Summer Games Done Quick är igång!

Robot
Summer Games Done Quick är igång!

Här ska spelas snabbt för att gagna Läkare utan gränser.

#Summer-games-done-quick


Medlem

Tack, men nej tack.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Då SGDQ samt AGDQ har rykte att vara korrupt med att dom säger att alla pengar går till välgörenhet men att välgörenheten sedan betalar dom en större summa att ha just deras insamling där är lite luddigt sedan att dom bannar runners för konstiga saker med.

Dock gillar jag att dom gör gaming i ett finare ljus med att dom samlar in en större summa pengar till välgörenhet samt att det har med speedrunning att göra.

Jag tycker ESA (European speedrunning Assembly) gör liknande SGDQ men känns lite bättre.

Inaktiv

Gillar att ha såna här streams på i bakgrunden, så det blir till att kika lite

Medlem
Skrivet av Corewin:

Då SGDQ samt AGDQ har rykte att vara korrupt med att dom säger att alla pengar går till välgörenhet men att välgörenheten sedan betalar dom en större summa att ha just deras insamling där är lite luddigt

sedan att dom bannar runners för konstiga saker med.

Det var nog mer så i början, med Prevent Cancer Foundation eller vad den hette. Men GDQ:s "ägare" som var då har ju dragit sig undan, och tror det är mer legit nu.

Sen har dom blivit väldigt PK. FÖR PK. Och för anti-anti-trans typ... Verkar typ som att dom har kvot-transpersoner med nu.

Medlem

Det är så konstiga människor som speedrunnar, så jag klarar inte av att se på det längre.

Avstängd

Men va gött! Alltid mysigt med något live dygnet runt inom speedrunning som man kan lyssna på när man knegar under nätter och dagar! Tråkigt att livepublik saknas denna gång dock... T_T

Medlem
Skrivet av Corewin:

Då SGDQ samt AGDQ har rykte att vara korrupt med att dom säger att alla pengar går till välgörenhet men att välgörenheten sedan betalar dom en större summa att ha just deras insamling där är lite luddigt sedan att dom bannar runners för konstiga saker med.

Dock gillar jag att dom gör gaming i ett finare ljus med att dom samlar in en större summa pengar till välgörenhet samt att det har med speedrunning att göra.

Jag tycker ESA (European speedrunning Assembly) gör liknande SGDQ men känns lite bättre.

Ja jag tröttnade lite på det här när de började banna runners för mkt tvivelaktiga beslut. Det var en del av de roliga förr när det inte var så förbenat uppstyrt. När de ha runners som typ nog aldrig lämnade föräldrarnas källare mer än för att vara med i detta och som där satt o sa de mest bisarra saker ibland så man fick sig ett gott skratt haha

Skrivet av m4gnify:

Sen har dom blivit väldigt PK. FÖR PK. Och för anti-anti-trans typ... Verkar typ som att dom har kvot-transpersoner med nu.

haha de kan alltid ta med cosmo eller som han nu kallar sig för "narcissia wright" snubben som pissade bort hela sin speedrun karriär när han fick härdsmälta i hjärnan verkar det som.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

För mycket pk och herrar i kvinnokläder numera, och ingen av de stora namnen ska spela som är de enda som varit värd att titta på de senaste åren. Så pass på det. Utöver allt fulfuffens som det alltid är med donationsgrejjer, vad klart.

eld
Medlem

Värst vad ni hakar upp er på transpersoner

Medlem
Skrivet av eld:

Värst vad ni hakar upp er på transpersoner

Fast det är ju uppenbarligen en stor grej av hela scenen? Inte konstigt att det väcker kommentarer.

Medlem
Skrivet av eld:

Värst vad ni hakar upp er på transpersoner

Heh, vad kunde man förvänta sig? Jag gissade på 50 - 60% transfoba kommentarer här innan jag kollade och jag var tyvärr inte för långt ifrån 😒

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Sen har dom blivit väldigt PK. FÖR PK. Och för anti-anti-trans typ... Verkar typ som att dom har kvot-transpersoner med nu.

Vad jag förstått så är minst en av nyckelpersonerna bakom GDQ en transperson, och ovanligt aggressivt öppen och predikande om det dessutom.
Det är ju vanligt att ens åsikter/värderingar läcker in i vad man gör/skapar/arbetar med, oavsett vad det är, så att det blir lite pro-trans i GDQs uppstyrning är väl helt naturligt egentligen.
Men i en av GDQerna för nåt åt sedan blev det väääldigt mycket trans-diskussioner, ovanligt många fler transpersoner var med som runners eller i soffan än det varit tidigare, etc.
Det kändes lite underligt att kolla den veckan, man fick liksom känslan av att Prides (teoretiska) twitch-kanal mosats ihop med GDQs kanal som enbart borde handla om speedruns, generellt spelnörderi och såklart välgörenhet.
Jag är personligen i stort sett helt neutral vad det gäller åsikter om trans-personer och liknande, men jag tyckte ändå att hela eventet fick en surrealistisk ton den gången, som tog en hel del fokus från vad jag var var intresserad av från ett GDQ.

Jag kan också förstå att GDQ fick ganska mycket skit av det iom att många tittare och runners med starka anti-trans känslor reagerade vääääldigt negativt och bojkottade och snackade skit om GDQ efter det. Det ledde ju dessutom att ännu fler runners tog avstånd p.g.a. att det blev för mycket politiskt tjafs som de helt enkelt inte ville ha något med att göra...
Positivt för HBTQ/trans-communityn antar jag att få undan de som är anti-trans, men samtidigt rätt negativt för alla de som inte bryr sig om det och bara ville se spel väl spelade...

Medlem
Skrivet av androsynth:

Heh, vad kunde man förvänta sig? Jag gissade på 50 - 60% transfoba kommentarer här innan jag kollade och jag var tyvärr inte för långt ifrån 😒

Man är definitivt inte "transfob" bara för att man hakar upp sig på det. Jag är mer irriterad på att transpersoner verkar få räkmacka till eventet t.ex.

eld
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Man är definitivt inte "transfob" bara för att man hakar upp sig på det. Jag är mer irriterad på att transpersoner verkar få räkmacka till eventet t.ex.

Så inga irritationer på att de blir serverad bajsmacka alla andra dagar?

Eller hur vart din spontana reaktion på när de började slå emot nervärderande kommentarer eller emotes i twitch chatten?

Medlem

Så tråkigt i år, 90% av det roliga under dessa evenemang är alla cringe-compilations iom deras pinsamheter.

blir nog betydligt mindre sådana situationer iom online.

Kombinationen av den typen av person som dras till speedrunning samt all social awkwardness som sker brukar leda till riktiga klassiker.

Medlem
Skrivet av eld:

Så inga irritationer på att de blir serverad bajsmacka alla andra dagar?

Eller hur vart din spontana reaktion på när de började slå emot nervärderande kommentarer eller emotes i twitch chatten?

Jag säger inte att det är bra att andra kastar skit på dom. Men ajg har inte heller något lösning på problemet, för problemet ligger långt utanför bara Twitch och speedrunningcommunityt. Samma sak med rasism och sexism, med flera.

1
Skriv svar