Snabbkollen - Vilken nextgen-konsol köper du?

Robot
Snabbkollen - Vilken nextgen-konsol köper du?

Vilket av de fyra alternativen lockar mest?

#nextgen


NuZ
Testpilot

Båda!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Blir nog ingen konsol som det ser ut just nu. Kanske blir ett köp när de funnits på marknaden i ungefär ett år. Då känner jag att jag kommer veta mer om vilken maskin som passar mig bäst. Eller det är en plan i alla fall.


signatur

/MJ

Medlem

PS5, egentligen enbart baserat på att få spela uppföljaren till Horizon Zero Dawn, den här generationens bästa spel.
Antagligen modellen med diskläsare, då spel på skiva fortfarande tenderar vara billigare.

Medlem
Skrivet av mats:

Blir nog ingen konsol som det ser ut just nu. Kanske blir ett köp när de funnits på marknaden i ungefär ett år. Då känner jag att jag kommer veta mer om vilken maskin som passar mig bäst. Eller det är en plan i alla fall.

samma här köpte ju ps4 typ 3 år eller nåt efter den kom... kommer aldrig köpa en launch konsoll igen så slipper man barnsjukdomar o priset blir lägre..

Medlem

Funderar starkt på PS5 Digital Edition. Har inte haft en skivläsare till PC på, jag vet inte, 15 år så varför inte skippa den på konsoll också?

Medlem

Blir att uppgradera grafikkort i min PC i höst.

Medlem

Eftersom jag går och blir arbetslös imorgon så faller det på om jag hinner hitta något nytt jobb innan de släpps om det blir någon ny konsol i år. Men PS5 är den jag vill ha pga Horizon Forbidden West och Ratchet & Clank.

Medlem

Blir ingen konsol direkt. Inväntar minst två till tre exklusiva storspel sen blir det nog en PS5: DE då jag har en PC för Microsoft-spelen. Köpte PS4:an direkt och den stod och samlade damm rätt länge innan det fanns en "killer app" som jag ville ha, tänker inte göra om det misstaget. Men blir nog efter Horizon Forbidden West kommit som det blir aktuellt.

Ase
Medlem

Gör inte om misstaget med att köpa en konsoll igen allt för dyrt med spel & tillbehör sen dåligt användningsområde blir nytt tagentbord & mus istället & en mediaspelare

Medlem

RTX<30<nånting>, är mer troligt

Medlem

Råkade trycka på Xbox X sen kom jag på att jag har en bra pc, så det är givetvis ps5 med skivspelare jag menar

Medlem

Allt handlar om spelen, så den som har bäst spel.
Eftersom jag blev besviken på Last of Us II och tyckte Horizon: Zero Dawn va enformigt och tråkigt så vettefan om det blir någon konsol denna gång. Både XBoxen och PS4an har mest samlat damm.

Medlem

rip xbox det ser mörkt ut även denna generation.

Medlem

PS5 med skivspelare för min del. Initialt lockar Horizon Forbidden West och Gran Turismo 7 mest.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Saknar valet "Båda"
Kommer troligen köpa PS5 först, sen XboxSX när den har några exklusiva.

Inaktiv

Kommer köra en kombination med PC för VR, Stadia och XCloud när det kommer till PC också.

Medlem

Alternativ #5: ingendera.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Xbox Series X och Ps5 digital edition dag 1 för mig så båda hade varit ett bra alternativ

Medlem

För folk som spelar både PC och konsol finns ju ingen anlendning att köpa in en Xbox eller?

Allt finns ju med Xbox gamepass som skönt är

Ps5an köps in för alla troligtvis sköna lir som kommer under 2021 och framåt.

Medlem

Jag trodde att valet skulle vara enkelt. Sony har fullkomligt briljerat vad gäller exklusiva titlar den här generationen. Utöver det kommer konsolerna att vara bakåtkompatibla vilket innebär att jag inte kommer att stå helt tomhänt i väntan på nya titlar om jag håller mig till Playstation.

Men jag kan ändå inte låta bli att känna att Microsoft har all anledning att vara hungriga nu, och dess utannonseringar den senaste tiden har pockat på min uppmärksamhet betydligt mer än Sonys motsvarande. Står man verkligen ut med att gå miste om Obsidians framtida bidrag? Kan Fable 4 återupprätta seriens forna glans? Kan man överhuvudtaget finna ro i själen med vetskapen om att ärkerivalens lakejer sitter och myser med ett brett och självgott leende på läpparna framför ett filmiskt såväl som genialiskt Naughty Dog-äventyr? Så många frågor!

Kort sagt, jag vet inte.

Medlem

Sedan jag flyttade hemifrån har jag haft Xbox(Första), Wii och Xbox 360. Jag hoppade ps4/xbox one generationen för jag tenderar att sätta mig vid datorn när jag vill spela. Jag avstod röst då jag troligtvis inte kommer köpa någon. MEN det beror helt på hur det går med FF7.

Antar att titlar är viktigare än HW. Vad umgängeskretsen köper är ju oxå viktigt om man vill spela tillsammans. PS har ju ett försprång där känner jag, men som sagt, jag köper nog ingen.

Xbox handkontroll är överlägsen PS dito i mina ögon.

Medlem

Ingen av dom, men valde PS5 om jag var tvungen att välja. Men PC är det enda för mig, att vänta in PS-exlusiva titlar är inget jag har ett problem med då jag ändå mest spelar multiplayer-competetive.

Medlem

Av dem väljer jag Series X. Bättre hårdvara och tycker att de har fler intressanta utvecklare just nu. Sedan är Game Pass så oerhört bra. Utöver att jag är investerad i ekosystemet med spel, vänner, achievements med mer.

It's not a lake, it's an ocean

Jag kommer köpa både PS5 och Xbox Series X, men ingen av dem i år. Lite svårt att säga vilken jag köper före den andra innan jag vet pris och utbud av spel under 2021. Troligen blir det PS5 först eftersom jag kan spela de flesta exklusiva Xbox-titlarna på min Xbox One X ett tag till. Jag räknar dock med att Series X blir min primära plattform för multiformatstitlar precis som Xbox One varit denna generation.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

PS5 Digital Edition.

Gick över på 100% digitalt när PS4 PRO kom.

När Forza Horizon 5 släpps på Xbox så blir det högst troligt en Xbox Series S, i princip enbart för Forzas skull.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Köper specialutgåvor ibland, gillar även möjligheten att utnyttja begangnatmarknaden. Även nya spel är ofta billigare på skiva. Så det blir PS5 med skivläsare. Den är redan köpt, min köplats borde ge mig den i första sändningen.

Eftersom Sony är ensamma om att gå all in på nästa generation så skippar jag xbox denna gång. De exklusiva titlarna denna generation har till och med gett mig en backlog, så jag kommer ha att göra även om releasespelen inte lockar.

Flakmonkey

Har en okej PC och planerar att uppgradera den framöver så ser inte att det finns någon som helst anledning att köpa en Xbox Series X. MS verkar ju inte bry sig så mycket om det heller så länge man skaffar Xbox Gamepass. Så det blir en PS5a, oklart om det blir digitalt eller inte, men lär bli en med BR-läsare om jag känner mig själv rätt

Medlem

Våldsamt övertag för Ps5, 77% mot 23%. Min gissning är att det är ungefär så det kommer se ut försäljningsmässigt också.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Våldsamt övertag för Ps5, 77% mot 23%. Min gissning är att det är ungefär så det kommer se ut försäljningsmässigt också.

Det motsvarar ungefär dagens fördelning, tre av fyra väljer PS4 här i Europa. Webhallens förhandsbokningar slog tidigt alla rekord vad gäller PS5, så det ser bra ut.

Vill man ha en PS5 är det nog hög tid att boka nu. Kön till PS4 blev full i slutet av september, den gränsen kommer nog tidigare i år.

12
Skriv svar