Spel ni avvaktar med inför nya konsolerna

Medlem
Skrivet av Molotov:

Väntar inte på nån konsol däremot ser jag fram emot kommande generation Grafikkort.
ska nog slå till på (om det blir geforce) RTX 3080 eller tom 3080Ti.
tänker jag vill maxa min VR-upplevelse på PC och ev få Cyberpunk att vara så snyggt som möjligt.
Men då känns det som man behöver en ny skärm också. Kan bli dyrt detta

Du lyckades styra även denna konsoldiskussionen till PC-diskussion då spel på PC är mycket bättre än på konsol. We get it! 🤣

On Topic:

Väntar med att köra Ghost of Tsushima tills jag köpt PS5.
Kommer dock troligtvis inte köpa vid release som det ser ut nu!

Medlem

Ghost of Tsushima, Spider-Man, God of War väntar jag med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Du lyckades styra även denna konsoldiskussionen till PC-diskussion då spel på PC är mycket bättre än på konsol. We get it! 🤣

On Topic:

Väntar med att köra Ghost of Tsushima tills jag köpt PS5.
Kommer dock troligtvis inte köpa vid release som det ser ut nu!

Jag glömde bort i skrivandet att det gällde bara konsol men det var fler som skrev om PC så det berodde nog på det.
Sen är det ju ett forum så att vi skriver är väll bara positivt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En av de fördelar med Stadia som sällan tränger igenom gnällbruset är faktiskt hur härligt tyst det med bara en chromecast. Bara inte Cyberpunk blir släppt så långt efter på Stadia så blir det bra.

Medlem

Väntar inte med något. Men sedan så är jag inte speciellt intresserad i The last of us 2 eller Ghost of Tsushima. Cyberpunk kommer till PC så skulle det visa sig vara mer djup än bara ett futuristiskt GTA så bilr det till PC jag kör det.

Medlem

Om Game Pass levererar tillräckligt med roliga spel kommer jag avvakta med assassins Creed, cyberpunk samt watch dogs. I övrigt känns det som att jag spelat de spel jag vill denna generation. Finns iaf inget på listan som kräver ny konsol


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Cyberpunk är nog spelet jag kommer vänta med. Kanske en bra bit efter släppet med tanke på hur The Witcher 3 utvecklades. Kommer förmodligen spela om The last of us part 2 på ps5 också för jag gillade det så mycket och hoppas på en fet uppdatering dag 1.

Medlem

Ghost of Tsushima och Last of us Part 2 är två jag väntat med. Sen är frågan om man kommer köra Cyberpunk på datorn för att få ut det mesta eller om en PS5 räcker.

Medlem

Sparade FFVII remake och tlou2 inför ps5, men sen läste jag att de som bäst kommer patchas så då röjde jag igenom FF och sitter nu med tlou2. Ångrar ingenting

Medlem

Med tanke på smart delivery som Xbox kommer ha så finns inget behov av att vänta med att skaffa spelen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Väntar inte på nån konsol däremot ser jag fram emot kommande generation Grafikkort.
ska nog slå till på (om det blir geforce) RTX 3080 eller tom 3080Ti.
tänker jag vill maxa min VR-upplevelse på PC och ev få Cyberpunk att vara så snyggt som möjligt.
Men då känns det som man behöver en ny skärm också. Kan bli dyrt detta

Tråden handlar om spel man avvaktar med inför konsolsläpp.

Ditt inlägg är märkligt i sammanhanget.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tråden handlar om spel man avvaktar med inför konsolsläpp.

Ditt inlägg är märkligt i sammanhanget.

Jag ber om ursäkt.
Raderade inlägget folk blev tydligen upprörda


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr

Inget! Köper alltid konsol minst ett par år efter släpp. Inte direkt med flit, det har bara blivit så från början och numera ligger jag helt enkelt långt efter i spelandet när det gäller konsoler. Har God of War, Horizon, Days Gone, Ghost of Tsushima, Uncharted 4 och diverse andra spel kvar att lira. Till 2022 eller 2023 kanske jag är redo för nästa generations konsollir...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag ber om ursäkt.
Raderade inlägget folk blev tydligen upprörda

Det hade du inte behövt. Det var inte min mening att vara otrevlig, jag förstod bara inte syftet med inlägget.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Kruxarn:

Ghost of Tsushima, orkar inte med fläktljudet i min PS4pro

Skrivet av anon_176162:

Just det spelet fick inte fläktarna att varva lös. Trodde det skulle vara så när det är ett Sony exklusivt men det var lungt.

Säg inte så. Nu kanske jag måste köpa det. haha


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Blir ett köp till innan PS5 releasen och det är boundary.
Annars väntar jag med allt.

Hoppas innerligt att hunt showdown har en dag ett release på PS5 så man äntligen kan njuta utav det som det skall se ut/spelas.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Freakon:

Spelade aldrig klart Red Dead Redemption 2, ser framemot en fläskig utgåva till PS5.

Inte för att det ser dåligt ut på One x, men hade inte tackat nej till en nyutgåva med förbättrad grafik.

Frilansare

Ghost of Tsushima, och KANSKE CP2077. Om jag nu inte kör det på pc...

Medlem

Näe, jag spelar på, får se när Google uppdaterar sina "blades" men det känns ju skönt att jag slipper betala extra för det 😊

Medlem

Nej, lika lite som man väntar på tomten på Julafton.
Jag är alldeles för otålig, i värsta fall får det bli en re-run på next-gen konsoler.

Det är ungefär som när du köper ett par riktigt bra hörlurar, alla låtar du lyssnar på blir som första gången du hörde dom.
Hoppas kunna återuppleva några spel med samma känsla.


signatur

'' Han shot first''

Medlem
Skrivet av doversund:

Förbokade Cyberpunk 2077 tidigt till mitt Xbox one X. I med att det har skett två förskjutningar och Series X ryktas om att släppas den 6 november så behöver man kanske inte vänta.

19 November är det.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Flakmonkey

Gjorde det i föregående generationsväxling med Last of Us vilket jag verkligen inte ångrade så gör detsamma nu för Last of Us 2 och Ghost of Tsushima. Har nog med spel i backloggen för att klara mig tills dess

Medlem
Skrivet av saigon:

Inte för att det ser dåligt ut på One x, men hade inte tackat nej till en nyutgåva med förbättrad grafik.

Det jag är ute efter är bättre flyt. Spelade på PS4 slim och det hackade för mycket i flera städer, tyvärr.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Väntar du på PS5/Series X versionen, eller PS5 Pro/Series X Pro versionen?

Båda


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar