Flygande start! Första Microsoft Flight Simulator-betygen är skyhöga

Medlem
Skrivet av Oddjob:

@PeTTs0n: Är du flight sim fantast? För jag tänkte att sitta och stirra i en cockpit och bara flyga framåt mot en destination, utan något uppdrag utan bara för att man själv tänkte att just nu ska jag åka därifrån och dit. Det känns väldigt tråkigt ur min synvinkel

Det kan man nog säga, jag gillar spel som har mer styrning vad gäller de delarna också (Euro/American Truck Sim, som någon nämnde som exempel), men friheten kombinerad med möjligheten att styra det på sättet man vill* är för mig en tilltalande aspekt. Men det är nog inte något för alla.

*Finns online communities som kör flight-planering, ATC, virtuella flygbolag o.s.v.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Flugit några timmar nu. Om man aktivt letar skönhetsfläckar finns det massor. Husen känns slumpvis utlagda, vattendrag kan ibland flyta upp på en kulle etc. Om man låter bli med det, stiger till 2000 fot och njuter av utsikten är det fantastiskt!

Medlem
Skrivet av arfsnarf:

Flugit några timmar nu. Om man aktivt letar skönhetsfläckar finns det massor. Husen känns slumpvis utlagda, vattendrag kan ibland flyta upp på en kulle etc. Om man låter bli med det, stiger till 2000 fot och njuter av utsikten är det fantastiskt!

Vilket såklart är meningen. Jag har alltid stört mig på folk som ska provocera gränserna för spel genom att göra saker som det inte är meningen att man ska göra och därefter kritisera bristerna. Flygplan ska flygas på hög höjd så länge det inte handlar om något töntigt Red Bull event och då ser spelet helt underbart ut.

C64
Medlem

så man kan inte ändra invert ?? det blir ju helt galet om ja inte kan göra det

NuZ
Testpilot
Skrivet av C64:

så man kan inte ändra invert ?? det blir ju helt galet om ja inte kan göra det

Dosa eller stick? På kb så bytte jag bara knapparna


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av C64:

så man kan inte ändra invert ?? det blir ju helt galet om ja inte kan göra det

spelar du med handkontroll så nej, spelar du med mus så jo. har ingen aning ang. andra styrdon.

123
Skriv svar