Så skapades Shadow of Mordors Nemesis-system

Robot
Så skapades Shadow of Mordors Nemesis-system

Monolith ville skapa dynamiska motsvarigheter till Batmans ärkefiender.

#Monolith-productions, #Shadow-of-mordor


Medlem

Skulle gärna se ett till spel i serien.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Skulle gärna se ett till spel i serien.

Samma här.

Tycker dock att de tog sig vatten över huvudet med Shadow of War. För mycket grind och att ta över fort. Blev snabbt segt och tråkigt.

Tyckte också att det enda motståndet som erbjöds var tråkiga fiender med sköldar osv. Rulla, rulla, rulla, hugg, rulla, rulla, hugg. Repetera x antal gånger.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1:an var bra men 2:an som sagt ..för mycket grind och orkade faktiskt inte fortsätta när ens fort som man kämpat med länge för att levla upp sina orcher, plötsligt hamnar i fiendens händer igen. Synd vet faktiskt inte hur det slutade


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Gillar både ettan och tvåan skarp. Tvåan blev mindre grindigt efter att dom patchat det och tog bort betalkomponenten. Lite märkligt att dom la till denna i singelplayer delen, hade EA bara lagt till den i multiplayer delen så hade kunnat bli intressant.

Testpilot
Skrivet av Freakon:

Samma här.

Tycker dock att de tog sig vatten över huvudet med Shadow of War. För mycket grind och att ta över fort. Blev snabbt segt och tråkigt.

Tyckte också att det enda motståndet som erbjöds var tråkiga fiender med sköldar osv. Rulla, rulla, rulla, hugg, rulla, rulla, hugg. Repetera x antal gånger.

Spelade du aldrig mot Nemesis fienderna? Med dom fick man ju anpassa sig samtidigt som man hade "normala" fiender i parti o minut runt omkring.
Alla de bästa striderna jag hade var mot just de fienderna som hade drösvis med stats. Bäst var ju att ta död på dom som ökat i nivå då de dödat dig

Så jävla synd att inte andra spel har lagt in ett nemsis system.. hade varit nice med det i assassins creed spelen, dom hade blivit mycket roligare då, visserligen e dom redan bra spel, men blivit bättre med ett nemsis system i sej


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Gillade ettan men orkade inte spela klart tvåan. Önskar det fanns NÅGOT annat att göra än att döda orcher. En fredlig by här och där bara.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Samma här.

Tycker dock att de tog sig vatten över huvudet med Shadow of War. För mycket grind och att ta över fort. Blev snabbt segt och tråkigt.

Tyckte också att det enda motståndet som erbjöds var tråkiga fiender med sköldar osv. Rulla, rulla, rulla, hugg, rulla, rulla, hugg. Repetera x antal gånger.

Ja jag gillade första spelet mer också, inte för att jag tycker war var dåligt (spelade spelet när det var färdigpatchat så var inge överdrivet grind) men dom borde ha utvecklat lite, det blev som bara "mer av allt" och det blev lite för mycket.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelade både ettan och tvåan med 100% completion. Ettan kändes väldigt fräsch i en genre som annars är ganska såsig. Tvåan hade förbättringar i Nemesis-systemet, med pit fights och fort etc, men kändes väl snarare som en DLC än ett spel som tog IP:n vidare.

Ett tredje spel skulle behöva vara väldigt annorlunda för att kännas intressant.

Medlem

Väldigt enformiga spel. Gillade ettan väldigt mycket i början, men halvvägs in så började det tryta emot och jag fick tvinga mig själv att spela igenom resten. Med tvåan så la jag ner det nästan direkt, tur att det var en present.

Önskar att Monolith återgick till att utveckla orginella FPS-kampanjer igen. Blood, NOLF, Tron 2.0 och FEAR är alla fantastiska. NOLF är nog mitt favoritspel när det gäller FPS. Har dom redan på skiva, men det vore också trevligt om NOLF-spelen gavs ut digitalt.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Väldigt enformiga spel. Gillade ettan väldigt mycket i början, men halvvägs in så började det tryta emot och jag fick tvinga mig själv att spela igenom resten. Med tvåan så la jag ner det nästan direkt, tur att det var en present.

Önskar att Monolith återgick till att utveckla orginella FPS-kampanjer igen. Blood, NOLF, Tron 2.0 och FEAR är alla fantastiska. NOLF är nog mitt favoritspel när det gäller FPS. Har dom redan på skiva, men det vore också trevligt om NOLF-spelen gavs ut digitalt.

NOLF har ju hamnat i någon knepig sits vad gäller rättigheter tyvärr. Finns ett community som håller igång projektet och gör att det går att spela på win 10 och i högre upplösningar.

Medlem

Tröttnade på ettan fort, repetitivt och grindigt. Ej testat tvåan

Medlem

Kört nåt demo på tvåan där jag mest sprängde orkskallar

1
Skriv svar