Indie-älsklingen Firewatch blir film

Robot
Indie-älsklingen Firewatch blir film

Andra försöket för Campo Santos skogsväktaräventyr.

#film, #firewatch


Inaktiv

Den här vill man ju se med Rolf Lassgård i huvudrollen

SoL
Medlem

The lookout från 2012 kan man kika på om man hungrar efter firewatch i dokumentär format

Medlem

Firewatch var ett rätt mysigt spel... men går det verkligen att göra en sevärd film på temat?

Medlem

Spelet var mysigt men med ett uselt slut. En film på det? Nej tack

Medlem

Känns som att M.Night hade passat perfekt som regissör.

Medlem

Hoppas de får till det!

Skrivet av anon_328494:

Den här vill man ju se med Rolf Lassgård i huvudrollen

Lite för gammal va? Men visst, han klär i skogsvaktarrollen.

Medlem

Det var ett mysigt spel, men det känns som att en film skulle antingen bli jävligt tråkig eller sakna koppling till spelet helt och hållet.

Medlem

Sambon älskade detta spelet. Finns något liknande spel eller uppföljare?

Medlem

Filmbolaget är ”minst lika Indie som utvecklarna” - som utvecklare ägda av Valve? Dreamworks eller Pixar confirmed?

Med det sagt älskade jag verkligen spelet, hoppas att någon typ av media som vill sig på en tolkning kan göra det rättvisa

Medlem

Fast den kommer ju aldrig slå originalet:

KoP
Medlem

Kan inte bli en speciellt spännande/sevärd film var första tanken. ఠ_ఠ

Inaktiv
Skrivet av WonderBoy:

Hoppas de får till det!

Lite för gammal va? Men visst, han klär i skogsvaktarrollen.

Jo en yngre Rolf vore ju optimalt såklart

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av shelter:

Firewatch var ett rätt mysigt spel... men går det verkligen att göra en sevärd film på temat?

Min tanke också. Berättelsen var ju verkligen inte så märkvärdig (och föll isär lite mot slutet).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Fantastiskt bra spel och denna obehagskänslan av att du inte är ensam dock så var det lite svårt att navigera sig

Medlem

2010-talets bästa spel, tycker jag. Ett underbart, vackert spel som jag återvänder till gång på gång. Film? Ja, varför inte? Det är ett otroligt bra manus i spelet.

Medlem

Inte spelat spelet och kommer nog aldrig att göra det heller. Minns hur fittiga dom var emot pewdiepie där dom hörde av sig till youtube och flaggade hans kanal, utan att ens be han ta ner materialet först. Dessutom va detta låååångt efter att han publicerade let's play filmerna med Firewatch.

Efter det så slapp dom få mina pengar som företag, för man kan göra saker på lite snyggare vis än så.

Skribent

Hur mycket jag än älskar spelet så vet jag inte? Känns lite som att göra ett spel på Journey? Spelet är ju mycket att bygga upp relationen mellan "spelaren" och Delilah så jag har svårt att se hur det ska funka på vita duken?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Sambon älskade detta spelet. Finns något liknande spel eller uppföljare?

Det enda liknande spelet jag kan tänka mig är väl KONA som utspelar sig i snöiga Kanada.

Medlem

@Frasstheass:
Jag fick liknande känsla när jag spelade Everybody's gone to the rapture.
Lite mer walking sim där men väldigt bra röstskådisar, musik och övergripande känsla. Jag var helt såld.

1
Skriv svar