng av musiken så blir det lättare.
The Adventures Of Bayou Billy (NES) - Svårast var nog jeepkörningen i 180mph på en krokig lerväg.
Ghostbusters II (NES) - B-känslan är din största fiende, men också att försöka få ordning på Ecto-1.. och skjuta slem i rätt riktning från en riktigt sur frihetsgudinna med spökmotor.

Medlem

Spöade draken och klarade hela Dungeon Master ( Atari ST ). Mycket klurigheter som behövde lösas för att ens komma dit...

Medlem

Jag och tre polare tog oss igenom Left for Dead på svåraste svårighetsgraden under några hetsiga sessioner på Gamecenter i Lund. Är nog min största prestation, annars blir det mest single player.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Little Rocket Gnome achievement på både PC och Xbox. Det är jag stolt över

Medlem

Battlefield 1942.

Alla har vi väl fått för oss att jävlas lite med sina egna team mates? Skadeskjuta och allmänt provocera lite när det gick dåligt för en själv.

Wake Island. 32vs32 spelare. Conquest. Rundan har precis börjat, jag är amerikansk matros och ska precis begå det största myteriet i sjökrigsföringens historia. Som bekant börjar alla amerikaner antingen ombord på en aircraft carrier eller en kryssare ankrade strax utanför ön. Jag börjar på aircraft carriern, och tar genast sikte mot styrhytten på sagda carrier.

Sagt och gjort, väl bakom rodret ger jag full gas i maskinen och full styrning babord. Resultatet? Jag kör rakt över vår egen kryssare, sänker denna och tar kål på ungefär halva vårat eget lag.

Tumult utbryter i chatten, vem i helvete är det som kör aircraft carriern? Alla som just gick under med kryssaren spawnar in på nytt ombord på min aircraft carrier. Jag ger full gas i maskinen, styr rakt fram så att vi åker utanför kartan, kastar mig ur styrhytten när vi är bortom all räddning eftersom hela det amerikanska laget då anses som desertörer, varpå vi alla dör, skeppet sjunker och vi inte längre har någon spawn punkt. Förvånade japanska soldater undrar varför ingen anfaller?

Hela rundan är över på ett par minuter och ingen vet riktigt vad som hände eller vem det var som körde.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av heady89:

I mitt korståg att ta platinum i Bloodborne förra året hade jag ett helvete med Amygdala i chalice dungeons. Även när jag summonade hjälp lyckades de alla alltid dö i förtid så jag inte fick mycket till hjälp ändå, men efter säkert 100+ försök lyckades jag tillslut själv. Fanskapet hade någon ultra attack när den åkte upp i taket och om du vart träffad när den kom ner dog du instant, och den var ju inte liten heller i kombo med From Softwares kassa kamera osv. Kände verkligen att detta är blockern om jag tar platten eller ej.

Sekiro var också svårt men inte i närheten av lika mycket problem någonstans.

Någon annat värt att nämna är nog platten/100% i Crash Badicoot 1 remaken, den var långt ifrån lätt. Fanns några ytterst sjuka banor att klara på tid, bland annat luftbron och den borttagna banan från originalet som de inkluderade. 100+ försök på vissa utan tvekan, ibland var det bättre att lägga ner och vila huve och händer och sedan ge sig på det mer avslappnat.

Jag mins att jag och polaren min körde dungeons samtidigt och jag lyckades döda Amygdala på första försöket men för han tog det säkert 4timmar. Men därimot så fastna jag på den där eld hunden minns inte namnet. Men jag satt fast med den jäveln i flera dagar och va så fruktansvärt nära på att ge upp... men efter extremt mycket om och men så lyckades jag. Lyckan va total och platina trofeen va inte långt därefter

Medlem

Största seger i spel är jag vann en massa pengar på poker i en och samma turnering.
Det är 15-20pr sen.
Köpte mig en ny dator och sparade resten.
Efter det slutade jag spela poker.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Battlefield 1942.

Alla har vi väl fått för oss att jävlas lite med sina egna team mates? Skadeskjuta och allmänt provocera lite när det gick dåligt för en själv.

Wake Island. 32vs32 spelare. Conquest. Rundan har precis börjat, jag är amerikansk matros och ska precis begå det största myteriet i sjökrigsföringens historia. Som bekant börjar alla amerikaner antingen ombord på en aircraft carrier eller en kryssare ankrade strax utanför ön. Jag börjar på aircraft carriern, och tar genast sikte mot styrhytten på sagda carrier.

Sagt och gjort, väl bakom rodret ger jag full gas i maskinen och full styrning babord. Resultatet? Jag kör rakt över vår egen kryssare, sänker denna och tar kål på ungefär halva vårat eget lag.

Tumult utbryter i chatten, vem i helvete är det som kör aircraft carriern? Alla som just gick under med kryssaren spawnar in på nytt ombord på min aircraft carrier. Jag ger full gas i maskinen, styr rakt fram så att vi åker utanför kartan, kastar mig ur styrhytten när vi är bortom all räddning eftersom hela det amerikanska laget då anses som desertörer, varpå vi alla dör, skeppet sjunker och vi inte längre har någon spawn punkt. Förvånade japanska soldater undrar varför ingen anfaller?

Hela rundan är över på ett par minuter och ingen vet riktigt vad som hände eller vem det var som körde.

Sorry, men att höra det där gör mig bara irriterad. Håll dig borta från multiplayer kanske.

Medlem

När World in Conflict var nytt och populärt låg jag som bäst 9:a på världsrankingen.

Medlem

Det är inte direkt någon nämnvärd prestation, men jag lyckades undvika att totalt elda upp lägenheten när jag var 1% ifrån att döda Lady Butterfly i Sekiro.
Jag flinchade i en sekund & då kom nådastöten. Jag har inte startat spelet sedan dess, det är numera ett minne som hemsöker mig på nätterna..


signatur

'' Han shot first''

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Sorry, men att höra det där gör mig bara irriterad. Håll dig borta från multiplayer kanske.

Kränkt av ett 15 år gammalt spelminne? Lätta på blodtrycket. Det där var ett extremt exempel, och såhär i efterhand rätt roligt tyckte jag.

Jag spelar alltid schysst nu sedan många år tillbaka.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

@Gen: 100 reputations på WoW Själv har jag bara 94 men väldigt nära 96.

OT

Rätt stolt över rank King's advisor på Sid Meier's Pirates! på Amiga (English Duke men även höga titlar i dom andra nationerna)

Sen fick jag en round winning kill i MW2 som såg väldigt spektakulär ut. Skadeskjuten sniper fick en flashbang i huvudet som dödade honom


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

All roads driven och med det 1000 gamerscore i Test Drive Unlimited på Xbox360!

Annars var jag rätt vass på Q3:Arena en gång i tiden. Jag var en av de första i Sverige och definitivt den första på FZ att äga spelet då jag beställt det med expressfrakt från USA. Kosta mig 1200 spänn men såååå värt!

Mycket berodde också på att jag hade 10mbit fiber på den tiden men det talar vi tyst om

Q3:Arena har hjälpt mig enda sen dess att vara ganska vass i CQ-combat i spel såsom COD och BF. Så älskar free-for-all än i dag!!

Medlem

Fixade Warminded emblemet i Destiny 2. Det tog några veckor...

https://imgur.com/MTmPCxD


signatur

#PCMR

Skägg.
10 Chambers

Klarade Flashback på högsta svårighetsgraden. En gång vann jag också över @xplejjn i Quake.


signatur
Skriv svar