Resident Evil 7 har sålt bäst i serien (beroende på hur man räknar)

Robot
Resident Evil 7 har sålt bäst i serien (beroende på hur man räknar)

Kliver förbi sexan och femman i Capcom-tabell.

#capcom, #resident-evil, #resident-evil-7-biohazard


Medlem

Så ge oss VR till PC.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelet som återgav mig RE:seriens fulla respekt. Förutom de sjukt trista svarta slemfienderna så var det helt top notch.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Kan stolt titulera mig som en av dem som klarat av hela spelet i VR. Det var en riktigt jobbig upplevelse, men inte pga av spel eller hårdvarubegränsningar!

Medlem
Skrivet av Krokanen:

Kan stolt titulera mig som en av dem som klarat av hela spelet i VR. Det var en riktigt jobbig upplevelse, men inte pga av spel eller hårdvarubegränsningar!

Jelly att du ens kan spela det i VR :/


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Hoppas de fattar att det är detta vi vill ha i resident evil village. Slow paced, läskigt, låga resurser... Inget jäkla actionspel.
7an i psvr va för övrigt fantastiskt!

Medlem

Fantastiskt spel! Satt som klistrad och spelade igenom hela spelet på min första sittning. Tog en helkväll ända in på småtimmarna. Önskar det hade varit längre, och att båtpartiet hade varit en till läskig byggnad istället, men ändå grymt bra.

SoL
Medlem
Skrivet av ThatGreek:

Hoppas de fattar att det är detta vi vill ha i resident evil village. Slow paced, läskigt, låga resurser... Inget jäkla actionspel.
7an i psvr va för övrigt fantastiskt!

Håller med dig till 100% men dom har redan bekräftat att re8 kommer bli mer action än 7. Jag håller förväntningarna låga, det var just action delen som var mindre bra

Medlem

Att 6an sålde så bra som det gjort är otroligt med tanke på hur enormt mediokert det var. Det öppnade riktigt bra men sen så gick det bara utför måste jag säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Att 6an sålde så bra som det gjort är otroligt med tanke på hur enormt mediokert det var. Det öppnade riktigt bra men sen så gick det bara utför måste jag säga.

Blev sämre när man fick ett vapen? Ska spela igenom det på Game Pass. Läste att det är riktigt läsktigt tills man får ett vapen. Då avtar det lite.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Blev sämre när man fick ett vapen? Ska spela igenom det på Game Pass. Läste att det är riktigt läsktigt tills man får ett vapen. Då avtar det lite.

Man har vapen i första episoden med men tyckte hela den delen var riktigt bra men sen blev det bara ren action helt utan någon som helst utmaning med tråkig bandesign och skrattretande dåligt manus.

Iofs ser jag lite av samma problem i 7an. När man är i huset o kutar runt med tillhörande avgreningar här o var så är det galet bra men när inte längre är kvar där sjunker nivån tycker jag. Det känns som huset var det enda de i åtanke från start och när de var färdiga så tänkte Capcom "helvete det här är inte så långt.. vi måste ha mer spel" och så blev det lite mer actionshlock av det hela av resterande spelet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Man har vapen i första episoden med men tyckte hela den delen var riktigt bra men sen blev det vara ren action helt utan någon som helst utmaning med tråkig bandesign och skrattretande dåligt manus.

Ah, vi får se hur länge jag står ut då. Värt spela första delen låter det som iallafall.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ah, vi får se hur länge jag står ut då. Värt spela första delen låter det som iallafall.

Ja Du kanske har kul rakt igenom vem vet. Alla lär inte tycka som jag haha. Jag körde igenom spelet med en kompis i co-op läget också ska tilläggas.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av SunShine:

Att 6an sålde så bra som det gjort är otroligt med tanke på hur enormt mediokert det var. Det öppnade riktigt bra men sen så gick det bara utför måste jag säga.

Men det var väl just det, att första delen med Leon är rätt bra. Sen faller det sönder....Chris del är ju typ GoW, men mer urballat, känns nästan som en parodi och sista med Weskers bror var bara ointressant.

Varje del är dessutom så pass lång att de hade kommit undan med att bara fokusera på Leons del och göra den bra.

Tror hela spelet föll under sina egna ambitioner, vilket är ironiskt.

Spelet sålde nog bra också pga hajpen och att både bilder och gameplay faktiskt såg bra ut. Problemet är ju mer att spelet blir så otroligt tråkigt när du är halvvägs in.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

@Johlor: Ja du summerar det bra. Kändes även som att det var helt olika team för varje del av spelet och att de hade absolut noll kommunikation mellan varandra haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Gillade RE7 och RE2maken. Önskar att det inte var sån brist på riktigt bra skräckspel.

Skribent
Skrivet av 1337Figaro:

Gillade RE7 och RE2maken. Önskar att det inte var sån brist på riktigt bra skräckspel.

Gillade RE7 mer än RE2maken. Dock så tappar 7an väldigt mycket sista delen av spelet, skeppet...och är som bäst i början. Men bra stämning genom större delen av spelet, de skulle bara ha avslutat innan spelet började gå över mot det slentrianmässiga (sista delen).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Gillade RE7 mer än RE2maken. Dock så tappar 7an väldigt mycket sista delen av spelet, skeppet...och är som bäst i början. Men bra stämning genom större delen av spelet, de skulle bara ha avslutat innan spelet började gå över mot det slentrianmässiga (sista delen).

Första delen av 7an när man är i huset är något av de bästa skräck jag upplevt i ett spel men överlag skulle jag nog fortfarande säga att RE2maken är bättre imo.

Att det blir lite action mot slutet gör inte så mycket för mig men skulle såklart föredra bara skräck element.

Är inte så påläst om 8an men vissa säger att det ska vara mer action? Förstår inte Capcom varför 7an och RE2maken fått sånt positivt mottagande? De kan väl inte begå exakt samma misstag som de gjorde med tidigare spel.

Nu vet man inte säkert men jag verkligen förstår inte hur det kan vara så svårt för vissa spelföretag att förstå sin egna publik, inget RE fan vill se massa action i spelen. De spelar för att det är läskigt inte för att de vill köra ett FPS, hur svårt ska det vara? De kan spara all action till DmC istället.

Skribent
Skrivet av 1337Figaro:

Första delen av 7an när man är i huset är något av de bästa skräck jag upplevt i ett spel men överlag skulle jag nog fortfarande säga att RE2maken är bättre imo.

Att det blir lite action mot slutet gör inte så mycket för mig men skulle såklart föredra bara skräck element.

Är inte så påläst om 8an men vissa säger att det ska vara mer action? Förstår inte Capcom varför 7an och RE2maken fått sånt positivt mottagande? De kan väl inte begå exakt samma misstag som de gjorde med tidigare spel.

Nu vet man inte säkert men jag verkligen förstår inte hur det kan vara så svårt för vissa spelföretag att förstå sin egna publik, inget RE fan vill se massa action i spelen. De spelar för att det är läskigt inte för att de vill köra ett FPS, hur svårt ska det vara? De kan spara all action till DmC istället.

Jag älskar japanska spel men känns som en trend för dem att lägga in massa onödigt skit i sina spel.

Ja alltså, det är mest sista sträcka där och skeppet som kändes onödigt. De hade kunnat sluta spelet just innan det...pågick liiiite för länge.

Jag tror inte det är så lätt med RE faktiskt. 4an är ju det spelet som faktiskt anses bäst av alla och där introducerade de ju ett mer actionbetonat koncept. 5an och 6an är ju egentligen bara en utveckling på det..även Re2maken. 4an och Re2maken är perfekt i den bemärkelsen, action kontrar skräck...men jag tror Capcom på riktigt har svårt att hitta tillbaka till balansen, när de gör det känns det nästan som det är en slump. Med andra ord, jag är osäker på om de själva vet vad som gör RE-spelen bra. Fansen säger mer skräck, 4an där de gick till mer action anses som det bästa spelet. 6an där de försökte utveckla 4an anses skit. Ja du ser...det är lite kaos XD


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar