Så här ser nya dashboarden ut i Xbox Series X

Robot
Så här ser nya dashboarden ut i Xbox Series X

Kommer också till Xbox One, mobila format och Xbox Game Pass på pc.

#xbox-series-x


Medlem

Så länge den fokuserar på spel istället för reklam och oönskade appar, samt att biblioteket är lätt att navigera genom även med 50+ spel är jag nöjd.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Trevligt med 4k upplösningar så att de kan få plats med så mycket svart bakgrund i gränssnittet.

Medlem

Ser ju ut som den nuvarande.

Medlem

Påminner om PS4, helt ok.

Medlem

Var ju inte jätte mycket man fick se.

NuZ
Testpilot
Skrivet av kebbe:

Påminner om PS4, helt ok.

?

Tycker den ser ut som tidigare fast tunnare och mer tydlig. Bara shoppen blir snabb är jag nöjd. I menyerna har PS4an mycket att lära. Inte testat Pro men på min Slim är menyerna sjukt sega mot xbox förutom i shoppen. Där är det tvärt om. Man kan tro att min xbox konsol hängt sig när man är i butiken. Kan ta över 10sek innan nått händer ibland


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det är lite fattigt med någon slags fokus men ändå inte speciellt kreativt. En radiell meny så att man kan snabbt hoppa mellan olika lägen hade vart mycket bättre. Nu måste man hoppa runt, scrolla och ha sig. Inget för mig. Det ska vara en meny så att man når platser i systemet mycket snabbare och känner sig mer hemma med olika skins, teman och modverktyg för de. Det är lite konstigt att ha så mycket pengar men ändå inte tänka igenom det ordentligt!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Dex
Medlem
Skrivet av ChriL:

Var ju inte jätte mycket man fick se.

Nä håller med här faktiskt. Var väldigt lite man fick se av gränssnittet och mer massa snack bara. Lite som deras spel annonser så var det väldigt lite gameplay och här var det lite "gameplay" och mer snack

Men är betydligt mer än vad Sony har visat än så länge iallafall!

Medlem

Lite "nya" bilder på själva konsolen tagna från 'Xperion e-arena':

https://twitter.com/KeemaMr/status/1295313195696099331


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det här skulle kunna vara Augusti eventet som Phil Spencer pratade om.

Inaktiv

För mig är mappar viktigt, då jag har så galet många spel och massa installerade samtidigt. Spelar ju mest på Ps4 och funktionen att skapa mappar var väldigt välkommet. Vill kunna slänga in mina spel i mappar som "Multiplayer" , "Strategi & Bygg", "Trophyjakt", "Sport & Racing" mm

Medlem

Ser ut att vara lika rörigt som vanligt, hemsk att navigera.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

KoP
Medlem
Skrivet av anon_328494:

För mig är mappar viktigt, då jag har så galet många spel och massa installerade samtidigt. Spelar ju mest på Ps4 och funktionen att skapa mappar var väldigt välkommet. Vill kunna slänga in mina spel i mappar som "Multiplayer" , "Strategi & Bygg", "Trophyjakt", "Sport & Racing" mm

Du behöver inte skapa mappar på xboxen i dagsläget, utan du skapar något som kallas stift (stiften kan du döpa till valfritt namn) där du stiftar ihop t.ex alla dina sportspel, actionspel, favoritspel eller vad det nu kan vara vilket gör åtkomsten till spelen väldigt snabbt och bekvämt utan en massa bläddrande.

Skägg.
10 Chambers

Min största fråga är varför det är The Fellowship som presenterar nya Xbox-gränssnittet?


signatur
Geeks Gaming

Har alltid gillat xbox menyer bättre än PS4. Även om vi bara äger en ps4 just nu så saknar jag xbox menyerna. Mycket lättare att navigera och lägga till nya saker och ändra om som man själv vill ha de.

Medlem

@Jinxswe: Jag tycker precis tvärtom. Ps3:ans meny är det överlägset bästa som funnits på en konsol. Ps4:an är inte lika bra, men fortfarande lättare att hitta i än Xbox och Switch.

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Du behöver inte skapa mappar på xboxen i dagsläget, utan du skapar något som kallas stift (stiften kan du döpa till valfritt namn) där du stiftar ihop t.ex alla dina sportspel, actionspel, favoritspel eller vad det nu kan vara vilket gör åtkomsten till spelen väldigt snabbt och bekvämt utan en massa bläddrande.

Låter som nåt jag skulle uppskatta, kommer säkert finnas på nya Xbox för den som gillar att dela upp saker som jag

Medlem

My good, det kallar jag för en rejäl pjäs!

Medlem
Skrivet av Saurfange:

My good, det kallar jag för en rejäl pjäs!

Lite jämförelse med dom andra konsolerna -

Sen såg jag denna bild med lite annan vinkel, ser kanske större ut från andra vinklar:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

My good, det kallar jag för en rejäl pjäs!

Om du tycker den är stor. Vänta tills du ser PS5. Där har vi en bjässe.

Medlem

Oroande att dom inte nämner något om system updates. Känns som att hälften av all tid jag haft min Xbox One igång så har den stått å tuggat med ännu en system update... Det är definitivt något som behöver förbättras och snabbas upp.

Använder konsolen 0.5-2 ggr per månad och det är inte många gånger man sluppit inleda sin spelsession med en systemuppdatering på 40 minuter...

Medlem
Skrivet av fzusr:

Oroande att dom inte nämner något om system updates. Känns som att hälften av all tid jag haft min Xbox One igång så har den stått å tuggat med ännu en system update... Det är definitivt något som behöver förbättras och snabbas upp.

Heh, är du med I xbox insider beta / alpha? då får man uppdatera ofta

Medlem
Skrivet av xdrive:

Heh, är du med I xbox insider beta / alpha? då får man uppdatera ofta

Nä, visste inte att det kunde bli ännu värre

Uppdaterade dock mitt förra inlägg med lite mer.

Har för fasen lärt mig navigera konsolen blind för att inte slösa brinntid på min projektors glödlampa för systemuppdateringarnas skull...

Medlem

@fzusr: Jag byte disken I min One X mot en SSD, det gjorde en hel del skillnad när den uppdaterar. Även normal boot tid gick rejält snabbare. Rekommenderar att göra det om man inte har någon garanti kvar och kan tänka sig att köpa en SSD på 1TB. Men om du använder den så lite, så lär du väl inte göra det

Medlem
Skrivet av xdrive:

@fzusr: Jag byte disken I min One X mot en SSD, det gjorde en hel del skillnad när den uppdaterar. Även normal boot tid gick rejält snabbare. Rekommenderar att göra det om man inte har någon garanti kvar och kan tänka sig att köpa en SSD på 1TB. Men om du använder den så lite, så lär du väl inte göra det

Ah det låter ju lovande, särskilt iom att den nya konsolen kommer ha en väldigt snabb SSD

NuZ
Testpilot

Den har tom. ”Pluttar” på sidan för att kunna läggas ner. Hoppas kylarlösningen blir lika bra då bara. En stilig liten Direct X låda


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@fzusr: Japp det och de nya optimeringarna så lär det gå undan

Medlem

@Sillgam: Allt blir ju skarpare, handlar inte om att få plats med mer. Jag tycker det ska bli trevligt med 4k i dashboarden. Sedan hjälper det kanske om de vill ha 4k trailers för spel i storen.

Medlem
Skrivet av xdrive:

@Sillgam: Allt blir ju skarpare, handlar inte om att få plats med mer. Jag tycker det ska bli trevligt med 4k i dashboarden. Sedan hjälper det kanske om de vill ha 4k trailers för spel i storen.

Meningen med högre upplösning i ett gränssnitt är väl definitivt att få plats med mer? Ingen köper väl 3 skärmar och kör med 2 avstängda.

12
Skriv svar