Uppgifter: Halo Infinite-utvecklingen ska ha varit kämpig i åratal

Robot
Uppgifter: Halo Infinite-utvecklingen ska ha varit kämpig i åratal

Flaggskeppet missar Xbox Series X-releasen.

#halo-infinite


Medlem

Hoppas på det bästa, verkligen. Älskar Halo, men ja... 4an var ju rätt medioker och 5an ett rent skämt och sedan får man höra dessa rykten. Man blir ju direkt taggad om man säger så...

Vi får se helt enkelt! *Happy thoughts* *happy thoughts* *happy thoughts*

Medlem

Inget fan av Halo eller shooters av den sorten. Men det betyder inte att jag önskar annat än att de skall lyckas. Så det är trist att höra att utvecklingen verkar drivas av mismanagement...

Medlem

Det låter som en hel del ursäkter och bortförklaringar. Enligt mig luktar det inkompetens från 343i's sida.

Men men, bara att önska dom lycka till, så får vi se om dom lyckas leverera i slutändan.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

It's not a lake, it's an ocean

Halo 5 släpptes 2015, de har haft tid på sig. Det är ganska väntat om utvecklingen varit problemfylld.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Vad menar dom med "outsourcad"?

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Vad menar dom med "outsourcad"?

Vid utvecklingen av i stort sett alla större spel nuförtiden så lägger man utvecklingen av mindre viktiga delar på externa studior. Detta kallas "outsourcing".

Detta kräver dock ganska bra styrning och har man inte full kontroll så kan det vara svårt att nå ett bra och enhetligt resultat.

Medlem

Känns som att kvalitén på Halo-spelen började dala kraftigt efter att Bungie lämnade över skutan till 343i.

Kanske inte för att 343i är dåliga i sig, men känns som att Bungie redan fick ut det mesta från Halo-universumet med alla sina Halo-spel.

Medlem
Skrivet av Margy:

Vid utvecklingen av i stort sett alla större spel nuförtiden så lägger man utvecklingen av mindre viktiga delar på externa studior. Detta kallas "outsourcing".

Detta kräver dock ganska bra styrning och har man inte full kontroll så kan det vara svårt att nå ett bra och enhetligt resultat.

Aha okej! tack för förklaringen.

Farornas Konung

Gör något nytt istället! För mycket hype. Folk kommer aldrig bli nöjda.

Medlem

Jag tror iallafall det här spelet kommer bli helt fantastiskt, har hopp! Majoriteten av Halo-spelen är fasiken det bästa jag spelat co-op i någonsin.

Medlem

Ja. Det kan man säga. Build:en var den bästa de hade. Och den var 4 månader gammal. Det är inte bara 343i som jobbar med spelet. Turn 10 har folk på det med. Det är nånstans runt 1200 pers. Mesta är kontrakt jobbare. Dessutom hade build:en ingen Raytracing. Det kommer 3-6 månader senare. IGN har 4 st artiklar om Halo Infinite med just Raytracing frånvaron. I slutändan, med en färdig produkt, tror jag att det kommer vara bra. Demot såg extremt roligt ut att spela. Ja pop-ins men det kittlade i fingrarna över att få tag på handkontrollen.

Oj oj oj vad mycket skit jag fick för det. När jag nämnde det för flera veckor sedan.

Medlem

För mig har något alltid skavt med 343. Känns inte som om de förvaltar Halo väl.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Freeman79a:

Demot såg extremt roligt ut att spela. Ja pop-ins men det kittlade i fingrarna över att få tag på handkontrollen.

Det är mitt intryck och känsla också. Hade väldigt gärna velat spela detta i julhelgen...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Folk älskar att hata halo 5 men jag tyckte det va riktigt kul att spela med en polare, gameplay va riktigt kul. Det tråkiga var nog att det var samma bossgubbe att möta flera gånger

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Folk älskar att hata halo 5 men jag tyckte det va riktigt kul att spela med en polare, gameplay va riktigt kul. Det tråkiga var nog att det var samma bossgubbe att möta flera gånger

Jo, tyckte fienderna och en aning svag story för det sämsta med Halo 5. BRa spel i övrigt med en riktigt bra multiplayer.

Medlem

https://youtu.be/JWM_BSoU8-E

Precis det som jag skrev om. 343i är illa ute.

1
Skriv svar