Någon som lyckats släppa sin Logitech G13 för nåt annat?

Medlem
Någon som lyckats släppa sin Logitech G13 för nåt annat?

Hej Alla,

Jag sitter med min tredje Logitech G13 sedan lanseringen (2009?). Den jag har nu köpte jag av en på Sweclockers strax innan dom slutade säljas.
Jag vet, varför inte köra med tangentbordet och slippa dyra tillbehör? Men nu är det så här. Så innan jag skolar om mig.
Har någon suttit i min sits, och hittat en motsvarande produkt fast ny som kanske lever lite längre, och ger motsvarande känsla?

PS. Jag behöver inte generella köpråd om typ Razer, utan vill höra om nån varit i min sits.

Tack!

Quake-konnässsör

Kanske inte köper samma produkt varje gång som jag letar något nytt, men har suttit med min Razer Orbweaver sedan 2013, ?.

Tycker keypad tangentbord, eller vad man nu ska säga vad de är, passar bra till om man sitter och spelar på en laptop eller som i mitt fall när jag har en simpit och inte har utrymme för ett helt tangetbord på min vänstra sida. Kanske inte passar till exakt allt, men till de mest. Saknar dock funktionen som de har på de nyare att man kan byta mellan olika macro inställningar, kanske köper den nya som har den funktionen om jag minns rätt.

Som sagt, inte att jag köper samma produkt hela tiden, men kanske mer håller mig till ett märke. Har köpt Razer sedan första Boomslangen kom ut i slutet på 1999.

Medlem

Razer Orbweaver Chroma är asnice! Föredrar den framför G13 alla dagar

FM-guru
F.d. Sisyr

Blev helt förvirrad när jag bildgooglade G13. Det här var en ny typ av manick för mig.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Blev helt förvirrad när jag bildgooglade G13. Det här var en ny typ av manick för mig.

Ha haa. Ja och jag älskar den. LCD-panelen har jag blivit beroende av (utanför spel). Men men, jag måste förbereda mig på ett liv efter den.. ganska snart.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Razer Orbweaver Chroma är asnice! Föredrar den framför G13 alla dagar

Låter bra. Har du övervägt (tittat på) Razer Tartarus Pro?

Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Låter bra. Har du övervägt (tittat på) Razer Tartarus Pro?

Har kollat men inte varit sugen än.

Det är i princip exakt samma produkt med diverse estetiska designskillnader samt scrollhjulet som ersätter en av knapparna såklart.

Kanske borde prova tartarus när nuvarande orbweavern avlider

Skrivet av DaddyCoolSwe:

Hej Alla,

Jag sitter med min tredje Logitech G13 sedan lanseringen (2009?). Den jag har nu köpte jag av en på Sweclockers strax innan dom slutade säljas.
Jag vet, varför inte köra med tangentbordet och slippa dyra tillbehör? Men nu är det så här. Så innan jag skolar om mig.
Har någon suttit i min sits, och hittat en motsvarande produkt fast ny som kanske lever lite längre, och ger motsvarande känsla?

PS. Jag behöver inte generella köpråd om typ Razer, utan vill höra om nån varit i min sits.

Tack!

Yes. Använder bara Razer prylar. Funkar bra. Bra hållbarhet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Skulle aldrig prova en Razer ens, har dålig erfarenhet från deras möss.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Skulle aldrig prova en Razer ens, har dålig erfarenhet från deras möss.

Jag har bara razer-möss då jag bara haft perfekt erfarenhet av deras möss. Weird hur det in bli

Medlem

Bytte ut min 10 år gamla G13 mot en Razer Tartarus Pro och den funkar OK efter att man använt den ett tag. Dock så kommer muskelminnet vara en plåga i början. Det finns billigare varianter också som tartarus v2 eller vad den heter. Dock har den ej riktiga mekaniska brytare och låter väldigt mycket med sina "mecha membrane" knappar.
Det finns också en massa olika från skumma märken på typ amazon etc.

Ett till alternativ jag kollade på när jag grävde runt var om man kunde bygga en egen från grunden. Och det verkar finnas som alternativ men kräver att man kan löda etc. Man kan dock köpa brytare löst och bygga ihop till ett tangentbord av vilken form som helst och få det att fungera genom en arduino.

Medlem

vad är det för spel ni använder det till? Skulle vara nice med något liknade för elite dangerous.
Tänkte skoja o säga "inte tillräkligt med RGB leds" innan jag klickade på länken, razer do razer things.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Jag har bara razer-möss då jag bara haft perfekt erfarenhet av deras möss. Weird hur det in bli

Samma här 👍 hade min första razermus i 12 år innan det blev glapp i sladden. Ruggigt nöjd
Vann en razerkontroll här men den var dock rätt B 😁

Medlem

själv kört med g13 i massa år,,
nyligen gick min sönder (utsliten styrspak) så skaffade razor Tartarus Pro.
Men tyvärr är denna inte lika bra varken i mjukvara eller hur knapparna sitter,

Men inbillar mig fortfarande att efter 3månaders användning att bara en vanesak ;P

Medlem
Skrivet av Gummii:

själv kört med g13 i massa år,,
nyligen gick min sönder (utsliten styrspak) så skaffade razor Tartarus Pro.
Men tyvärr är denna inte lika bra varken i mjukvara eller hur knapparna sitter,

Men inbillar mig fortfarande att efter 3månaders användning att bara en vanesak ;P

100% vanesak. Hade personligen inte kunnat köra en G13 med tanke på hur knapparna sitter då jag vant mig vid nostromo/razer.

Medlem

Har en fang game board. Plastigare men bättre på alla sätt och vis. Nu använder jag inte makron men gameboard har nog nära dubbelt antal knappar och de är lättare att hitta och mer ergonomiskt placerade. G13 där radar de bara upp fullstora tangenter utan tanke på placering. Har även en g13 men inte nött ut min första g13 eller gameboard

Medlem

Det är ganska tråkigt att det inte finns så många alternativ.
kör själv Orbweaver men det verkar inte finnas mer än typ 3 tillverkare av liknande produkter.

För er som tvekar gällande dessa produkter, så kan jag bara säga att det är bland de absolut bästa köp jag någonsin gjort.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Skulle aldrig prova en Razer ens, har dålig erfarenhet från deras möss.

Skulle säga att Razer har höjt sin kvalité de senaste åren.

Medlem

Rival700 kör jag. Ypperligt bra mus. Köpte min på elgiganten för en billig slant. Haft i 2 år nu.

Medlem

Jag kan inget om den här typen av tillbehör, men även jag måste säga att Razer i stort har fått ordning på de kvalitetsproblem de drogs med för många år sedan.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Det är ganska tråkigt att det inte finns så många alternativ.
kör själv Orbweaver men det verkar inte finnas mer än typ 3 tillverkare av liknande produkter.

För er som tvekar gällande dessa produkter, så kan jag bara säga att det är bland de absolut bästa köp jag någonsin gjort.

Kan tycka det är lite märkligt. Tangentbord är ju inte ens ergonomiska att skriva på ändå är de vad folk tycker de ska använda. Så mycket smidigare med de här optimerade spelborden eller vad man nu ska kalla dem. Det är så dåligt marknadsfört de har inget namn

Jag kommer aldrig gå tillbaks borde börja sourca gameboards innan de försvinner helt.

Medlem

Hmm måste ha missat dessa helt. Så om jag har förstått det rätt så ersätter dessa "gameboards" ett vanligt tangentbord (WSAD etc + extrafunktioner) vid spelande?

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Hmm måste ha missat dessa helt. Så om jag har förstått det rätt så ersätter dessa "gameboards" ett vanligt tangentbord (WSAD etc + extrafunktioner) vid spelande?

Typ så ja.
På min Orbweaver (som nog inte finns på marknaden längre) så 20 knappar för lill-pekfinger sedan har jag en platt(?) knapp under tummen (fungerar typ som mellanslag) och pekspak(?) vid tummen samt en knapp för att byta profil.
ALLA knappar är programmerbara med Razers programvara.

Men det va inte anledningen till att jag köpte den, utan det va pga ergonomin.
ett hyfsat mjukt stöd för nederdelen av handen. ett stöd för (typ) handflatan som går att reglera lutningen på.
Sedan kan man även justera avståndet till de 20 knapparna samt avståndet till tumknapparna.
Sedan så är det mekaniska knappar också.

Så, slut på reklamen...

Medlem
Skrivet av Gummii:

själv kört med g13 i massa år,,
nyligen gick min sönder (utsliten styrspak) så skaffade razor Tartarus Pro.
Men tyvärr är denna inte lika bra varken i mjukvara eller hur knapparna sitter,

Men inbillar mig fortfarande att efter 3månaders användning att bara en vanesak ;P

Ouch, är det så alltså? :-/

1
Skriv svar