Rykte: Xbox Series X kan kosta 6 500 kr

Robot
Rykte: Xbox Series X kan kosta 6 500 kr

Hur mycket får en ny spelkonsol kosta?

#nextgen, #playstation-5, #xbox-series-x


Medlem

Max 4999 SEK. Tror att det blir en flopp!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd

Albert Penello, som arbetat inom detta, sa att de stora kedjorna inte får veta priset förrän dagarna innan utannonserandet. Så de kan inte veta priserna nu.

Medlem

En anonym återförsäljare skickade ett foto ?!?! Jag kan skicka ett foto ifrån flera återförsäljare som har listat PS5 för 9999kr, 8888kr, 10000kr...sjukt avlägset rykte ändå eller ? Tänk om de berättat priset för sina åf som är ca 5miljoner världen över, odsen att någon av dessa 5 mille skulle läcka priset är ganska högt ? Säkerligen är det som Pungvred (fint namn förövrigt) skriver ovan att INGEN åf vet priset ännu

Medlem

6500 är ju inte farligt ungefär en 25% av vad en bra gaming dator kostar eller samma pris som en Geforce RTX 2070 8GB. Så fortfarnade billigare en dator.

Medlem

Låter som skitsnack. Just nu finns bara spekulation, och 6500 kr låter alldeles för mycket.
Bäst att avvakta!

Dex
Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

En anonym återförsäljare skickade ett foto ?!?! Jag kan skicka ett foto ifrån flera återförsäljare som har listat PS5 för 9999kr, 8888kr, 10000kr...sjukt avlägset rykte ändå eller ? Tänk om de berättat priset för sina åf som är ca 5miljoner världen över, odsen att någon av dessa 5 mille skulle läcka priset är ganska högt ? Säkerligen är det som Pungvred (fint namn förövrigt) skriver ovan att INGEN åf vet priset ännu

Har svårt och se att Microsoft hat gått ut med pris till återförsäljare som detta rykte säger, men det är ju inte riktigt samma sak som du säger i det exempel där du kan ta ett foto från en återförsäljare och lägga upp som ett rykte.
Här handlar det om att Microsoft har gått ut med infon till flera återförsäljare och inte att återförsäljare bara lagt upp något slumpmässigt pris bara för att ha ett pris så länge.

Som sagt har jag dock väldigt svårt att tro på detta då det känns extremt konstigt av Microsoft att ha skickat ut priset redan nu till återförsäljare. Finns ju verkligen ingen som helst mening för dom att göra det innan dom själva går ut officiellt med priset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av EYEtriforce:

En anonym återförsäljare skickade ett foto ?!?! Jag kan skicka ett foto ifrån flera återförsäljare som har listat PS5 för 9999kr, 8888kr, 10000kr...sjukt avlägset rykte ändå eller ? Tänk om de berättat priset för sina åf som är ca 5miljoner världen över, odsen att någon av dessa 5 mille skulle läcka priset är ganska högt ? Säkerligen är det som Pungvred (fint namn förövrigt) skriver ovan att INGEN åf vet priset ännu

Samtidigt läckte Xbox Series S förra veckan på just det viset. Samt releasedatumet. Klart man ska vara skeptisk men jag tror att Series X och Playstation 5 med optisk läsare kommer hamna däromkring. Så kan de priskrigs med de två andra maskinerna.


signatur
Medlem

Vid 5000 äre stopp för mig känner jag.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tror både Sony och Microsoft går med förlust på varje såld enhet de första åren, brukar väl vara så. Roligt dock att priset som Sony blev hånade för 2006 ($599) nu kan bli standard (ja, ja, inflation bla bla bla). Lät ju att man minsann ”behövde två jobb” för att ha råd med PS3 på den tiden.

Tror dock inte på 6500kr i Sverige. $599 lär magiskt bli 7500kr hos svenska återförsäljare (på rea).

Medlem

6500 kr + kemskatt och kopieringsavgift. Konsolen landar alltså omkring 7 000 kr i Sverige, minst.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Ase
Medlem

Priset på konsollerna e ju ok (kanske inte för en ensamstående förälder men ok) Det är resten som är för dyrt ,extra hårddiskar, kontrollers & framförallt spel är på tok för dyra! För egen del blir det en mediaspelare & uppgradera dator istället större användningsområde & mer prisvärt i långa loppet. (ogillar låsta plattformar som ps4/5 tex)

It's not a lake, it's an ocean

Jo, man kan ju förstå varför Sony och Microsoft inte varit jättepigga på att avslöja priset. Har ändå trott att $599 har blivit en sådan där otänkbar prisnivå sedan PS3. Men givet att båda kommer erbjuda en billigare modell kanske tabut nu är brutet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det är mer än vad jag lägger (i genomsnitt) på mina uppgraderingar till min PC. Jag hade sagt nepp, men å andra sidan så brukar de som köper konsol resonera annorlunda än mig. Så om detta kommer floppa eller inte har jag ingen susning om.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

6500 är ju inte farligt ungefär en 25% av vad en bra gaming dator kostar eller samma pris som en Geforce RTX 2070 8GB. Så fortfarnade billigare en dator.

Och knappt 25% lika trevlig upplevelse som en bra gaming dator

Allt är ju relativt men går att få bra gaming dator betydligt billigare om man vet vad man gör.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Tycker det låter rimligt jag med. Har beställt både Xbox X och ps5. Köpte nyligen ny pc också. Redo att njuta av allt som framtiden har att erbjuda

Medlem

billigare än vad jag trodde om det nu stämmer.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

billigare än vad jag trodde om det nu stämmer.

Håller med. Jag räknar iskallt med att både PS5 och Series X blir de dyraste konsolerna hittills. 6 999 kr är inga konstigheter enligt mig.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Håller med. Jag räknar iskallt med att både PS5 och Series X blir de dyraste konsolerna hittills. 6 999 kr är inga konstigheter enligt mig.

precis, konsolerna har aldrig varit så här pass kraftfulla sett till PC vid release förut, det kommer man få betala för.
och det finns en andledning till att det kommer komma en Series S, för dom som inte är beredda att lägga pengarna på att få den kraftullaste konsolen.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Ase
Medlem

Snabba laddningstider, kraftfullare cpu men gissar att Grafiken kommer hålla tillbaks prestandan ganska rejält (är ju fortfarande bara en enkel APU) Men de löser det väl som vanligt med 30fps eller någon annan skalning så det ser ok ut, men enligt mig så går det ej att jämföra med en pc. inte ett 2070 som någon skrev utan i bästa fall en 1050 eller klenare.

Medlem
Skrivet av Ase:

Snabba laddningstider, kraftfullare cpu men gissar att Grafiken kommer hålla tillbaks prestandan ganska rejält (är ju fortfarande bara en enkel APU) Men de löser det väl som vanligt med 30fps eller någon annan skalning så det ser ok ut, men enligt mig så går det ej att jämföra med en pc. inte ett 2070 som någon skrev utan i bästa fall en 1050 eller klenare.

I vanlig beräkningskraft är Series X grafikdel relativt kraftfull med ca 12Tflops. Däremot verkar konsolen inte ha samma kapacitet för maskininlärning som ett RTX-kort, där prestanda tydligen är knappt hälften av ett RTX 2060. Tror även Ray Tracing prestandan är relativt begränsad.

Och höstens Nvidia 3000-serien kommer bara öka den skillnaden.

Bättre jämnförelse är kanske istället med kommande RDNA2-korten. Där Series X troligtvis kommer presterar likt ett midend-RDNA2.

Medlem
För dyr!

Max 5 lax, inte mer. Som hardcore XBOX spelare så kommer jag att köpa den, men den ska fan inte kosta mer än 5 lax.

Medlem

Vi är ju beredda att lägga över 10000 på mobiler numera... men det är klart att en underhållningsmaskin inte kan jämföras med en maskin som är din kamera, bank, kalender osv.

Första Xbox fick ju genomgå en extrem prissänkning tidigt och byte av handkontroller innan det lossnade. Kanske blir samma sak här. Det svider lite med 6500 men det matchar väl utvecklingen kring priserna på konsolspel dessa dagar.

Medlem

5.500sek är max vad jag betalar dag ett.. Annars skiter jag i det och avvaktar till 2021 black friday (då har också biblioteket utökats med fler spel) och tar en med någon bundle.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

@Sapiens: 3090 har rykte runt 14Tflops med ny modul för minne, som kommer städa undan alla "civila" kort.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Jag skiter i om den kostar 10 papp egentligen bara jag får den satans ssdn.

Medlem

Det är ändå coolt. Här testas vem som värderar pengar mer än sitt nöje, vilket i sig inte är konstigt, men det är ändå intressant att läsa vad de olika spelarna skriver. Jag kommer köpa Xbox series X även om den kostar 7.000. Behöver en 4k spelare......hahaha.......men långt ifrån bara därför.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Sapiens:

I vanlig beräkningskraft är Series X grafikdel relativt kraftfull med ca 12Tflops. Däremot verkar konsolen inte ha samma kapacitet för maskininlärning som ett RTX-kort, där prestanda tydligen är knappt hälften av ett RTX 2060. Tror även Ray Tracing prestandan är relativt begränsad.

Och höstens Nvidia 3000-serien kommer bara öka den skillnaden.

Bättre jämnförelse är kanske istället med kommande RDNA2-korten. Där Series X troligtvis kommer presterar likt ett midend-RDNA2.

det beror hur de har byggr förhållandet och kopplingar mellan SSD:n, GPU och CPU. Lagring av temp filer och rendering av enskilda "rum" samt Unreal 5:s teknik, kommer att förändra en hel del. Ingen ide att hänga sig i det nu.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Max 4999 SEK. Tror att det blir en flopp!

Med alla skatter vi har i sverige? aldrig!
6800kr


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Kaffepengar emot dom timmarna man kommer spendera vid Xbox Blir att köpa vare sig man tycker det är dyrt eller billigt. Dock lär PS5 svida mera att köpa då man gör det enbart för Horizon . Att spela Horizon Zero Dawn vart en dyr historia. PS4 Pro + spelet landade på 4599kr, men vad göra man inte för lite njutning framför tv:n Sen har den stått och samlat damm.

123
Skriv svar